AndroidHealthClinic

Nieuws Nederlanders draaien door... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

En whats next? Stel er wordt iemand verkracht....databank van 17miljoen mensen wordt nageplozen, bakken met geld kost dat en tijd. En dan blijkt er niemand uit te komen. Wat dan?

En er wordt iemand vermoord, die de avond van te voren coïtus heeft gehad met de nu potentiële verdachte want zijn sperma zat op haar/zijn slipje. Maarja, zij/hij is dood, wat dan? Zo gevaarlijk dat dna gedoe...men denkt dat het sluitend is, maar er kan vaak een ander verhaal achter zitten, maar degene die daar over mee kan lullen is dood. Dus moet je maar de bak in omdat jouw dna is gevonden?

misschien komen daar nog wel tv-series van:
CSI-Amsterdam
CSI-Rotterdam
CSI-Den Haag
CSI-Utrecht
CSI-lutjebroek........
:D

http://www.youtube.com/watch?v=Wj2YWjqLx9s&feature=related

http://nl.wikipedia.org/wiki/CSI:_NY
:cool:
 
Ach een lijst met nummertjes in een beveiligde database, lekker belangrijk. Als ik aan privacy schending denk dan denk ik aan camera's gericht op je huis, checken van je e-mail, telefoon afluisteren etc.

Dus het allerheiligste van jezelf, je eigenlichaam, valt niet onder privacy?
 
Hehe, zal je hebben..CSI klundert....de weg naar gerechtigheid....
 
Ach een lijst met nummertjes in een beveiligde database, lekker belangrijk. Als ik aan privacy schending denk dan denk ik aan camera's gericht op je huis, checken van je e-mail, telefoon afluisteren etc.

lees bijvoorbeeld eens Shutterspeed zijn reactie...vindt je dat dan niet scary? aangezien ze dna hoog aanschrijven als bewijs :(
 
Net als die g ast die nu is opgepakt in de Puttense moordzaak...wie zegt dat hij de avond ervoor niet met haar naar bed is geweest? Alleen zij en hij kan het zeggen....maar zijn woord telt nu een stuk minder...het zal maar zo zijn, verdwijnt de volgende onschuldig de gevangenis in. Want in de media en in Putten staat het al vast...hij is de moordenaar.
 
Dus het allerheiligste van jezelf, je eigenlichaam, valt niet onder privacy?
Dat heb ik niet gezegd. Het is privacy, maar het bewaren van die gegevens is voor mij geen schending van die privacy.

Bekijk het zo: de overheid heeft ook een duplicaat van je identiteitskaart met alle gegevens, de nummerplaat van je auto is overal zichtbaar, enz. Soms geef je een deel van jezelf bloot aan de overheid, zodat die beter kan functioneren. Een deel van hun taken is het verzekeren van de veiligheid, oplossen van misdaden...

Als we vingerafdrukken en dna in een database hebben, en daarmee kunnen mensenlevens gered worden, criminaliteitscijfers op termijn verlaagt worden, is het dat dan niet waard?
 
En whats next? Stel er wordt iemand verkracht....databank van 17miljoen mensen wordt nageplozen, bakken met geld kost dat en tijd. En dan blijkt er niemand uit te komen. Wat dan?

En er wordt iemand vermoord, die de avond van te voren coïtus heeft gehad met de nu potentiële verdachte want zijn sperma zat op haar/zijn slipje. Maarja, zij/hij is dood, wat dan? Zo gevaarlijk dat dna gedoe...men denkt dat het sluitend is, maar er kan vaak een ander verhaal achter zitten, maar degene die daar over mee kan lullen is dood. Dus moet je maar de bak in omdat jouw dna is gevonden?

Ach, dat gebeurt met programma's binnen enkele seconden hebben ze de resultaten.

Alleen goed, ik hoef niet in een databank met mijn DNA, alles valt te hacken, dus ook door mensen die er kwade dingen mee willen doen.
 
Mijn vertrouwen in justitie, dat het op miraculeuze wijze elke keer weer presteerd om op de meest onmogelijk wijze fouten te maken, is gedaald tot een absoluut dieptepunt.

Want hoe je het wend of keer, komt er van zo'n databank in de toekomst een match uit die in werkelijkheid niets zegt. Of door romslomp tot stand wordt gebracht.

Vergeet niet dat elk hoog orgaan waar dan ook ter wereld wordt bestuurd door mensen zoals jij en ik. Je bent als mens gewoon niet alert 100% van je werktijd. Van binnen denk je ten alle tijden op sommige momenten ''t zal wel'. Zelfs Bush.

Net als in de States, daar hebben ze nu sinds 2001 een lijst met personen die vermoedelijk terrorist zouden kunnen zijn. Bestaande uit 400.000 personen. :rolleyes:

Zelfs sommige reizigers die gewoon naar de States vliegen komen erop als ze iets 'verdachts' invullen op hun vragenlijstje.

Satteliet spionage, ooit geintroduceerd om nucleaire basissen van schurken staten op te sporen, nu gebruikt om illegale dak kapellen van particuliere op te sporen. :rolleyes:

Het punt is, dat als het systeem er eenmaal meer is, het niet meer verdwijnd. En het motief waar het nu voor wordt beloofd is over 10 jaar allang vergaan en wordt dan voor heel andere zaken gebruikt.
 
Haha, als ze echt met DNA beiginnen te klooien is het hek van de dam. DNA kan maar in bepaalde gevallen gebruikt worden wanneer het gewone speurwerk geen uitkomst biedt. Dat hoort zo ook gewoon te blijven. Als men hierin te gemakzuchtig wordt en gewoon een database afgaat zal het systeem geregeld in het honderd lopen.

De situatie van Shutter is op zich geen slecht idee. Alhoewel het natuurlijk onwaarschijnlijk is dat een sluipschutter DNA achterlaat op een slachtoffer (das op zich al verdacht) zou het met een gewone gun @ close range bv wel een goeie list kunnen zijn om iemand te framen die normalerwijs boven elke verdenking zou staan, bv bij gebrek aan motief.

Men moet dus per definitie eerst een logisch onderzoek voeren zoals dat nu bestaat en mss zo'n database gebruiken als middel tot. Als, bij een klakkeloze systeembehandeling, iemand kwaad wil kan die gewoon het hele systeem onnodig gecompliceerd maken. Kheb iig geen zin om zomaar DNA af te staan en de overheid die vrijheid te geven tov zn burgers.
 
Mijn vertrouwen in justitie, dat het op miraculeuze wijze elke keer weer presteerd om op de meest onmogelijk wijze fouten te maken, is gedaald tot een absoluut dieptepunt.

Want hoe je het wend of keer, komt er van zo'n databank in de toekomst een match uit die in werkelijkheid niets zegt. Of door romslomp tot stand wordt gebracht.

Vergeet niet dat elk hoog orgaan waar dan ook ter wereld wordt bestuurd door mensen zoals jij en ik. Je bent als mens gewoon niet alert 100% van je werktijd. Van binnen denk je ten alle tijden op sommige momenten ''t zal wel'. Zelfs Bush.

Net als in de States, daar hebben ze nu sinds 2001 een lijst met personen die vermoedelijk terrorist zouden kunnen zijn. Bestaande uit 400.000 personen. :rolleyes:

Zelfs sommige reizigers die gewoon naar de States vliegen komen erop als ze iets 'verdachts' invullen op hun vragenlijstje.

Satteliet spionage, ooit geintroduceerd om nucleaire basissen van schurken staten op te sporen, nu gebruikt om illegale dak kapellen van particuliere op te sporen. :rolleyes:

Het punt is, dat als het systeem er eenmaal meer is, het niet meer verdwijnd. En het motief waar het nu voor wordt beloofd is over 10 jaar allang vergaan en wordt dan voor heel andere zaken gebruikt.
ik vind je handtekening wat kinderachtig:

Rita - Een vrouw met een visie Een identiteit is een icoon!
:o


was Rita niet de bedenkster van de Verwijs Index Antillianen?

en waarom stoppen ze Nederlanders in een database ( want dat zijn Antillianen nog steeds), en Marokkanen en Turken laten ze gewoon lopen........
:o:rolleyes:
 
@Marky: je kan wel kritiek hebben op de VS, maar voor zover ik weet zijn er sinds 9/11 geen nieuwe aanslagen meer geweest binnen de States. Dus zo slecht hebben die maatregelen dan blijkbaar niet gewerkt.

Laatst heeft Marokko nog een nieuw terroristisch netwerk opgerold, dat in België zonder probleem kon bestaan. Misschien moeten we inderdaad maar eens nadenken over een ander beleid. Tenzij je op een dag wilt meemaken dat we hier dergelijke aanslagen krijgen omdat je een netwerk te laat hebt opgemerkt, omdat je je persoonlijke privacy belangrijker vond.
 
En whats next? Stel er wordt iemand verkracht....databank van 17miljoen mensen wordt nageplozen, bakken met geld kost dat en tijd. En dan blijkt er niemand uit te komen. Wat dan?

En er wordt iemand vermoord, die de avond van te voren coïtus heeft gehad met de nu potentiële verdachte want zijn sperma zat op haar/zijn slipje. Maarja, zij/hij is dood, wat dan? Zo gevaarlijk dat dna gedoe...men denkt dat het sluitend is, maar er kan vaak een ander verhaal achter zitten, maar degene die daar over mee kan lullen is dood. Dus moet je maar de bak in omdat jouw dna is gevonden?
moet je gewoon niet nken met die slet. duh.
 
Via DNA kunnen ze toch ook erfelijke ziektes checken?

Leuk als de zorgverzekeraars die te zien krijgen;)
 
is discriminatie
 
dus voortaan rapeslachtoffers verbranden?
 
@Marky: je kan wel kritiek hebben op de VS, maar voor zover ik weet zijn er sinds 9/11 geen nieuwe aanslagen meer geweest binnen de States. Dus zo slecht hebben die maatregelen dan blijkbaar niet gewerkt.

Nederland blijft hopelijk buiten schot omdat wij in de Moslim wereld bekend staan als een gastvrij volk, iets wat in de Islamitische wereld een sterk gerespecteerde eigenschap is.

Ik hoop daarom ook die ieder van ons zich gedraagt en niet met kop boven het maaien veld gaat uitsteken zoals Geert.

Maar weet je wat ik het ergste vind? De georganiseerde misdaad los je er niet mee op, die gaan nog steeds vrijuit.

In Amsterdam hebben we te maken gehad met maffia liquidaties zoals El Capone het heeft uitgevonden.

Doodsoorzaak is duidelijk, er is geen contact met slachtoffer en het enige aanknopingspunt is een wegscheurende motor.

Kortom, moordzaken zijn zo divers dat het slechts in een zeldzaam geval als dit effectief kan zijn.

En vergeet niet dat in deze zaak (Puttense moordzaak), er al van beide kanten DNA was dat NIET matche maar uiteindelijk WEL een veroordeling teweeg bracht.

basscross zei:
Leuk als de zorgverzekeraars die te zien krijgen;)

Of een hypotheek verstrekker.
 
Binnenkort krijgen we ook gps ingebouwd, zodat autoriteiten altijd weten waar we zijn.
 
Binnenkort krijgen we ook gps ingebouwd, zodat autoriteiten altijd weten waar we zijn.

Zal je toch ook een zender moet inbouwen, een GPS ontvangt alleen maar.
 
Back
Naar boven