AndroidHealthClinic

Wat is Rippetoe? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hmm ok, sorry, maar de meeste posts waren allemaal "insults" op instructeurs, dus nee.
 
rippetoe

Dat is een schema met veel basis oef. en setjes van 3x5 of 5x5 reps waarbij je steeds probeert bij elke training het gewicht te verhogen. Maar bij echt een beginner is dit niet aan te raden. En wel omdat je techniek vaak niet goed beheert en als je lichaam het zwaar krijgt gaat het (ongemerkt) opzoek naar andere houdingen en bewegingsbanen waardoor je oefening niet effectief is. Maar hoe beginner ben je? Hoelang doe je al krachttraining?
Maar.. wat is rippetoe nou dan precies. Treed eens goed in detail. Ik ben beginner ja.
 
Dat is een schema met veel basis oef. en setjes van 3x5 of 5x5 reps waarbij je steeds probeert bij elke training het gewicht te verhogen. Maar bij echt een beginner is dit niet aan te raden. En wel omdat je techniek vaak niet goed beheert en als je lichaam het zwaar krijgt gaat het (ongemerkt) opzoek naar andere houdingen en bewegingsbanen waardoor je oefening niet effectief is. Maar hoe beginner ben je? Hoelang doe je al krachttraining?

Rippetoe is juist wel voor beginners! Omdat er veel basisoefeningen gebruikt worden bij rippetoe krijg je juist de belangrijkste oefeningen van BB onder controle. Als je dan toch moet beginnen met oefeningen waarom dan niet de basisoefeningen? En als je met lichte gewichten begint dan krijgt je lichaam het niet te zwaar!;)
 
Dat is een schema met veel basis oef. en setjes van 3x5 of 5x5 reps waarbij je steeds probeert bij elke training het gewicht te verhogen. Maar bij echt een beginner is dit niet aan te raden. En wel omdat je techniek vaak niet goed beheert en als je lichaam het zwaar krijgt gaat het (ongemerkt) opzoek naar andere houdingen en bewegingsbanen waardoor je oefening niet effectief is. Maar hoe beginner ben je? Hoelang doe je al krachttraining?