Fitness Seller

aanpassen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MiRacLe

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 okt 2007
Berichten
47
Waardering
0
Dank u mensen :D
 
Laatst bewerkt:
Zou eens verder rondlezen en een deftig schema samenstellen, zal al veel helpen.
Wat ik altijd goed vinden voor vrouwen die starten met krachttraining, is dat ze leren en trainen om hun bdw. op te trekken en te dippen. Dit kan je bv. in je schema zetten, in sommige gyms hebben ze er ook speciale machines voor die een tegengewicht hebben dat je helpt omhoog te komen.

Ik zal al enkele oefeningen geven die in je schema moeten komen, kies maar dewelke je kan doen met je blessure.

- Squats of leg press
- Front press (shoulder press --> schouders)
- Barbell row of Cable row
- Deadlift of backextensions
- Iets voor de kuiten
- Iets voor de buikspieren

Dat zijn eigenlijk al beetje basisoefeningen die je best in je schema kan opnemen, ik zie dat je veel oefeningen doet als abductie? gluteus machine? en nog van die rare isolatie-machine-oefeningen, laat die maar vallen, helpen toch niets.

Als je nog vragen hebt :) ?
 
Zou eens verder rondlezen en een deftig schema samenstellen, zal al veel helpen.
Wat ik altijd goed vinden voor vrouwen die starten met krachttraining, is dat ze leren en trainen om hun bdw. op te trekken en te dippen. Dit kan je bv. in je schema zetten, in sommige gyms hebben ze er ook speciale machines voor die een tegengewicht hebben dat je helpt omhoog te komen.

Ik zal al enkele oefeningen geven die in je schema moeten komen, kies maar dewelke je kan doen met je blessure.

- Squats of leg press
- Front press (shoulder press --> schouders)
- Barbell row of Cable row
- Deadlift of backextensions
- Iets voor de kuiten
- Iets voor de buikspieren

Dat zijn eigenlijk al beetje basisoefeningen die je best in je schema kan opnemen, ik zie dat je veel oefeningen doet als abductie? gluteus machine? en nog van die rare isolatie-machine-oefeningen, laat die maar vallen, helpen toch niets.

Als je nog vragen hebt :) ?


bedankt voor je reactie,

ik deed dus de legpress, was van 40 kilo naar 50 gegaan en ook de backextensions
voor de kuiten doe ik dus ook die oefening en voor buikspieren deed ik dat machine maar die leek me niet te helpe dus doe ik thuis veel buikoefeninneg waarbij me buik gewoon echt brand, dus ik voel m dan wel.
shoulder press doe ik ook dus kan alleen de deadlift en squats niet.

maar zoals ik eerder zij heb dus nu weer pijn in mijn onderrug omdat ik met legpress begon en andere been en bil oefeningen...

wat jij opnoemde had ik in mijn schema..maar wat kan ik er echt aan veranderen nu? mijn pijn evenlaten rusten en dan beginnen met legpress etc. weer ?

is het ook niet goed dat ik (als ik 2 keer inde week train) steeds wel alle spiergroepen train maar dan steeds met andere oefeningen?? dus ik bedoel dinsdag alle spieren train maar andere oefeningen en vrijdag ook alle spieren train en dan andere oefeningen..dusallen de soorten oefeningen verander maar wel dezelfde spieren aanspreek?
 
Tuurlijk kan perfect dat je andere oefeningen gebruikt. En idd die oefeningen deed je al, maar dat waren gwn de oefeningen die al goed waren.

Wat je blessures betreft zou ik wel een arts raadplegen over wat je je juist mag en niet mag doen.

Persoonlijk zou ik de oefeningen waarbij je pijn krijgt niet meer uitvoeren of proberen op een andere manier uit te voeren zodat je geen pijn meer hebt.
 
Tuurlijk kan perfect dat je andere oefeningen gebruikt. En idd die oefeningen deed je al, maar dat waren gwn de oefeningen die al goed waren.

Wat je blessures betreft zou ik wel een arts raadplegen over wat je je juist mag en niet mag doen.

Persoonlijk zou ik de oefeningen waarbij je pijn krijgt niet meer uitvoeren of proberen op een andere manier uit te voeren zodat je geen pijn meer hebt.

HEyy

thank u a lot, want dit wilde ik dus weten :D

maar, ik ben al eerder bij fysio geweest, had vanwege die pijn mijn bovenromp moeten verstevigen. dat had ik in 2 maanden gedaan en pijn was WEG!

nadat ik dus zelf begon te trainen en been oefeningen deed thuis! (zonder zware gewichten) kwam de pijn ietsje bij beeje terug. ik deed het niet meer was het weg!

daarna trainde ik Echt in een sportzaal met gewichten dus ook (voor been) Kwam mijn Pijn EVENhard terug!!! en doet al n paar dagen pijn!

ik weet dat ze gaan zeggen at ik mijn benen niet moet belasten vanwege mijn onderrug. maar mijn bovenlichaam is al gespierd , en wil dat aan de onderkant natuurlijk ook :(

welke oefeningen kan ik dan vervangen voor de legpress, squats enzo.. niet veel toch :( of wat moet ik beter doen.. toch maar Terug gaan naar de lichtere gewichten????
en weinig herhalingen doen ofzo?
 
Ik zou zeggen probeer eens enkele alternatieven:
front squats (hier gebruik je je onderrug minder en leg je nadruk meer op benen)
pistols

http://www.youtube.com/watch?v=MLBAbqEZIeU

Het mss niet de meeste ideale oefeningen om later veel gewicht mee te pakken, maar in het begin kom je er wel mee vooruit, wel zou ik dieper proberen te zakken dan op het filmpje, dan is de oefening tenminste wat zwaarder, je kan ook een schijf of dumbbell vasthouden om het gewicht te verhogen.

Je kan ook trainen dmv constante spanning op je benen te zetten en geen beweging uit te voeren. Je kan dus hoekzit doen, je gaat met je rug plat tegen de muur en je voeten op de grond. Je zakt dan door alsof je op een onzichtbare stoel gaat zitten, tot je onderbenen en bovenbenen een hoek van 90° maken. Dit hoe je zolang mogelijk vol, of je doet setjes van bv. 3-5 minuten, je kan de oefening zwaarder maken daar een schijf op je bovenbenen te leggen.

Stepups Je neemt in elke hand een halter en je stapt op en neer een bankje, hoe meer gewicht of hoe hoger het bankje hoe zwaarder de oefening.

Lunges --> google of search hier op de site



Je ziet er zijn wel wat mogelijkheden, voor meer info over de oefeningen gebruik google of zoek wat rond op krachttrainingsites.
Ik zou zeggen probeer ze eens uit en kijk bij welke oefening je geen last hebt.
Succes.
 
Back
Naar boven