Fitness Seller

Nieuw hier (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gingerbreadman

DBB Koekje
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
3.351
Waardering
731
Lengte
1m80
Massa
98kg
Vetpercentage
10%
Nieuw hier | Voeding schema

Hallo allemaal.

Na een tijdje rond te hebben gelezen, heb ik mij laatst maar aangemeld op het forum.

Stats:
25 jaar
68Kg
1.81
8%

Na 3 jaar redelijk intensief te hebben getraind, ben ik nu tot 2 weken geleden, zeker 8 maandan gestopt door een blinde darm ontsteking welke ze tot een tijdje terug niet konden vinden. Nu ik hersteld ben, ben ik rustig aan weer begonnen.
Door de stop ben ik van +/-85Kg naar +/-68g(!!) teruggevallen. En dat moet dus weer anders..

Drie weken terug ben ik weer begonnen met mn oude voedingspatroon op te pakken en twee weken terug begonnen met het trainen. Ik merk dat ik het gelukkig allemaal wel weer snel oppak. Dus nou maar hopen dat de kilo's er weer net zo snel aan vliegen als dat ze er af vlogen.. (we blijven dromen)

Hierbij even mijn voedingsschema

schema-2.jpg


Direct na het opstaan (08:00-09:00)
Eiwitten shake met water
Multivitaminen
MCT
Brinta+magere melk

10:00
Weightgain shake met water
100G kwark
Fruit


11:30
4 volkrenbroodjes met kalkoenfilet
100G kwark
Fruit
magere melk

13:00
4 volkorenbroodjes met tonijn
100G kwark
magere melk

14:00
200G rijst
Banaan
MCT

15:00
2x Banaan
BCAA
Multivitaminen
water


16:00 Trainen (ma-di-do-zat)


18:00
Whey shake met water
BCAA

18:30
Aardappelen
Groenten
Vlees
Magere melk

20:00
100G kwark
appel

Daarbij begin ik binnekort met Nos Ether. Ik heb altijd goed kunnen trainen op Xcellerator van MDY, maar wil eens kijken hoe de CEE het bij mij doen.

Ik probeer dit zo goed als het kan aan te houden. Mochten er tips of adviezen zijn, hoor ik dat graag.


Ik probeer overigens te trainen volgens het schema van Terrel Owen.
 
Laatst bewerkt:
Dank u dank u :)
 
t mag wat kosten zie ik zo. wat een shakes, haal liever je eiwitten ed uit normaal eten!
en zet iid de voedignswaarde er bij, dat is makkelijker beoordelen!
 
Hmm..vind dat je om 8 uur erg weinig eiwitten binnen krijgt voor de hele nacht
 
Welkom hier!
 
t mag wat kosten zie ik zo. wat een shakes, haal liever je eiwitten ed uit normaal eten!
en zet iid de voedignswaarde er bij, dat is makkelijker beoordelen!
Valt toch wel mee? 2xeiwitten en 1xweighgainer. Heb het eigenlijk altijd goed gedaan op dit schema. En om nou nog meer te eten?
Ik zal de voedingswaarden er snel even bij zetten.
 
t mag wat kosten zie ik zo. wat een shakes, haal liever je eiwitten ed uit normaal eten!

De kosten van eiwitshakes hoeven helemaal niet hoog te zijn. Zelfs als je geen zin hebt enorme hoeveelheden eiwitpoeder in een keer in te slaan:

Bijv.: 2,5 kg whey voor 50,00, bij 80 gr eiwit per 100 gr is dat 2000 gr eiwit.

EUR 50/2000= 2,5 cent per gram eiwit. Oftewel: bij een portie van 20 gr eiwit betaal je 50 cent.

Vergeleken met kipfilet: 100 gr kipfilet heeft ong. 20 gr eiwit. Bij goedkope kipfilet betaal je 4,99 per kilo, dit is tevens haast het goedkoopste magere vlees dat je kunt krijgen. Omgerekend wordt dit dan dus eveneens afgerond 50 cent per portie van 20 gr eiwit: 4,99/200= 2,495 cent per gram.

Gangbare eiwitbronnen die (beduidend) duurder zijn:

- tonijn uit blik
- plakjes kipfilet
- plakjes ham
- plakjes rosbief
- plakjes rookvlees
- biefstuk
- varkenshaas


Een iets goedkopere eiwitbron is magere kwark:

Bij 8 gr/100 gr eiwit met 0,59 cent per 500 gr, bij iedere portie van 20 gr: 48 cent.

Het verschil is echter heel klein.

Met andere woorden: je eiwit uit whey halen is zeker niet erg kostbaar, als je het vergelijkt met andere eiwit-bronnen. Het is zelfs een van de goedkopere eiwitbronnen.
 
Als ik het zo zie eet je vanaf 20.00 t/m 8.00 's ochtends alleen een appel en een heel klein beetje kwark. Ik zou gewoon een bak kwark van 500 gram naar binnen werken of een andere eiwitbron natuurlijk.
 
Beetje wezen vogelen. Volgens mij is dit het zo'n beetje.

schema-2.jpg



De vetten zijn wat aan de lage kant in vergelijking met de eiwitten en koolhydraten die weer iets aan de hogere kant zijn. Dus daar zal ik nog eens naar kijken.
 
Laatst bewerkt:
voor vetten kan je toevoegen: avogado, olijfolie in je shak, noten!
we zien het nieuwe schema wel


@alle ander die een schema willen maken!!: Zo ziet een goed onderbouwd schema er uit. Misschien niet perfect maar wel erg duidelijk!!
 
Dank je!
Die noten zijn inderdaad een goede aanvulling voor de juiste vetten. Ongebakken/ongezout.
 
EUR 50/2000= 2,5 cent per gram eiwit. Oftewel: bij een portie van 20 gr eiwit betaal je 50 cent.

Vergeleken met kipfilet: 100 gr kipfilet heeft ong. 20 gr eiwit. Bij goedkope kipfilet betaal je 4,99 per kilo, dit is tevens haast het goedkoopste magere vlees dat je kunt krijgen. Omgerekend wordt dit dan dus eveneens afgerond 50 cent per portie van 20 gr eiwit: 4,99/200= 2,495 cent per gram.

Dank voor t sommetje. zo had ik t nog neit bekeken!!
 
Welkom :)

En een tip:


Aldi zowel op water als op sojaolie 69cent.... ik koop altijd per doos 30 stuks 20,70.

Merk:Ocean Steamer.
Winkel : ALDI

Tonijn op sojaolie 200gram (uitlekgewicht 150gram)

Per 100gram:
Energie: 794kj/189kcal
Eiwit: 27.1gr
Koolhydraten: 0
Vet: 9.0

Tonijn op water 200gram (uitlekgewicht 150gram)

Per 100gram:
Energie: 527kj/124kcal
Eiwit:28,8gr
Koolhydraten: <0.1gr
Vet: 1.0gr
 
Bedankt voor de tip!
Echter gebruik ik tonijn van de Dirk vd Broek. En voor.. jaja.. 59cent! ;)
Zelfde voedingswaarden als die van jouw op water.
 
Back
Naar boven