Fitness Seller

Ben jij wel eens bij een psycholoog geweest?

Heb jij wel eens een psycholoog/psychiater bezocht?

  • Ja, psycholoog

    Stemmen: 33 25,6%
  • Ja, psycholoog en later de psychiater

    Stemmen: 9 7,0%
  • Nee

    Stemmen: 51 39,5%
  • Ja, psychiater en aan de medicatie

    Stemmen: 9 7,0%
  • ik ben niet gek, de wereld is gek

    Stemmen: 27 20,9%

  • Totaal stemmers
    129

Bezoekers in dit topic

PSYCHOLOOG is voor peeps zonder vrienden (goede), psychiater is een ander verhaal...


ja want met pubers kun je heel goed praten als je erectieproblemen hebt (ik geef maar een voorbeeld)
 
PSYCHOLOOG is voor peeps zonder vrienden (goede), psychiater is een ander verhaal...

Je hebt helemaal gelijk. Wil jij mijn vriendje zijn ? :o
 

Jij bent ook een leuke vriend zeg... ik razend enthousiast met m'n lul in m'n hand naar m'n gebruikercp om te kijken of er een uitnodiging was... maar niks hoor.

Gezien je postgeschiedenis had ik al zo'n vermoeden dat je niet te vertrouwen was. (je weet tog, mensen omkopen etc)
 
Heb op de havo 2 jaar bij de psych gelopen. Dit omdat mijn moeder in een inrichting zat en ze merkten dat het mij toch wel dwars zat en dat ik slechte cijfers haalde op school... Goh.. Heeft uiteindelijk niet echt geholpen.
Toen ik van de Havo af was en op het HBO zat via de huisarts begonnen met anti-depressiva, wegens woede-aanvallen en weet ik et allemaal. Heeft uiteindelijk ook niks geholpen. Toen gestopt met alles.
En later nog wel 3 sessies gehad bij GGZ na het overlijden van mijn moeder, maar ik werd zo nerveus van dat mens dat ik niet meer heen ben gegaan.

Heb dus zo ondertussen genoeg inrichtingen door het hele land heen gezien en te veel mensen gesproken.
 
Jij bent ook een leuke vriend zeg... ik razend enthousiast met m'n lul in m'n hand naar m'n gebruikercp om te kijken of er een uitnodiging was... maar niks hoor.

Gezien je postgeschiedenis had ik al zo'n vermoeden dat je niet te vertrouwen was. (je weet tog, mensen omkopen etc)

je was te snel, ik had mn hand nog in mn broek.

mensen omkopen is gebruik maken van de hebzucht van mensen....weinig te maken met vertrouwen.
 
Nee, maar zit er soms wel aan te denken om een afspraak te maken..
 
Nee, maar zit er soms wel aan te denken om een afspraak te maken..

Gewoon doen :) Er is echt niks engs aan. En het kan soms best wel helpen. Zodra je je verhaal durft te doen en iemand hebt waarmee je ook durft te praten.
 
een aantal jaar geleden ging ik naar de psycholoog, waarom weet ik niet (moest van me ma ofzo) maar het scheelde wel een paar uur school. Heb er ook niks aan gehad.
 
Psychiatrie is een pseudo Wetenschap Meestal kunnen ze niks voor je betekenen, dus vind het ook niet zo raar dat je vaak negatieve reaties hoort van mensen over die psychiatrie die er ooit in aaraking mee zijn geweest.
 
Psychiatrie is een pseudo Wetenschap Meestal kunnen ze niks voor je betekenen, dus vind het ook niet zo raar dat je vaak negatieve reaties hoort van mensen over die psychiatrie die er ooit in aaraking mee zijn geweest.

Ik had het zelf niet verwacht, maar bij mij heeft het zeer veel geholpen. :D
 
Een psychiater is zinloos als je het aan mij vraagt, hoe kun je nou met iemand praten en er beter van worden als je diegene niet kent en totaal niet vertrouwt.Heb me eens zo'n figuur meegemaakt die slecht humeur ofzo had.Heb erover nagedacht om hem aan te klagen maar later toch niet gedaan.Sinds toen heb ik er weinig vertrouwen in.
 
Het heeft zo zijn voordelen om met iemand te praten die je niet kent. Daar kan je sommige dingen kwijt die je niet bij een bekende kwijt kan.
 
Voor mensen die klene problemen hebben kunen ze misschien nog iets betekenen maar echt de zwarengevallen in de psychiatrie zijn meestal niet te helpen dus die zijn inprincipe afgeschreven.

Klachten zoals Extreme:
OCD
Psychoses
Borderline
Ziekelijke angsten
Ziekelijke Depressies.

Hier ga je met medicatie weinig aan doen. Vaak is het ook zo dat ook gevoelig moet zijn voor bepaalde psychiatrsche stoornissen dus dat het aangewakkerd moet worden door een naar iets wat je in je leven meemaakt.

Als je eenmaal de gevoeligheid hebt heb je eigenlijk al een probleem.
Ik zeg altijd maar zo, de beste psycholoog ben je zelf.
 
PSYCHOLOOG is voor peeps zonder vrienden (goede), psychiater is een ander verhaal...

knuppeltje, we hebben het hier niet over uithuilen op de schouder van je vriendje of vriendinnetje die jou op zijn of haar beurt weer troostende woordjes toespreekt.

Een psycholoog is een deskundige op het gebied van psychologie die een vierjarige universitaire studie gevolgd heeft.
Dat is wel ff wat anders dan "een goede vriendin" die denkt dat ze alwetend is omdat ze elke middag de dr.Phill show kijkt.

OT;

Ik heb in het verleden weleens een aantal sessies bij een (sport)psycholoog / haptomonist geweest, stond er wat sceptisch tegenover maar het heeft me wel geholpen.
Het heeft echter niet heel lang geduurd want uiteindelijk val ik toch weer terug in m'n oude gewoontes.
 
öooh ik heb wat losgemaakt hoor,

ik bied mijn excuses aan, aan de mensen die aanstoot hebben aan de desbetreffende opmerking
 
knuppeltje, we hebben het hier niet over uithuilen op de schouder van je vriendje of vriendinnetje die jou op zijn of haar beurt weer troostende woordjes toespreekt.

Een psycholoog is een deskundige op het gebied van psychologie die een vierjarige universitaire studie gevolgd heeft.
Dat is wel ff wat anders dan "een goede vriendin" die denkt dat ze alwetend is omdat ze elke middag de dr.Phill show kijkt.

OT;

Ik heb in het verleden weleens een aantal sessies bij een (sport)psycholoog / haptomonist geweest, stond er wat sceptisch tegenover maar het heeft me wel geholpen.
Het heeft echter niet heel lang geduurd want uiteindelijk val ik toch weer terug in m'n oude gewoontes.

Een haptonoom ja? Ik hoor dat steeds vaker dat mensen daar heen gaan. Wat voor meerwaarde heeft dat als ik vragen mag? :)
 
Voor mensen die klene problemen hebben kunen ze misschien nog iets betekenen maar echt de zwarengevallen in de psychiatrie zijn meestal niet te helpen dus die zijn inprincipe afgeschreven.

Klachten zoals Extreme:
OCD
Psychoses
Borderline
Ziekelijke angsten
Ziekelijke Depressies.

Hier ga je met medicatie weinig aan doen. Vaak is het ook zo dat ook gevoelig moet zijn voor bepaalde psychiatrsche stoornissen dus dat het aangewakkerd moet worden door een naar iets wat je in je leven meemaakt.

Als je eenmaal de gevoeligheid hebt heb je eigenlijk al een probleem.
Ik zeg altijd maar zo, de beste psycholoog ben je zelf.

Maar als jij niet weet hoe je jezelf kan helpen, dan kan zo'n psycholoog je zeker wel helpen.

Ik weet zelf precies wat er mis is, waar het vandaan komt, hoe het komt en watvoor effecten het op mezelf en andere heeft, maar ik kan er verder niks mee. In zulke gevallen kan een psycholoog minder goed helpen. Zij laten je voornamelijk inzien wat er mis is en hoe het komt, daarna komt het wel op jezelf neer.
 
Een haptonoom ja? Ik hoor dat steeds vaker dat mensen daar heen gaan. Wat voor meerwaarde heeft dat als ik vragen mag? :)

tja geen idee, hij heeft bij mij gewoon een mix van psychologie met wat haptonomie er door heen gegeven.

Haptonomie komt er in grote lijnen op neer;

Je bestaat uit een drie-eenheid van voelen, denken, en handelen.
Die drie moeten in balans zijn. En volgens de haptonomie is voelen, of gevoel het belangrijkste.

Bij mij was bijvoorbeeld denken en handelen sterk ontwikkeld, en voelen schakelde ik uit. Ik beredeneerde en handelde alles vanuit denken, gevoel schoof ik op de achtergrond.
Met haptonomie kan je dan bijvoorbeeld leren ook naar je gevoel te luisteren.

Zoiets was het...
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven