Fitness Seller

Fitness & hardlopen

Bezoekers in dit topic

ryan1985

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2008
Berichten
30
Waardering
0
Mijn vraag is:
als ik om 16.00 ga fitnessen tot 17.00 en daarna een shake neem. Dan vervolgens om 18.00 ga eten en om 20.00 weer een uur ga hardlopen en daarna weer een shake neem.. kan dit? zou ik de (2e) shake weg moeten laten na het hardlopen ?

greetz
 
waarom zo "fitness" en uur later pas hardlopen? waarom niet fitness en daarna gelijk hardlopen. Wat is je doel trouwens?
 
dan ga je eerst een uur je spieren opwarmen.
daarna verzuren om ze even later weer op te laten warmen waarna ze weer gaan verzuren.

Het heeft ook een beter effect als je meteen cardio doet na kt, moet je niet opwarmen en vetverbrandingsproces op gang brengen
 
Gebruik de zoekfunctie eens, er is ooit een onderzoek geweest waarin zoiets stond dat als je minimaal 1 uur rust tussen 2 trainingen: 1. je lichaam voldoende hersteld is voor de 2e training (dan heb ik het niet over 16:00 HIT en 18:00 hiit uiteraard) en 2. je over het geheel meer vet verbrandt.
Als je per se 2 keer op een dag wil trainen, is het niet mogelijk om 's ochtends te gaan rennen en tegen de avond te gaan fitnessen (of andersom, net wat je prettig vindt)? Lijkt me persoonlijk minder belastend voor je lichaam. Nog beter is het om op aparte dagen te doen lijkt me, maar als dat niet mogelijk is, dan toch zo ver mogelijk uit elkaar op een dag.
 
kt+cardio word bij velen ingerekend als één training...
 
Ja dat begrijp ik. Hangt ervan af wat zijn doelen zijn. Als hij hardlopen doet voor vetverlies, kan het idd net zo goed na zijn kt-sessie, maar ook een paar uur later of eerder. Als hij het doet om conditie op te bouwen, is het misschien beter om het op een aparte dag te doen vanwege de intensiteit.
 
bedankt voor jullie reacties. Het is omdat ik tussen door eerst wil eten, ik woon met meerdere mensen waar ik nu voor moet koken. Ik ben bezig met droog trainen. normaal gesproken doe ik kr8 training ene dag en dan andere dag hardlopen.. maar soms heb ik s avonds ook nog wel eens zin om een x extra te gaan hardlopen puur omdat ik het leuk vind om te doen.
 
Kijk dan eerst bij de sticky: Cutten, hoe begin ik? (voedingsforum)

Want je wil droog gaan, maar je traint en loopt als je wel eens zin hebt.

Als je onverzorgd gaat cutten, dan verlies je veel spiermassa
 
Kijk dan eerst bij de sticky: Cutten, hoe begin ik? (voedingsforum)

Want je wil droog gaan, maar je traint en loopt als je wel eens zin hebt.

Als je onverzorgd gaat cutten, dan verlies je veel spiermassa

Ik ben wel zker serieus bezig:
ma kr8 training
di 10 km hardlopen
wo kr8 training
do 10 km hardlopen
vrij kr8
zaterdag s ochtends hardlopen- s avonds full-body
zondag rust.

mijn vraag was alleen als ik een x tussen door ga hardlopen ( niet op schema ) of ik dan ook een shake kan/moet nemen of zal ik die gewoon achterwege laten? :D
 
veel trainen is geen indicatie van serieus trainen.

Laat die shakes achterwege om te beginnen, en eet gewone voeding.
maak daarmee een cutschema (onderhoud vvm + verbruik)
anders zal je spiermassa verliezen
 
veel trainen is geen indicatie van serieus trainen.

Laat die shakes achterwege om te beginnen, en eet gewone voeding.
maak daarmee een cutschema (onderhoud vvm + verbruik)
anders zal je spiermassa verliezen

ik snap niet helemaal als ik ergens naar vraag dat jij over andere dingen begint :S ???. Als je geen antwoord heb hoef je ook niet te reageren maar betweterig gedoe heb ik geen zin.
veel trainen is geen indicatie van serieus trainen.:eek:
 
BiJ CUTTEN doe ik 45 min cardio smorgens en 30 min savonds naar de krachtworkout.
Wil prima. Ik zou het er wel direct achter de krachtworkout aan doen.

Over dat spiermassa verliezen is bs. Ik heb paar maanden bijna nix gegeten en wel veel cardio gedaan en mijn spiermassa is nix minder geworden en kracht is weinig minder geworden. Ik zat rond de 2000 cals op een dag. 11 kg kwijt in totaal. En ben nog bezig op deze manier en word weer sterker kwa kracht. Alleen eet wel iets meer. Maar doe nog even veel cardio. Ongeveer 6 tot 8 sesies per week
 
Ik ben bezig met droog trainen.

Je doel is toch droog worden?

Droog worden = vet verliezen (vet houd vocht vast, vandaar droog)

En vet verlies je door te cutten.

Bij het cutten is het vooral de bedoeling om zo min mogelijk spiermassa te verliezen, toch?

Dit doe je enkel door een serieus trainings EN voedingsschema.
En jij zegt dat je soms dan eens traint, en dan weer op dat moment.
ryan1985 zei:
maar soms heb ik s avonds ook nog wel eens zin om een x extra te gaan hardlopen puur omdat ik het leuk vind om te doen

---> Ik geef je de tip de sticky te lezen: Cutten, hoe begin ik?
-----> Je traint vrij veel, maar eet je dan wel voldoende? opnieuw om zo min mogelijk spiermassa te verliezen.
-------> Ik ben dan de betweter omdat ik je een tip wil geven om een goed voedingsschema te maken dat past bij het droogtrainen.
 
Je doel is toch droog worden?

Droog worden = vet verliezen (vet houd vocht vast, vandaar droog)

En vet verlies je door te cutten.

Bij het cutten is het vooral de bedoeling om zo min mogelijk spiermassa te verliezen, toch?

Dit doe je enkel door een serieus trainings EN voedingsschema.
En jij zegt dat je soms dan eens traint, en dan weer op dat moment.


---> Ik geef je de tip de sticky te lezen: Cutten, hoe begin ik?
-----> Je traint vrij veel, maar eet je dan wel voldoende? opnieuw om zo min mogelijk spiermassa te verliezen.
-------> Ik ben dan de betweter omdat ik je een tip wil geven om een goed voedingsschema te maken dat past bij het droogtrainen.

neej ik vraag zelf om tips, maar jij verdraaid mijn woorden. het enige waar ik om vraag is als ik een x EXTRA ga lopen of ik dan mijn shake wel of niet zal nemen.. ik snap de moeilijkheids graad daar niet van, of iig niet waarom je die vraag totaal negeerd en over iets anders begin.....maar prima, heb hier totaal geen behoefte of trek aan dus ik laat het hier maar bij.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag is:
als ik om 16.00 ga fitnessen tot 17.00 en daarna een shake neem. Dan vervolgens om 18.00 ga eten en om 20.00 weer een uur ga hardlopen en daarna weer een shake neem.. kan dit? zou ik de (2e) shake weg moeten laten na het hardlopen ?

greetz

Kan prima
 
Ja inderdaad kan prima, van 18:00 tot 20:00 kan je weer ff je batterijtje opladen ;)
Persoonlijk vind ik het ook lekkerder om te joggen/hardlopen op momenten dat ik niet heb getraind of ga krachtrainen. (meer motivatie/minder snel moe)
 
Dank jullie wel luppie en koekiemonster. Advies waar ik gelukkig wat aan heb! top!
 
BiJ CUTTEN doe ik 45 min cardio smorgens en 30 min savonds naar de krachtworkout.
Wil prima. Ik zou het er wel direct achter de krachtworkout aan doen.

Die cardio 's morgens wel op lage intensiteit neem ik aan?
 
Die cardio 's morgens wel op lage intensiteit neem ik aan?

Zeker gewoon rustig fietsen of lopen dat je nog normaal kan praten met iemand. Al hoewel ik de laatste tijd steeds meer ga MTB-EN wat
wel vrij intensief is. Op dat moment zorg ik ook dat er voldoende eiwitten en sukers in mijn bloed zitten.
 
Zeker gewoon rustig fietsen of lopen dat je nog normaal kan praten met iemand. Al hoewel ik de laatste tijd steeds meer ga MTB-EN wat
wel vrij intensief is. Op dat moment zorg ik ook dat er voldoende eiwitten en sukers in mijn bloed zitten.

Whey voor je ochtendcardio?
 
Back
Naar boven