Fitness Seller

MMA Fighter: Meisje 9 Jaar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik had een MarcW opmerking verwacht..

ot: ik sluit me aan bij de mensen die dit niks voor kinderen vinden. al helemala niet omdat het een meisje tegen een jongetje is (voor zover ik het kan zien).

Mwa zo jong is de fysieke verschil een heel stuk minder dan wanneer je een 14 jarige jongen tegen een 14 jarige meisje zet.

Maar dit is vooral denk ik fout omdat die kinderen denk ik de sport en school etc. niet echt gescheiden kunnne houden, krijgen ze een duwtje slaan ze erop....

Beter begin je met dit gewoon wat later...
 
Ik had een MarcW opmerking verwacht..

ot: ik sluit me aan bij de mensen die dit niks voor kinderen vinden. al helemala niet omdat het een meisje tegen een jongetje is (voor zover ik het kan zien).

Ik zal hem maken
Heb je weer een paal in marc zijn broek getoverd
 
Laatst bewerkt:
Ik zie niet in waarom dit niet kan, en worstelen/judo/boksen/thaiboksen wel op jonge leeftijd. Nog altijd het vooroordeel dat mma te geweldadig is zeker?

Ik vind dit niet normaal voor kinderen van deze leeftijd.

Bij boksen hebben ze ten eerste zoiezo een hoofd deksel op en vrij dikke handschoenen aan. Dat er hier bijna zonder handschoenen naar het gezicht geslagen word vind ik wel erg ver gaan

Kijk nog eens goed naar het filmpje, geen enkele slag is naar het gezicht, zowel staand als grond. De regels zijn die van Pancrase. Bij de Grieken deden ze ook al vanaf jonge leeftijd dit soort shit.

Maar dit is vooral denk ik fout omdat die kinderen denk ik de sport en school etc. niet echt gescheiden kunnne houden, krijgen ze een duwtje slaan ze erop....

En met een andere vechtsport kunnen ze dat wel? Drogreden.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit niet normaal voor kinderen van deze leeftijd.

Bij boksen hebben ze ten eerste zoiezo een hoofd deksel op en vrij dikke handschoenen aan. Dat er hier bijna zonder handschoenen naar het gezicht geslagen word vind ik wel erg ver gaan

Boksen is onderzocht dat het ongezonder is dan MMA. boksers slaan namelijk met die dikke handschoenen 12 rondes lang op elkaars hoofd das ook niet echt gezond. Vind dit echter ook wel een beetje jong om MMA partijen te draaien
 
Ik zie niet in waarom dit niet kan, en worstelen/judo/boksen/thaiboksen wel op jonge leeftijd. Nog altijd het vooroordeel dat mma te geweldadig is zeker?



Kijk nog eens goed naar het filmpje, geen enkele slag is naar het gezicht, zowel staand als grond. De regels zijn die van Pancrase. Bij de Grieken deden ze ook al vanaf jonge leeftijd dit soort shit.



En met een andere vechtsport kunnen ze dat wel? Drogreden.

toch 1 die het ook merkt ;)
 
die staat haar mannetje wel ! of eeh vrouwtje ? :P
 
Ik vind de sport niet verkeerd voor "kleine" kinderen. Integendeel zelfs. De technieken, discipline, etc. zijn alleen maar mooi om jong aan te leren.
Wedstrijden zou ik echter pas vanaf een latere leeftijd doen. Buiten de kans op levenslange beschadigingen aan het jonge lichaam, vind ik de sport iets te hard om zo jong al te bedrijven.
 
dergelijke contactsporten op deze leeftijd vind ik fout shotkan karate of judo vind ik dan wel weer een goed alternatief
 
Pittige tante...

Ik ben zeker een liefhebber van MMA, maar ik vind dit toch iets te ver gaan. Ik denk dat de meeste vechtsporten toch niet echt bevorderend zijn voor het lichaam, maar zeker niet als men in de groei is op zo'n jonge leeftijd.

Ik denk dat ze wel leren omgaan met geweld en op latere leeftijd misschien wat wijzere beslissingen kunnen nemen.
 
het ziet er misschien in eerste instantie bruut uit, maar als die kinderen de sport ook leuk vinden, waarom niet? als het kind de sport zelf niks vindt, omdat het teveel auw doet, zal hij of zij dat ook wel bij papa en mama aangeven.
en ik zie dat er tijdens die wedstrijd niet op het gezicht wordt geslagen, dus volgens mij zijn daar ook extra regels aan verbonden.
heb vroeger ook wedstrijden vechtsport gedaan en dit is niet heel anders, behalve dan de grondgevechten en ja het doet soms pijn, so what.
 
het ziet er misschien in eerste instantie bruut uit, maar als die kinderen de sport ook leuk vinden, waarom niet? als het kind de sport zelf niks vindt, omdat het teveel auw doet, zal hij of zij dat ook wel bij papa en mama aangeven.
en ik zie dat er tijdens die wedstrijd niet op het gezicht wordt geslagen, dus volgens mij zijn daar ook extra regels aan verbonden.
heb vroeger ook wedstrijden vechtsport gedaan en dit is niet heel anders, behalve dan de grondgevechten en ja het doet soms pijn, so what.

Het gaat mij erom dat zo'n klein kind niet voor zichzelf kan beslissen wat wel en niet goed voor haar is. Een keer verkeerd terecht komen (trap, stoot of gewoon vallen) en je hebt iets gebroken. Ik zou het mijn dochter in ieder geval niet laten doen.
 
Het gaat mij erom dat zo'n klein kind niet voor zichzelf kan beslissen wat wel en niet goed voor haar is. Een keer verkeerd terecht komen (trap, stoot of gewoon vallen) en je hebt iets gebroken. Ik zou het mijn dochter in ieder geval niet laten doen.


Oeioei, hou je kind gewoon opgesloten thuis. Stel dat ze valt met de fiets naar school...

Om even een rekensommetje te maken

blessures door voetbal(keeper): 11 gebroken vingers, 1 gebroken enkel, 1 gebroken voet, gebroken neus, gebroken elleboog, 2 gebroken ribben en een hele hoop spierscheuren, verrekkingen en stressfracturen.

blessures door vechtsporten: gebroken hand(boksersfractuur) en tendinitis in de elleboog. That's it.
 
Oeioei, hou je kind gewoon opgesloten thuis. Stel dat ze valt met de fiets naar school...

Om even een rekensommetje te maken

blessures door voetbal(keeper): 11 gebroken vingers, 1 gebroken enkel, 1 gebroken voet, gebroken neus, gebroken elleboog, 2 gebroken ribben en een hele hoop spierscheuren, verrekkingen en stressfracturen.

blessures door vechtsporten: gebroken hand(boksersfractuur) en tendinitis in de elleboog. That's it.

:rolleyes:

Je snapt best wat ik bedoel...
 
Oeioei, hou je kind gewoon opgesloten thuis. Stel dat ze valt met de fiets naar school...

Om even een rekensommetje te maken

blessures door voetbal(keeper): 11 gebroken vingers, 1 gebroken enkel, 1 gebroken voet, gebroken neus, gebroken elleboog, 2 gebroken ribben en een hele hoop spierscheuren, verrekkingen en stressfracturen.

blessures door vechtsporten: gebroken hand(boksersfractuur) en tendinitis in de elleboog. That's it.

mss ben jij gewoon heel slecht in voetbal, hoewel ..met elf vingers?

nee, serieus. Ik denk niet dat het ontvangen van stoten en trappen goed zijn voor de ontwikkeling van een kinderlichaam (hersenen). Je zei zelf al, er wordt BIJNA niet naar het hoofd gestoten, waarschijnlijk mag dit ook niet maar door de nog niet goed ontwikkelde motoriek en felheid is dit wel het geval. Vind het optreden van de begeleiders daar ook te laks in, in dit filmpje.

Daarnaast denk ik dat het voor kids op die leeftijd ook beter is om aan te leren, dat het iemand in bedwang houden dmv een klem beter is dan het te blijven stompen tot opgave. Daarom denk ik ook dat een soort puntensysteem met semi-contact geschikter zou zijn voor deze leeftijdscategorie.
 
Ik vind wedstrijden voor boksen en thaiboxen voor kinderen onder 12 ook niet geschikt. Judo en worstelen wel maar daar mogen de verschillen duidelijk zijn; geen schoppen en slaan, en het doel is niet het KO krijgen van je tegenstander. Verder denk ik dat MMA voor die kleine kinderen niet genoeg op een discipline lijkt, deze sport kent te weinig grenzen en het doel is gewoon zo effectief mogelijk je tegenstander uit te schakelen.

Ik hou van vechtsporten, vind het heerlijk om naar te kijken. Maar ik vind het belangrijk dat kinderen onthouden dat het een sport/discpline is.

@calyptus, dat is een aardig lijstje blessures. Ik heb 15+ jaar van mijn leven op voetbal gezeten en nog nooit wat gebroken.
 
hoewel ik een MMA-fan ben, en ik de indruk krijgt dat er op de gond niet naar het gezicht geslagen mag worden, vind ik het geen sport voor zulke kleine kinderen.

juist wel, die kinderen gaan elkaar echt geen schade toebrengen, dat is bij volwassenen wel eens anders
 
Sterk meisje :cool:
 
Verder denk ik dat MMA voor die kleine kinderen niet genoeg op een discipline lijkt, deze sport kent te weinig grenzen en het doel is gewoon zo effectief mogelijk je tegenstander uit te schakelen.

Ik hou van vechtsporten, vind het heerlijk om naar te kijken. Maar ik vind het belangrijk dat kinderen onthouden dat het een sport/discpline is.
.

Ik begrijp ook niet dat je als ouder dit zou kunnen toelaten. Mijn kinderen mogen "als ze willen" echt wel op een vechtsport, maar wel 1 waar bij de tegenstanders ook echt respect voor elkaar hebben. Sport met mooie vechttechnieken etc. Als ik dit zie vind ik het veelste aggressief, zeker voor kleine kinderen.
 
Back
Naar boven