AndroidHealthClinic

Vroeg in de ochtend trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

In de laatste M&F stond daar een artikel over. Ik ga niet het hele artikel citeren, maar het komt erop neer dat een groep proefpersonen gedurende 10 weken 's ochtends en een groep 's avonds trainden. Uit het onderzoek bleek dat de avondgroep 3% meer vetvrije massa had opgebouwd en het lichaamsvetpercentage met 4% had verlaagd. De ochtendgroep daarentegen had slechts 1% vetvrije massa opgebouwd en hun lichaamsvetpercentage was gestegen met 5%.

Het onderzoek laat dus zien dat later op de dag trainen gunstiger is voor het opbouwen van spiermassa en het verlagen van het lichaamsvetpercentage. Waarom deze verschillen er waren is voor de onderzoekers niet duidelijk, maar er werd vermoed dat het te maken had met de stofwisseling die later op de dag inzakt en dus opgepept wordt door later op de dag te trainen.

Nu is het verschil niet schrikbarend groot, maar misschien is het daarom toch verstandiger om 's avonds te trainen mocht dat uitkomen. Als we dit artikel mogen geloven.
 
Ach daar heb je het ook over een blad.
Dikke onzin ik train altijd savonds en ben 11 kg droger geworden.
Maar dat heeft puur met eten te maken
 
Ach daar heb je het ook over een blad.
Dikke onzin ik train altijd savonds en ben 11 kg droger geworden.
Maar dat heeft puur met eten te maken
Het artikel wijst toch ook uit dat 's avonds trainen droger maakt...? Of begrijp ik jou nou verkeerd :P

Oh en trouwens, ik ben heus niet zo-iemand die alles direct maar aanneemt ;) Ikzelf train sowieso wat later op de dag, de ene keer rond een uur of 14:00, de andere keer om een uur of 16:00 en dan weer wat later op de avond. Enkele keer zelfs rond een uur of 11 's ochtends. Maar ik wilde alleen maar het artikeltje geven ter informatie
 
Het artikel wijst toch ook uit dat 's avonds trainen droger maakt...? Of begrijp ik jou nou verkeerd :P

Oh en trouwens, ik ben heus niet zo-iemand die alles direct maar aanneemt ;) Ikzelf train sowieso wat later op de dag, de ene keer rond een uur of 14:00, de andere keer om een uur of 16:00 en dan weer wat later op de avond. Enkele keer zelfs rond een uur of 11 's ochtends. Maar ik wilde alleen maar het artikeltje geven ter informatie
Ahha oké snap wat je bedoeld. Sorry voor het opvliegerige;)
 
ik moet omsteweek wel smorgens omdat ik in ploegendienst werk,ik vind het wel goed te doen.
 
Train zelf al langere tijd in de ochtend...voorheen had ik er wel wat moeite mee ivm. weinig kracht. Na een tijdje ben ik er aan gewend en voel me smorgens en de rest van de dag fit!!

Wat is alleen het ideale ontbijt als je al vroeg traint?

Ontbijt 7 uur
Ik begin met trainen 8.30
 
Het gaat er hier niet om wat iedereen vind van sochtends trainen, de TS vraagt of het nadelen heeft.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat vlak na je slaap je cortisol hoger is dan een aantal uur later. Echter, door flink te beuken rag je je testo flink omhoog, wat er automatisch voor zorgt dat je cortisol lager word.

Een ander nadeel is dat als je bijvoorbeeld benen gaat doen, je de hele dag loopt te strompelen.
 
Back
Naar boven