Fitness Seller

Twee vlaamse tieners plegen zelfmoord voor ogen medescholieren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

:roflol: jouw verscholen haat tov van de Walen was me al bekend T :D
 
1 per week tering
 
Vlamingen worden gewoon zwaar depri omdat ze altijd onderdrukt en gepest worden door franstaligen/Walen;)


Meen je dit nu echt T? Ik zou eerder de schuld bij onszelf zoeken. We hebben deze prestatiemaatschappij zelf gecreeërd door ons op te werken van hardwerkende keuterboertjes die idd onderdrukt werden door de Walen in het verleden tot rijke industriëlen, ondernemers, arbeiders,... die nooit genoeg hebben...


Die franstaligen liggen lekker te luieren op een uitkering terwijl men in Vlaanderen zich kapot werkt.

Er zijn er idd veel die dat doen maar zeker niet allemaal. Veralgemenen is een fout die veel gemaakt wordt;)


Kan je nagaan hoe dat gaat verergeren als straks de vergrijzing gaat meespelen, dan moeten al die jongeren ook nog eens voor de pensioenen van ouderen gaan werken.

Hier ben ik wel mee akkoord maar ik lig er niet wakker van, het probleem zal zichzelf wel oplossen hoop ik.
 
Vlamingen worden gewoon zwaar depri omdat ze altijd onderdrukt en gepest worden door franstaligen/Walen;) Die franstaligen liggen lekker te luieren op een uitkering terwijl men in Vlaanderen zich kapot werkt. Kan je nagaan hoe dat gaat verergeren als straks de vergrijzing gaat meespelen, dan moeten al die jongeren ook nog eens voor de pensioenen van ouderen gaan werken.

:roflol: meen je dat nou ?
 
in vlamingen word te weinig hasj gerookt, die gaste zijn onrelaxed en plegen zelfmoord...
o o o die jeugd van tegenwoording he :no: zonde zonde zonde :(
 
Meen je dit nu echt T? Ik zou eerder de schuld bij onszelf zoeken. We hebben deze prestatiemaatschappij zelf gecreeërd door ons op te werken van hardwerkende keuterboertjes die idd onderdrukt werden door de Walen in het verleden tot rijke industriëlen, ondernemers, arbeiders,... die nooit genoeg hebben...
Ik geef het alleen maar even mee als hypothese.

Walen zijn industrieel de laatste decennia afgegaan als een gieter. De Vlaming heeft zich uit een zekere achterstand gewerkt (harde werker) maar wordt nu binnen de Belgische (slecht functionerende) staat kaalgeplukt aan belastingen en tegelijk is het werktempo steeds hoger geworden.

Vlamingen horen de nieuwsberichten ook: hoge werkloosheid in Brussel en Wallonië, hun eigen koopkracht die daalt, lagere pensioenen dan de rest van Europa, de vergrijzing die er aan komt en ga zo maar door. Wat denk je zelf dat er zal gebeuren als je 1+1 doet?


Er zijn er idd veel die dat doen maar zeker niet allemaal. Veralgemenen is een fout die veel gemaakt wordt;)
Veralgemenen gebeurd als een probleem in die mate gegroeid is dat het aanzienlijk groot is geworden, dit geldt zeker voor de werkloosheid en economische achterstand in Wallonië. Het is praktisch te vergelijken met een derde wereldland. Zonder de financiële steun uit Vlaanderen (12.5 miljard euro per jaar, en dan hebben we het nog niet over de Europese bijdrage) zijn ze verloren.

Hier ben ik wel mee akkoord maar ik lig er niet wakker van, het probleem zal zichzelf wel oplossen hoop ik.
Nee dit is een probleem dat zichzelf nooit kan oplossen. Om de sociale zekerheid betaalbaar te houden zal de politiek zeer drastische maatregelen moeten nemen. En net die maatregelen (die net voor Wallonië het belangrijkste zijn) worden in die regio tegengehouden ->staatshervorming.

Maar goed ik ga hier niet weer een communautaire discussie van maken, men kent mijn mening daarover ondertussen wel.


:roflol: meen je dat nou ?
Nee ik post hier overal flauwekul om iedereen voor de gek te houden :D

in vlamingen word te weinig hasj gerookt, die gaste zijn onrelaxed en plegen zelfmoord...
o o o die jeugd van tegenwoording he :no: zonde zonde zonde :(
Het roken van hash/wiet kan juist de hersenen negatief beïnvloeden (depressies, hallucinaties, en ja ook zelfmoord). Het wietgebruik in Vlaanderen ligt even hoog als in Nederland BTW.
 
Eén op de tien geeft toe minstens één keer een zelfmoordpoging te hebben ondernomen om redenen als een slecht contact met de ouders, slechte schoolresultaten, pesterijen, liefdesverdriet of ruzies.

Zie nergens de Walen staan als reden. :D
 
Maar de oorzaken die ze opnoemen kunnen wel een gevolg zijn van de stress/druk die op hun schouders ligt.

Neem nu de slechte schoolresultaten: dit hangt samen met het financieel onafhankelijk willen zijn. Slecht contact met de ouders: omdat beide ouders zich te pletter moeten werken en nooit thuis kunnen zijn (vrouw bij de haard was toch niet zo'n slecht idee?). Ik kan zo nog wel ff doorgaan, het blijft echter niet bij speculaties.

Een tijd geleden was er een soortgelijk bericht over de zelfmoorden in Vlaanderen, en daar werd duidelijk een link gelegd met de werkdruk, prestatiedrang op school enz...

Het zou kort door de bocht zijn om conclusies te trekken, ik gooi zoals gezegd enkel wat mogelijkheden op tafel.

Hier nog een citaat:

,Die jaarlijkse schommelingen zijn niet te verklaren. Je kan alleen oorzaken zien voor de veranderingen op langere termijn'', zegt Gwendolyn Portzky van de eenheid voor zelfmoordonderzoek aan de Gentse universiteit. ,,Dan is het opvallend dat het aantal zelfmoorden bij jonge vrouwen relatief stabiel blijft, maar dat het aantal bij jonge mannen bijna verdubbeld is tussen 1990 en 2000. Er is niet één duidelijke oorzaak, maar wel een samengaan van allerlei maatschappelijke en sociale veranderingen. Er is de grotere beschikbaarheid van alcohol en drugs. Een andere mogelijke oorzaak is de prestatiedruk en de onzekerheid voor de toekomst. Zelfs een diploma biedt niet meer de garantie op een goede job. En dan is er nog de sociale evolutie dat steeds meer gezinnen uiteenvallen.''

http://www.medinews.be/full_article/detail.asp?aid=6093
 
Ik geef het alleen maar even mee als hypothese.

Walen zijn industrieel de laatste decennia afgegaan als een gieter. De Vlaming heeft zich uit een zekere achterstand gewerkt (harde werker) maar wordt nu binnen de Belgische (slecht functionerende) staat kaalgeplukt aan belastingen en tegelijk is het werktempo steeds hoger geworden.

Vlamingen horen de nieuwsberichten ook: hoge werkloosheid in Brussel en Wallonië, hun eigen koopkracht die daalt, lagere pensioenen dan de rest van Europa, de vergrijzing die er aan komt en ga zo maar door. Wat denk je zelf dat er zal gebeuren als je 1+1 doet?



Veralgemenen gebeurd als een probleem in die mate gegroeid is dat het aanzienlijk groot is geworden, dit geldt zeker voor de werkloosheid en economische achterstand in Wallonië. Het is praktisch te vergelijken met een derde wereldland. Zonder de financiële steun uit Vlaanderen (12.5 miljard euro per jaar, en dan hebben we het nog niet over de Europese bijdrage) zijn ze verloren.


Nee dit is een probleem dat zichzelf nooit kan oplossen. Om de sociale zekerheid betaalbaar te houden zal de politiek zeer drastische maatregelen moeten nemen. En net die maatregelen (die net voor Wallonië het belangrijkste zijn) worden in die regio tegengehouden ->staatshervorming.

Maar goed ik ga hier niet weer een communautaire discussie van maken, men kent mijn mening daarover ondertussen wel.



Nee ik post hier overal flauwekul om iedereen voor de gek te houden :D


Het roken van hash/wiet kan juist de hersenen negatief beïnvloeden (depressies, hallucinaties, en ja ook zelfmoord). Het wietgebruik in Vlaanderen ligt even hoog als in Nederland BTW.

Als je het op te jonge leeftijd , teveel doet ja. Zoals met alles , met mate.
 
Ik kan in mijn vriendenkring ook direct 2 mensen aanwijzen die al eens in hun arm hebben gesneden oid. Is op zich niet zo "erg", maar zoiets kan evolueren, gelukkig is dit verleden tijd.
 
dit gebeurt echt te vaak ook al 3 mensen zelfmoord gepleegd afgelopen jaar bij mij op school:(:eek:
 
Bij mij 1.5 maand geleden nog 1tje. Voor de trein gesprongen hier in het dorp. Gebeurd inderdaad wel steeds vaker. Lijkt wel mode ofzo
 
Ahja, de maatschappij helpt tegenwoordig veel jongeren naar de vaantjes!
 
examenstunt?
 
Maandje terug iemand nog voor de trein gesprongen in de buurt hier.en 1 jaar geleden iemand zich opgehangen paar straten verderop.
 
Er zou wel een hoge stress en druk op jongeren zijn om te presteren op school en in het leven algemeen. Sommigen kunnen deze druk niet aan. Vlamingen hechten nogal veel belang aan (financiële) onafhankelijkheid. Vooral jongeren zijn erg gevoelig voor dat soort zaken. Ook de werkdruk is vrij hoog, de kans op depressies neemt dan vaak ook toe.

Ah, jij vindt ook dat vlamingen verwende nesten zijn.
 
dus misschien zouden we meer zoals de walen moeten leven?
 
Maandje terug iemand nog voor de trein gesprongen in de buurt hier.en 1 jaar geleden iemand zich opgehangen paar straten verderop.

zou bijna gaan denken dat het aan jou ligt.
 
Back
Naar boven