AndroidHealthClinic

Alternatieve schouderoefeningen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Obeb

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 mrt 2007
Berichten
4.461
Waardering
171
Lengte
1m83
Massa
81kg
Geachte lezers,

Ik ben momenteel even aan het prutsen met een nieuw schema.
Voor de schouders heb ik altijd het volgende gedaan:

Mil. press
Side raise
Upright row

En soms even shoulder press of front raise zelfs neckpress:)

Maar heb het gevoel mijn schouders even genoeg hebben van die "standaard" oefeningen.

Ik ben op zoek naar alternatieve oefeningen. Ook leuk als je even meld als het bij jou heeft gewerkt ;)
Ik train (nog) thuis dus heb geen machines tot mijn beschikking.

Mijn vraag is dus...

Wie heeft nog een paar knallers voor de kogelschouders die ik vóór de ZomEur W!l !.
 
Powerclean + Push press! One hand db press!
 
One hand db press heb ik eens geprobeerd idd.

Maar ik vond het moeilijk om met een iets zwaarder gewicht controle te houden over mijn lichaam om het zo maar te zeggen.

Trouwens die oefening deed ik zittend.
 
seated db press
military press
one arm seated db press
upright row
face pulls


is mijn schouderworkout, en ik maak er goede progressie mee
 
shoulder-blaster.
 
Ik doe sinds kort milpress, en ben daar erg goed over te spreken. Daarvoor was mijn meest effectieve oefening staande overhead press, dan trek je nog iets meer op de schouders, bij milpress gooi je nog wel eens een beetje borst erin. Standing one-arm db press, stricte uitvoering voel ik ook altijd goed!
 
One hand db press heb ik eens geprobeerd idd.

Maar ik vond het moeilijk om met een iets zwaarder gewicht controle te houden over mijn lichaam om het zo maar te zeggen.

Trouwens die oefening deed ik zittend.


Sowieso staand doen.
 
Gooi er een andere reps in. B.v 8 reps zwaar dan na 30 sec 20-25 reps lichter enz. Of 3 reps zwaar daarna 2- reps lichter en dat met alle oef. Of hou eens een pauze van 3-5 sec tijdens je reps in het midden van je ROM.
Probeer site raise eens zittend op een bankje waarbij je 90 graden gedraaid zit (dus opzij kijkend) en het bankje staat iets schuin. Laat de dumpbell zakken tot net boven je dijbeen. Of recht op staan en met 1 hand je vast houden aan iets stevigs (deurpost) en hierbij hel je iets schuin naar opzij. In de andere hand hou je je dumpbell en als je die omhoog brengt kun je 'm iets hoger brengen doordat je iets schuin staat.
 
wat is een powerclean ? zit ff bij oefeningengids te kijken maar zie m er niet tussen staan...

side raises op een bankje en dan buik op de bovenbenen ( achterkant schouders/rug ).
en zowiezo side raises staand zijn erg goed heb ik me laten vertellen.

mil.press: is het beter om in de nek te leggen of op de borst ? doe m nu achterlangs maar voelt alsof spieren dubbel gaan..
 
doe eens een keer in de zoveel tijd voorvermoeiing dus eerst bijvoorbeeld zijkant dumbbell heffen gelijk gevolgd door mp is ook lekkerrrr:D
 
wat is een powerclean ? zit ff bij oefeningengids te kijken maar zie m er niet tussen staan...

side raises op een bankje en dan buik op de bovenbenen ( achterkant schouders/rug ).
en zowiezo side raises staand zijn erg goed heb ik me laten vertellen.

mil.press: is het beter om in de nek te leggen of op de borst ? doe m nu achterlangs maar voelt alsof spieren dubbel gaan..

http://www.nsca-lift.org/videos/displayvideos.asp
 
K'ben even afwezig geweest...

Maar zeer veel dank voor de reacties. zal binnenkort eens één van de suggesties uitvoeren!
 
Beste oefening voor schouders is nog steeds mil presse en losse dumbbell presses, zwaaaaar!
 
Grappig hoe mensen toch weer elke keer met standaard oefeningen komen terwijl er duidelijk naar alternatieve oefeningen word gevraagd.
Probeer zelf nu steeds face pulls, ik voel 'm wel lekker maar moet er nog een beetje handigheid in krijgen om niet voorover achter het gewicht aan te vliegen..
 
Back
Naar boven