MuscleMeat

Moslims draaien niet door (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat mij opvalt is dat er bij zo'n onderwerpen zo weinig inbreng is van de Moslims zelf. Zijn die er niet op dit forum of durven ze zich niet outen?

Ze weten gewoon, dat het waar is.;)
 
Ook op internet is er gettovorming ;) Zitten allemaal op Marokko.nl ;)
 
Ik ben oorspronkelijk van Antwerpen, waar dus zeer veel buitenlanders wonen, sinds enkele jaren woon ik in Sint Niklaas.
Volgens mij gaat het er om of iemand wel contact heeft met deze buitenlanders. Ik heb steeds veel vrienden gehad onder bijvoorbeeld Moslims, en mijn ondervinding is het dat als je deze mensen een kans geeft en ze op een ordentelijke manier behandeld je er zeer goed contact mee kan hebben. Als je natuurlijk al van in het begin met vooroordelen start zoals velen, ik zeg niet dat jij zo bent, dan gaan ze in het verweer en is elk serieus contact met hen onmogelijk geworden.

Wat mij opvalt is dat er bij zo'n onderwerpen zo weinig inbreng is van de Moslims zelf. Zijn die er niet op dit forum of durven ze zich niet outen?

Ik ben van Aalst, met ook enig aandeel in allochtonen. Ik ben het intussen moe geworden, in het uitgaansleven, kermissen, algemeen dag en nachtleven, criminaliteit..telkens opnieuw is het dezelfde nationaliteit als daders. Dan kweek je vooroordelen die helaas meestal dan weer terecht zijn.
Het zijn zij die het geen kans geven tot vriendschap..je wordt meteen aangezien als een vijand en als je in hun buurt bent waag je je automatisch op glad ijs zonder reden. Meisjes kunne ze ook al moeilijk met rust laten. De meesten houden het bij een boze blik en voelen zich alles met hun dure wagens..die ze niet eerlijk verdiend hebben wss.
Anderzijds heb ik een regelmatige trainingspartner die Turk is.. Goedlachse gast, heb hem al veel gezegd waren ze allemaal maar zoals jij. Dus ja er zijn er zeker goeie bij..
 
Ik ben van Aalst, met ook enig aandeel in allochtonen. Ik ben het intussen moe geworden, in het uitgaansleven, kermissen, algemeen dag en nachtleven, criminaliteit..telkens opnieuw is het dezelfde nationaliteit als daders. Dan kweek je vooroordelen die helaas meestal dan weer terecht zijn.
Het zijn zij die het geen kans geven tot vriendschap..je wordt meteen aangezien als een vijand en als je in hun buurt bent waag je je automatisch op glad ijs zonder reden. Meisjes kunne ze ook al moeilijk met rust laten. De meesten houden het bij een boze blik en voelen zich alles met hun dure wagens..die ze niet eerlijk verdiend hebben wss.
Anderzijds heb ik een regelmatige trainingspartner die Turk is.. Goedlachse gast, heb hem al veel gezegd waren ze allemaal maar zoals jij. Dus ja er zijn er zeker goeie bij..

Is het zo niet steeds in het leven? Goede en slechte, ze zijn er in alle culturen maar helaas zijn het de slechte die steeds het meest opvallen, de goede vallen minder op.
 
Natuurlijk zijn er goede bij, natuurlijk zijn er mensen bij die zich willen aanpassen. Maar bvb even een vraagje, hoe lang woont je buurman al hier? En waarom komt hij naar hier? Als hij kwam voor werk, geen probleem. Maar hij is waarschijnlijk gaan lopen voor de armmoede die gecreerd is door hun cultuur en vooral geloof! Eerst wapens, dan de rest.
 
Is het zo niet steeds in het leven? Goede en slechte, ze zijn er in alle culturen maar helaas zijn het de slechte die steeds het meest opvallen, de goede vallen minder op.

Mja, er zijn er opvallend veel slechte hoor..
 
Ik denk dat je als allochtoon hier in Nederland de waarden en normen hebt te respecteren en te hanteren.

Ik denk ook dat je als allochtoon in Nederland blij moet zijn, dat je in een welvarend en social goed ingericht land woont. Ik ben het er ook mee eens dat de mensen die het niet doen, hard aangepakt zouden moeten worden, net zo hard als elk ander burger van de Nederlandse staat.

Waar de autochtone bevolking rekening mee moet houden is dat het voor de gemiddelde allochtoon ook niet gemakkelijk is om je leven in een land door te brengen waarin je altijd als buitenstander word gezien, je eigen cultuur niet hebt, je familie niet hebt etc.

Het is makkelijk om te zeggen, ga dan terug naar je eigen land. Ik denk dat we het voor elkaar leefbaar moeten houden. En uitschot die zich hier niet aan houd, mag wat mij betreft ook hard aangepakt worden en opgestuurd worden naar land van herkomst!
 
WAT ...is dit nou weer voor ik-zet-me-af-van-de-realiteit-topic
 
In een droomwereld zou het goed gaan. In de praktijk niet.

Niet moslims en moslims hebben op bepaalde vlakken afkeer naar elkaar toe.
Niet iedereen, maar veel wel.

Ik irriteer me bijvoorbeeld nog steeds als ik in een winkel sta of op de sportschool en ik hoor dat onderling bijvoorbeeld marokaans gesproken word. En dan maar klagen dat aanpassen zo moeilijk is.

Over 200 jaar is dit probleem er niet meer. Dan is alles gemengd. Nu helaas is er nog steeds ene probleem.

Dat heb ik met hagenezen,uitsloverige klotetaal.
 
Dit topic om mijn steun te betuigen aan alle Moslims die zich willen integreren in onze maatschappij en daarbij tegenkanting ondervinden van mensen die het met hen niet goed menen.
Vindt jij ook de multi-culturele maatschappij een goed idee? Een maatschappij waarin we allemaal, ongeacht ons ras, in vrede en saamhorigheid samen kunnen leven?
Nee, vraag me trouwens af sinds wanneer de malloten van de fabel van de illegaal op dit forum posten...

Geen enkel land is er in geslaagd een goed functionerende multiculturele maatschappij op te zetten. Het zorgt er alleen voor dat traditionele normen, waarden en cultuurgoed verloederd worden.
 
Natuurlijk zijn er goede bij, natuurlijk zijn er mensen bij die zich willen aanpassen. Maar bvb even een vraagje, hoe lang woont je buurman al hier? En waarom komt hij naar hier? Als hij kwam voor werk, geen probleem. Maar hij is waarschijnlijk gaan lopen voor de armmoede die gecreerd is door hun cultuur en vooral geloof! Eerst wapens, dan de rest.

haha, armoede gecreëerd door hun cultuur en godsdienst zeg je ? Eerder armoede door de uitbuitende werking van het westerse koloniserende kapitalisme.
 
Iedereen die fel tegen de multiculturele cultuur gekeerd is zou morgen een kijkje moeten nemen op het gratis [Link niet meer beschikbaar] in het park onder de euromast in Rotterdam. Muziek, eten, mensen en sfeer van over de hele wereld verzameld in 1 festival. Geweldig! :thumbs:
 
Ja het is een goed id. En daar blijft het ook bij. Want in de praktijk is het een broeinest voor criminaliteit en wederzijdse haat. Het gaat zowieso eens barsten.

Zijn er eigenlijk landen waar er wel ergens een multiculturele samenleving is zonder problemen?

Tito ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Josip_Broz_Tito
In zijn bewind leefden verschillende culturen samen.
 
Laatst bewerkt:
Dit topic om mijn steun te betuigen aan alle Moslims die zich willen integreren in onze maatschappij en daarbij tegenkanting ondervinden van mensen die het met hen niet goed menen.
Vindt jij ook de multi-culturele maatschappij een goed idee? Een maatschappij waarin we allemaal, ongeacht ons ras, in vrede en saamhorigheid samen kunnen leven?

Ten eerste draaien moslims wel door, en ten 2e gaat een multi-culturele maatschappij en in vrede met elkaar leven niet samen.Dus kom dat tuig niet goed praten.

Bedankt
 
Punt waar de gemiddelde nederlander zich zwaar aan ergert is dat er moslims zijn die bij het minst of geringste waar ze tegen zijn op de kast springen.

Of dat nu een cartoon is of een uitspraak van iemand of zelfs een kunstwerk, hupla meteen aanklachten indienen.

Hans Teeuwen verwoordde het tijdje geleden perfect. Ze hebben gewoon geen schild opgebouwd.
Voor elk persoon zijn er in deze wereld zaken te vinden die je niet aanstaan.
So be it.
Nu zijn het net zo goed autochtone mensen die kunnen zeiken over onbelangrijke zaken als allochtone dus wat dat betreft hoeven we niemand over 1 kam te scheren.

Meer relativatie in een samenleving zou enorm veel discussie besparen!
Kan je niet genoeg benadrukken == "Nu zijn het net zo goed autochtone mensen die kunnen zeiken over onbelangrijke zaken als allochtone dus wat dat betreft hoeven we niemand over 1 kam te scheren. "

Voor het minste wat we doen schijtten jullie al in je broek. Wanneer min 3 allochtonen savonds samen lol maken, zien jullie dat al als een bedreiging.
 
Kan je niet genoeg benadrukken == "Nu zijn het net zo goed autochtone mensen die kunnen zeiken over onbelangrijke zaken als allochtone dus wat dat betreft hoeven we niemand over 1 kam te scheren. "

Voor het minste wat we doen schijtten jullie al in je broek. Wanneer min 3 allochtonen savonds samen lol maken, zien jullie dat al als een bedreiging.

Wat versta jij onder lol maken ?
Want daar schijten mensen niet van in de broek.
 
Wat versta jij onder lol maken ?
Want daar schijten mensen niet van in de broek.

Alleen al in groep zijn met min en enkel 3 allochtonen geeft dit jullie een onveiligheidsgevoel.
We hebben hier een parkske en aan de overkant zijn er appartementen waar vooral vlamingen wonen. Als we savonds langer dan een halfuur in de park staan kletsen, krijgen we gegarandeerd flikken op ons dak. Buiten 'probeer het rustig houden jongens' kunnen ze niet veel doen, maar het is ook niet bepaald leuk. Dat is een voorbeeld van ==> te makkelijk in jullie broek schijten.
 
Welnee een multiculturele samenleving werkt voor geen meter, als je denkt dat er ooit vrede en vriendschap door zal ontstaan bij het volk hou je alleen jezelf voor de gek, wij moeten niks hebben van de moslimcultuur omdat we het een "achterlijke" cultuur vinden, en de moslims begrijpen onze manier van leven niet.
 
WAT ...is dit nou weer voor ik-zet-me-af-van-de-realiteit-topic

Ten eerste draaien moslims wel door, en ten 2e gaat een multi-culturele maatschappij en in vrede met elkaar leven niet samen.Dus kom dat tuig niet goed praten.

Bedankt

Wow. 2 posts en welgeteld 0 argumenten. Keep it up :thumbs:

Welnee een multiculturele samenleving werkt voor geen meter, als je denkt dat er ooit vrede en vriendschap door zal ontstaan bij het volk hou je alleen jezelf voor de gek, wij moeten niks hebben van de moslimcultuur omdat we het een "achterlijke" cultuur vinden, en de moslims begrijpen onze manier van leven niet.

Praat voor jezelf svp :rolleyes:

Als je in algemene termen wilt spreken doe het dan met de nodige nuance;
Een deel van de autochtone bevolking kan zich niet vinden in bepaalde aspecten van de islamitische cultuur, en vice versa..

Ik merk in mijn omgeving ook dat veel oude vrienden zich van dit soort retoriek bedienen, en wat blijkt, deze meningen zijn gebasseerd op meer publieke verontwaardiging van bepaalde gebeurtenissen ver van de eigen bed.

Mijn ervaring is dat er inderdaad vrij scherpe contrasten bestaan, maar deze disproportioneel worden opgeblazen. Ik ken vollop gematigde moslims waarmee ik over alles kan discussieren en dit ook heb gedaan, en slechts op het onderwerp van religieuze levensbeschouwing botst dit. Maar dit is niet meer noemenswaardig dan wanneer ik met (streng) gelovige christenen praat.

Tav multiculturaliteit; natuurlijk zou idealiter elke gemeenschap met een eigen identiteit en cultuur op diens historische grondgebied wonen, maar sinds mensen zich van vervoersmodaliteiten gingen voorzien, duizenden jaren geleden, is dit onrealistisch geworden, zeker heden ten dage. Dus richt ik mij liever op de welkome aspecten van diversiteit in een samenleving die bestaan, in dien verstande dat een voortdurende integratie historisch gezien een voldongen feit is..
 
Back
Naar boven