AndroidHealthClinic

Ben jij wel eens bij een psycholoog geweest?

Heb jij wel eens een psycholoog/psychiater bezocht?

  • Ja, psycholoog

    Stemmen: 33 25,6%
  • Ja, psycholoog en later de psychiater

    Stemmen: 9 7,0%
  • Nee

    Stemmen: 51 39,5%
  • Ja, psychiater en aan de medicatie

    Stemmen: 9 7,0%
  • ik ben niet gek, de wereld is gek

    Stemmen: 27 20,9%

  • Totaal stemmers
    129

Bezoekers in dit topic

öooh ik heb wat losgemaakt hoor,

ik bied mijn excuses aan, aan de mensen die aanstoot hebben aan de desbetreffende opmerking

ik heb er geen aanstoot aan, ik snap dat je je genoodzaakt voelde om een populaire opmerking te maken, maar je stelling moest even onderuit gehaald worden want het raakte kant noch wal.
 
ja, vroeger : psychiater/ psycholoog/ medicatie

van zodra de puberteit begon had ik constant last van neerslachtigheid waardoor ik op de lange duur niet normaal meer kon functioneren.
na 2 mislukte wanhoopsdaden heb ik me dan uiteindelijk eens voor zeven maanden laten opnemen om de oorzaak van de depressie te kunnen achterhalen.

dankzij een hersenscan zijn ze erachter gekomen dat het een aangeboren serotonine-tekort in de hersenen bleek te zijn.
na verschillende soorten a-depressiva te hebben uitgetest bleek seroxat de pil te zijn die het best bij me paste.

vandaag neem ik dus af en toe enkel nog een onderhoudsdosis en voel me er prima bij.
ook de dagelijkse beslommeringen des levens met vrienden/familie bespreken helpen de sluipmoordenaar op veilige afstand houden.

wel jammer dat ik die shit moest meemaken op een cruciaal moment in het leven : mijn studies hebben er wat onder geleden.
maar soit, ben al bij al blij dat ik er nog ben en dat ik toch nog iets van m'n leven kan maken.

life is great ! :thumb:
 
Ik ga meermaals in de week..aangezien mijn zus een psychologe is:)
 
Een psycholoog is een deskundige op het gebied van psychologie die een vierjarige universitaire studie gevolgd heeft.

Dat is niet correct hoor. Een vriend van mij is ook bezig om psycholoog te worden en doet het gewoon via HBO. (verder is die gast gekker dan gek... kan me niet voorstellen dat hij dadelijk mensen moet helpen)
 
Ja geweest,
Waarom: Omdat ik vaak ruzie heb met me moeder.

Nu kom ik er niet meer, mijn moeder ook niet.

Ik werd zeer zenuwachtig van die mensen daar, echt tot rust kom ik alleen in me bed en op de sportschool ;)
 
nee, maar een vriendin van mij doet de opleiding psychologie - telt dat ook? :P


lijkt me op zich best verhelderend kunnen werken een gesprek omdat je dan zo je leven kan gaan zien vanuit andere invalshoeken.
 
Ja, en hij noemt Dr. Albert Hofmann

:bow:
 
bij de GGZ lopen is fijn.

Nergens voor schamen en gewoon gaan als je denkt het nodig te hebben. Ik heb er veel baat bij, daarom blijf ik ook gaan.
 
bij de GGZ lopen is fijn.

Nergens voor schamen en gewoon gaan als je denkt het nodig te hebben. Ik heb er veel baat bij, daarom blijf ik ook gaan.
respect!.
 
Ben benieuwd naar EricR z'n visie als ik me niet vergis heeft hij in het verleden ook een psychiater gehad.
Kan ook in de war zijn met iemand anders.
 
Ga nu al een jaartje bij de psychiater langs (het is niet van de drugs). Het is een soort angststoornis-depressie navolgens mijn psychiater. Heb een heleboel testen moeten doen voor ze precies wisten wat ik had, en nu hebben ze alsnog maar een vaag beeld. Ik dacht eerst aan depersonalisatie maar dat is het niet.
Neem nu cymbalta, seroxat en orap maar echt beteren doet het niet. Wil nu seroxat opdrijven en cymbalta en orap laten vallen omdat ik bij 10 mg seroxat enkele uurtjes een lichtpuntje (beter gevoel) heb opgemerkt. :cool:

Ik krijg precies altijd gedachten in mijn hoofd die mij een zeer naar gevoel bezorgen. Soms kan ik amper praten (ik wil een zin uitspreken of een woord en het lukt niet). Omgang met mensen voorloopt uiterst moeizaam, ben bang dat ik niet op de juiste manier zal kunnen reageren enz.. redelijk ingewikkeld allemaal. Mijn enige hoop en goede hoop is nu seroxat 20 of 30 mg en als dit niet werkt efexor 300mg (goed gnoeg om mij zeker 5 dagen zonder problemen en goed te voelen) of Lithium, een soort drugs, sterker dan anti-depressiva.

(Hoop binnen enkele maanden wel terug in topvorm te zijn, al denk ik wel dat het nog wel een half jaartje zal duren mss zelfs langer)
 
Laatst bewerkt:
Aangezien iedereen hier zo zelfbewust is vroeg ik mij af hoeveel van jullie wel eens een zieleknijper hebben bezocht.
Misschien had je moeite met het verwerken van een huisdier, je oma? of heb je rare trekjes waarvan je wist dat het niet normaal kon zijn zoals brutale rape of erotisch getinte fantasieën over kleine kinderen.

Ik verwacht een reply van Marc W :P
 
Nee, maar ik denk wel dat het voor veel mensen kan helpen, jammer alleen is dat je echt iemand moet hebben waarmee het een beetje klikt... gewoon een fijn iemand.
 
Ga nu al een jaartje bij de psychiater langs (het is niet van de drugs). Het is een soort angststoornis-depressie navolgens mijn psychiater. Heb een heleboel testen moeten doen voor ze precies wisten wat ik had, en nu hebben ze alsnog maar een vaag beeld. Ik dacht eerst aan depersonalisatie maar dat is het niet.
Neem nu cymbalta, seroxat en orap maar echt beteren doet het niet. Wil nu seroxat opdrijven en cymbalta en orap laten vallen omdat ik bij 10 mg seroxat enkele uurtjes een lichtpuntje (beter gevoel) heb opgemerkt. :cool:

Ik krijg precies altijd gedachten in mijn hoofd die mij een zeer naar gevoel bezorgen. Soms kan ik amper praten (ik wil een zin uitspreken of een woord en het lukt niet). Omgang met mensen voorloopt uiterst moeizaam, ben bang dat ik niet op de juiste manier zal kunnen reageren enz.. redelijk ingewikkeld allemaal. Mijn enige hoop en goede hoop is nu seroxat 20 of 30 mg en als dit niet werkt efexor 300mg (goed gnoeg om mij zeker 5 dagen zonder problemen en goed te voelen) of Lithium, een soort drugs, sterker dan anti-depressiva.

(Hoop binnen enkele maanden wel terug in topvorm te zijn, al denk ik wel dat het nog wel een half jaartje zal duren mss zelfs langer)

Ik herken wel aardig wat dingen die je zegt. Ik denk niet dat pillen je hiermee gaan helpen, ik denk dat je je gedachtes moet veranderen hoe ****ing moeilijk dat ook is. Ik ben hier zelf ook druk mee en het helpt nog niet zo erg, maar dat komt ook omdat ik al 15 jaar verrotte dingen in me kop heb. Dus misschien moet ik er nu wel 15 jaar andere dingen instoppen voor het weer een beetje in evenwicht is.

Ontopic, ik heb er net 9 maanden opzitten. Voor het eerst in me leven zoiets gedaan, heb er achteraf geen spijt van. Kan ook niet zeggen dat het veel geholpen heeft, maar ik weet nu wel wat me zwakke punten zijn. En zal hier denk ik nog lang aan moeten werken voor het over is.
 
Ja, psychiater , psycholoog ,medicatie maar dat was als kind in combo met me Internaat en shit.
Nu nog 1 keer in de zoveel tijd medicatie spreekuur....en een klein gesprekje zovan hoe gaat het nu bla bla bla.Slik dan nog wel standaard concerta maar dat is alleen zodat ik overzicht blijf houden op bepaalde zaken...dat hele drukke gedrag is er wel uit.

Zou er wel van af willen want je bouwt er niks op met die troep je breekt alleen maar af....maar goed voor me omgang me de dagelijkse bezigheden is het weer een + punt.
Zoals met werk bv( vroeger meer als tegewoordig) kon het erg chaotisch worden zonder med. als er veel prikkels waren die dag.

Ben er verder ook niet zo bezig ken niet anders....zit al vanaf me 12e jaar in dat wereldtje van hulpverlening, psychologen en psychiaters.
 
Ik heb al zo'n 4 jaar een vaste therapeut waar ik standaard 1 keer in de 8 weken heenga. Als ik het idee heb dat het nodig is ga ik vaker. Bevalt ontzettend goed.
 

Ach ja, tuurlijk wordt je van anti-depressiva dik, omdat het zo sterk de eetlust aanwakkert. De kunst is dan ook om hier niet op in te gaan, en normaal te blijven eten. Meestal moet je wel honger lijden, wil je je slanke figuur behouden anders komen de kilo's er vlug bij.
 
Back
Naar boven