AndroidHealthClinic

Wouter Bos: Wen maar aan de benzineprijzen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bascross

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
2 sep 2005
Berichten
18.072
Waardering
2.878
Lengte
1m97
Massa
108kg
Vetpercentage
14%
Bos: Wen maar aan de benzineprijs "We kunnen maar beter wennen aan hoge brandstofprijzen." Nederlanders moeten er gewoon voor zorgen dat ze er minder van nodig hebben, vindt Wouter Bos. "We moeten er ook eens aan gewend raken dat we niet zoveel energie kunnen verbruiken en we moeten niet meer hopen dat de benzineprijs weer zo laag wordt als vroeger", aldus de PvdA-minister gisteren in het televisieprogramma Knevel en Van den Brink.

"Dat gebeurt niet alleen hier, maar ook in Amerika." Als voorbeeld noemt Bos de Democratische presidentskandidaat Barack Obama. Die zou Amerikanen al voorbereiden op een toekomst met dure benzine. In de VS zijn de prijzen ruim twee keer goedkoper dan hier, maar het gaat Bos om de vergelijking...

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2008/05/bos_wen_maar_aan_de_benzinepri.html


En jezelf rond laten rijden in een dure auto die zuipt als een gek.

''oke'' hypocriete klootzak.
 
Die kerel gaat bij de volgende verkiezingen het pak slaag van zijn leven krijgen van de kiezer denk ik.
 
Hypocriete mongool idd... Met z'n riant salaris hoeft hij zich in ieder geval geen zorgen te maken over de benzineprijs. Eigenlijk heel Den Haag niet. Wij betalen hun incasseren.
Preventief ruimen, dat tuig
 
Minder verbruiken he. En hoe? Wat zijn de alternatieven voor de massa?
 
Die kerel gaat bij de volgende verkiezingen het pak slaag van zijn leven krijgen van de kiezer denk ik.

Ja en rechtvaardig. lamlendig stuk stront. Die galbak hoort meer in het cda of zo met z'n schijnheilige rotsmoel.

Is nederland niet 1e ofzo met dure benzine? Als ze overal maatregelen nemen om het betaalbaar te houden waarom dan niet hier terwijl we al zeker in de top5 van dure benzine staan.... wazig hoor
 
Zou Wouter Bos enig idee hebben hoeveel brandstof het kost om het verkeer dag in dag uit niet te laten doorstromen. K*erlijers praten alles goed voor zichzelf. 20 jaar geleden wisten ze al aan de hand van prognoses hoe erg het verkeer gaat vastlopen. Politiek heeft niks geen actie ondernomen: hoe bedoel je regeren is vooruitzien.
 
We moeten dit, we moeten dat...we moeten zus...wanneer mogen we eens een keer wat? Die zak hooi vergeet dat hij gekozen is door een zooi NLers en nu hij in de regering zit praat hij ineens heel anders.

Het gaat om de vergelijking, huilt hij nog eens verder....ja maar is toch raar dat amerikanen rond de 1,50 euro voor 4 liter betalen en wij voor 1.

Ik snap best dat alles duurder wordt vanwege schaarste of weet ik veel wat ze er nog meer bij verzinnen, maar als kabinet MOET je je bevolking eens tegemoet komen ipv alleen maar dingen eisen. Zo werkt handjeklap nu eenmaal.

In ieder geval ben ik blij dat veel pvda stemmers het licht hebben gezien. Er zullen dan ook idd koppen rollen bij de volgende verkiezingen.
 
USA kent maar iets van € 0,16 per liter aan belastingen, in Nederland is dat rond de € 0,90 per liter. Dus Bos heeft makkelijk praten, de belastingopbrengst gaat blijkbaar boven de mobiliteit van de Nederlander bij hem.
 
Bos vergeet 1 ding...geen mobilitieit=slechte economie=minder geldinkomst=failliet=ontevreden inwoners=afreageren op de minderheden=uiteindelijk burgeroorlogje.

Oftewel, we worden een derde wereld land :D
 
lol kan het nog extremer. Jij gaat dat niet meer meemaken hoor.
 
Mwoah, als t economisch slecht gaat met een land kan de sfeer snel omslaan hoor ;)
 
Nederlanders zijn te lui en verwend om de wapens op te pakken. We kijken liever de gouden kooi, camping life en bashen op forums. Zo hebben we toch het gevoel dat we ergens aan bijdragen. :rolleyes:
 
Agree with sopo.. Kijk maar voordat een nederlanders gaan protesteren. Het moet wel heelerg worden voor burgeroorlog etc:D
 
Het is wel realistisch van hem.

Wen maar aan de prijzen (begin maar vast te sparen, want het stijgt heus wel naar de 2 euro per liter).
 
Het is wel realistisch van hem.

Wen maar aan de prijzen (begin maar vast te sparen, want het stijgt heus wel naar de 2 euro per liter).

oh en waren ze op prinsjesdag bij de begroting niet uitgegaan van accijnsopbrengst bij een gemiddelde prijs van rond de 1,2 - 1,3 ??

Nederland is op een na duurste land qua benzine.
Overheid heeft al die extra miljarden natuurlijk nodig om het zoveelste mislukte onderschatte project te kunnen financieren.

betuwelijn
ov chip kaart
jsf project
 
Begin echt steeds en steeds meer benieuwd te raken naar wat procentueel gezien een NL-er totaal gezien aan belastingen betaald tov bvb een Duitser,fransoos of een belg ,... alle drie toch ook welvarende landen waar ze het ( denk ik ) met een procentueel gezien kleinere staatskas ( qua belastingen ) wel even klaar spelen en hun burgers redelijk te vrede houden !
 
Bos = linkse duivel & nederland vernietiger
 
Dat de benzineprijs omhoog gaat is klote, en dat er zo veel belasting op zit is natuurlijk ook klote. Ik snap aan de ene kant het verhaal van Wouter Bos (en daarmee de regering) dan ook wel; Nederland is altijd al een vooruitstrevend land geweest, ook op het gebied van milieuregells. Ze willen dat wij allen onze benzinekosten terugdringen voor een beter milieu en om ons voor te bereiden op wat er komen gaat (in de nabije toekomst zal olie alleen maar schaarser worden). Wat mij alleen bijzonder stoort is dat er ten eerste geen enkel degelijk alternatief geboden wordt, én dat de economie van Nederland voor een aanzienlijk deel gebaseerd is op logistiek/doorvoer/transport. In principe wordt je op deze manier dubbel genaaid: Nederland wordt door de belachelijke olieprijzen (te) duur voor het vele transport waardoor we concurrentiekracht verliezen, en indirect banen in die sector, én de consumenten zien hun dagelijkse lasten stijgen en daarmee koopkracht direct dalen.

Als ze nou eens al die miljarden die ze met belasting op de benzine verdienen investeren in goede milieuvriendelijke alternatieven. Sterker nog dit zou ideaal zijn voor de EU: investeer met al die landen in een soort van airbus achtig project voor milieuvriendelijk transport/waterstof auto's etc. etc. (ik weet niet of waterstof auto's realiseerbaar zijn, techniek is niet mijn sterkste punt, maar het is meer als voorbeeld)
 
Waarom is het niet mogelijk om de benzineprijs omlaag te knallen in plaats van altijd omhoog ?

In andere landen is dit ook het geval.Bos komt er nog wel achter.
 
Back
Naar boven