XXL Nutrition

Knakend telefoonbotje bij tricep oefeningen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

freekoz

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2008
Berichten
252
Waardering
7
Als ik mijn tripceps train verschiet dat telefoonbotje op m'n elleboog steeds en knakt het ook en vaak doet het ook pijn, zou dit kwaad kunnen of gewoon door trainen?
 
zou 't toch een sdoor een dokter, laten bekijken 't lijkt me nou niet bepaald goed voor je als je bot verschiet:S
 
doe je niet te gek? ik had het in mijn eerste trainingsjaar ook wel eens met borst dumbbell drukken vlak. als ik zwaar ging . heel vervelend ..nooit meer gehad
 
mischien bellen naar je botje?
 
mischien bellen naar je botje?

:rolleyes: of gewoon opnemen wanneer die knakt :rolleyes:

OT: klinkt niet echt gezond gast.. een knak is niet zo erg, zolang je geen pijn krijgt daardoor.. jij krijgt er last van, dat kan nooit goed zijn :(

ff bij de huisarts langs.. kijken wat die ervan zegt.
 
Inderdaad even laten checken door je huisarts. Als het straks echt knak zegt en je een flinke blessure hebt opgelopen ben je verder van huis..
 
Bedankt voor de reacties
 
doet het pijn voor dat ie knakt of na dat hij geknakt is?

ik heb het af en toe met bank drukken en dumbbell curls, dan lijkt het alsof hij geblokkeert zit en steekt het, maar als ik dan wat verder zak dan knakt hij en is die steek weg..
 
de pijn bouwt zich op tot de knak en dan bij de knak verergert het een beetje en bij de volgende herhaling gaat het weer van voor af aan:P
 
Zal waarschijnlijk een pees zijn.
 
Dan zou ik even een bezoekje brengen langs de huisarts, of even kijken of je het met minder gewicht ook hebt.
 
Heb ik ook last van bij alle tri. oefeningen boven het hoofd.
Een huisarts zou ik niet opzoeken hiervoor, die zegt toch alleen maar dat je die oefeningen dan niet meer moet doen of dat je 2 weken moet rusten als het pijn doet.
Ga gewoon even naar je fysio en laat hem kijken wat precies het knakken veroorzaakt.

Succes
 
Ik heb hier ook af en toe last van. Als ik dan minder gewicht pak heb ik het niet meer.. Geen idee waar het door komt maar bij mij doet het in elk geval niet zeer dus ik ga er niet mee naar een huisarts/fysio toe. In jouw geval zou ik dat wel doen ;)
 
dit is niet een bot wat knakt, dit is een pees die ergens over heen schuift. Heb ik ook, vooral bij schouders/triceps/borst werk. tot op zekere hoogte niet echt schadelijk maar niet te ver laten komen. huisarts kan je misschien meer info geven
 
heb het zelfde (gehad).....
6 weken lang alleen maar high-rep triceps oefeningen doen was het advies dat ik kreeg (zowel instructeur als dokter)..

daarna lichtjes weer zwaarder gaan, en kijken of het beter word...
 
heb ik ook gehad vooral als ik lat pulldown deed, als ik het voelde deed ik nog gewoon een paar extra warming up reps en extra strekken, meestal schoot het dan goed en had ik er daarna geen last meer van.
 
ringtoon van maken
 
heey, het zou ook een spier kunnen zijn die over je bot heen schiet met bepaalde bewegingen. Dat heb ik zelf in me bovenbeen, dan hoor je het heel hard knakken en dat voel je dan ook. Maar is idd wel slim om ff naar een dokter te gaan als je er last van blijft houden.
xxx
 
bedankt mensen voor alle reacties;)
 
Back
Naar boven