XXL Nutrition

Ben jij wel eens bij een psycholoog geweest? (1 bezoeker)

Heb jij wel eens een psycholoog/psychiater bezocht?

  • Ja, psycholoog

    Stemmen: 33 25,6%
  • Ja, psycholoog en later de psychiater

    Stemmen: 9 7,0%
  • Nee

    Stemmen: 51 39,5%
  • Ja, psychiater en aan de medicatie

    Stemmen: 9 7,0%
  • ik ben niet gek, de wereld is gek

    Stemmen: 27 20,9%

  • Totaal stemmers
    129

Bezoekers in dit topic

Nee, ik ga ook niet.

Ik word zeker opgesloten als ik mijn gedachtengang vertel aan iemand
 
psychiater Vroeger als kind
psychiater Nu

Vanwege stemmings wisselingen lichte depressies
En vroeger voor mijn gedrag.
 
Nee, ik ga ook niet.

Ik word zeker opgesloten als ik mijn gedachtengang vertel aan iemand

Doe maar niet vertellen dan anders moeten we je hier missen.
Weer een leipo minder op dbb...dat zal saai worden.
 
Zo leip gedraag ik me hier niet.

Ik hou me nog in
 
Ik zou niet weten wat ik er moet doen:D
Ken zover ik weet ook niemand in mijn omgeving die daar wel heen gaan.
 
Het is deels ook een hype. Je bent tegenwoordig gek als je er niet bent geweest. Net als met die medicatie, wordt gebruikt door een belachelijk grote groep terwijl het effect van de meesten behalve een aantal SRII's niet bekend is. Laat staan de gevolgen op langere termijn.

Mijn vader zegt ook altijd: 40 jaar geleden liep er niemand bij een psych. Mensen moesten keihard werken en hadden meer wezelijke problemen. Je had geen tijd om over jezelf na te denken. Tegenwoordig is veel te veel tijd, vooral onder jong-volwassenen. Kijk hoeveel mensen hier per dag posten, gek he dat je over jezelf gaat nadenken.

Internet is wat dit betreft ook een vervuiler. Enerzijds kun je er informatie vergaren en jezelf opweg helpen, anderzijds is deze info vaak broos en niet verantwoord. Je kunt/mag er geen eigen intrepetatie aan geven, daarvoor is een geleerd iemand.

Kortom: zoek eens een baan waar je moe van wordt ( of uberhaupt een baan, ref: Meisscream ) werkschuw tuig!! ;)
 
Het is deels ook een hype. Je bent tegenwoordig gek als je er niet bent geweest. Net als met die medicatie, wordt gebruikt door een belachelijk grote groep terwijl het effect van de meesten behalve een aantal SRII's niet bekend is. Laat staan de gevolgen op langere termijn.

Mijn vader zegt ook altijd: 40 jaar geleden liep er niemand bij een psych. Mensen moesten keihard werken en hadden meer wezelijke problemen. Je had geen tijd om over jezelf na te denken. Tegenwoordig is veel te veel tijd, vooral onder jong-volwassenen. Kijk hoeveel mensen hier per dag posten, gek he dat je over jezelf gaat nadenken.

Internet is wat dit betreft ook een vervuiler. Enerzijds kun je er informatie vergaren en jezelf opweg helpen, anderzijds is deze info vaak broos en niet verantwoord. Je kunt/mag er geen eigen intrepetatie aan geven, daarvoor is een geleerd iemand.

Kortom: zoek eens een baan waar je moe van wordt ( of uberhaupt een baan, ref: Meisscream ) werkschuw tuig!! ;)

de grootste zever die ik ooit gelezen heb...
 
Het is deels ook een hype. Je bent tegenwoordig gek als je er niet bent geweest. Net als met die medicatie, wordt gebruikt door een belachelijk grote groep terwijl het effect van de meesten behalve een aantal SRII's niet bekend is. Laat staan de gevolgen op langere termijn.

Mijn vader zegt ook altijd: 40 jaar geleden liep er niemand bij een psych. Mensen moesten keihard werken en hadden meer wezelijke problemen. Je had geen tijd om over jezelf na te denken. Tegenwoordig is veel te veel tijd, vooral onder jong-volwassenen. Kijk hoeveel mensen hier per dag posten, gek he dat je over jezelf gaat nadenken.

Internet is wat dit betreft ook een vervuiler. Enerzijds kun je er informatie vergaren en jezelf opweg helpen, anderzijds is deze info vaak broos en niet verantwoord. Je kunt/mag er geen eigen intrepetatie aan geven, daarvoor is een geleerd iemand.

Kortom: zoek eens een baan waar je moe van wordt ( of uberhaupt een baan, ref: Meisscream ) werkschuw tuig!! ;)

LOL + 0.5
 
de grootste zever die ik ooit gelezen heb...

Je zou toch zeggen dat een 33 jarige wat in te brengen heeft, op welk vlak dan ook. Tot mijn grote spijt blijk je gewoon geen licht te zijn. In het een na het andere topic kom je weer uit de verf als een natte krant zonder inkt.

Ik ben oprecht blij dat intelligentie niet leeftijdgebonden is.
 
Het is deels ook een hype. Je bent tegenwoordig gek als je er niet bent geweest. Net als met die medicatie, wordt gebruikt door een belachelijk grote groep terwijl het effect van de meesten behalve een aantal SRII's niet bekend is. Laat staan de gevolgen op langere termijn.

Mijn vader zegt ook altijd: 40 jaar geleden liep er niemand bij een psych. Mensen moesten keihard werken en hadden meer wezelijke problemen. Je had geen tijd om over jezelf na te denken. Tegenwoordig is veel te veel tijd, vooral onder jong-volwassenen. Kijk hoeveel mensen hier per dag posten, gek he dat je over jezelf gaat nadenken.

Internet is wat dit betreft ook een vervuiler. Enerzijds kun je er informatie vergaren en jezelf opweg helpen, anderzijds is deze info vaak broos en niet verantwoord. Je kunt/mag er geen eigen intrepetatie aan geven, daarvoor is een geleerd iemand.

Kortom: zoek eens een baan waar je moe van wordt ( of uberhaupt een baan, ref: Meisscream ) werkschuw tuig!! ;)


Ik heb persoonlijk gewoon enorm veel last van m'n gedrag gehad. En het heeft heel lang geduurd voordat ik wist dat het aan mij lag. Toen ik dit eenmaal besefte ben ik er uiteindelijk hulp voor gaan zoeken.

Ik was de enige die de cursussen volgde op vrijwillige basis... (de andere moesten het allemaal verplicht, van moordenaar tot drugsdealers)

De cursussen die ik gevolgd heb hebben m'n leven echt een stuk aangenamer gemaakt. Ik word veel minder vaak/snel boos, op sociaal gebied ben ik er stukken op vooruit gegaan, etc.

Dus ja, ik kan niet anders zeggen dat ik het met je oneens ben.
(maar ja, ik ben gek, dus dat zegt nog niks :D)
 
@ Usernamed.

Heeft geen reet met hard werken te maken.

Heeft te maken met de invloeden van de media.

Internet, tv etc.
 
Een keertje een paar bezoekjes aan een psycholoog: er waren binnen zeer korte tijd een aantal niet al te leuke zaken voorgevallen in mijn prive-leventje.
Daarnaast is depressiviteit 'besmettelijk'. In mijn toenmalige thuissituatie zat iemand met een flinke depressie, die elke vorm van hulp weigerde (nog steeds weigert), maar ondertussen iedereen in de omgeving meetrok in de neerwaartse spiraal. Dan is het wel fijn om je hart te kunnen luchten bij iemand die er niet bij betrokken is en dus ook niet meteen met een mening klaarstaat.

Misschien ga ik over een poosje naar een speciale maatschappelijk werker. Dat in verband met de extreme vermoeidheid/uitputting die bij mijn reuma hoort, maar die ik maar niet kan/wil accepteren.
 
Ik heb persoonlijk gewoon enorm veel last van m'n gedrag gehad. En het heeft heel lang geduurd voordat ik wist dat het aan mij lag. Toen ik dit eenmaal besefte ben ik er uiteindelijk hulp voor gaan zoeken.

Ik was de enige die de cursussen volgde op vrijwillige basis... (de andere moesten het allemaal verplicht, van moordenaar tot drugsdealers)

De cursussen die ik gevolgd heb hebben m'n leven echt een stuk aangenamer gemaakt. Ik word veel minder vaak/snel boos, op sociaal gebied ben ik er stukken op vooruit gegaan, etc.

Dus ja, ik kan niet anders zeggen dat ik het met je oneens ben.
(maar ja, ik ben gek, dus dat zegt nog niks :D)

Hehe, was ook niet de bedoeling alles over één kam te scheren. Wat voor jou werkt werkt voor jou. C'est tout.
 
@ Usernamed.

Heeft geen reet met hard werken te maken.

Heeft te maken met de invloeden van de media.

Internet, tv etc.

Fijne samentrekking. Snap ook wel dat het grotendeels te maken heeft met de media, logisch. Dat we hier gebruik van maken/kunnen heeft er ook mee te maken dat we hier tijd voor hebben/maken. Tijd die er vroeger niet was en media die er minder was.

Kortom: we zeggen eigenlijk hetzelfde alleen dan anders of zoiets.
 
Je zou toch zeggen dat een 33 jarige wat in te brengen heeft, op welk vlak dan ook. Tot mijn grote spijt blijk je gewoon geen licht te zijn. In het een na het andere topic kom je weer uit de verf als een natte krant zonder inkt.

Ik ben oprecht blij dat intelligentie niet leeftijdgebonden is.

orly... wat komt m'n leeftijd bij dit verhaal kijken ? idd : niks
heb toch het volste recht om over jouw stukje verontwaardigd te zijn of niet ?
een depressie... een hype ? vroeger geen tijd voor depressies omdat ze hard moesten werken ? of nu een job als arbeider zoeken om geen depressie te krijgen ? yeah right, think again...

hopelijk blijf jij een leven lang van miserie gespaard :thumbup:
 
Ik zeg niet dat het hebben van een depressie een hype is. Ik zeg dat het aantal serieuze gevallen veel en veel minder is. Dit is ook niet iets wat ik denk trouwens. Staat vaak genoeg in de krant.
 
Nee, ik lig lekkerder op mijn eigen bank.
 
ik als psycholoog in spe ben zelf ook wel eens geweest, heeft mij geholpen met het rouwproces van mijn ouders. Mensen die hier opschrijven dat het gaan naar een psycholoog onzin is, maar dat een psychiater een heel ander verhaal is hebben duidelijk de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel is. Waarom zou dit dan zijn? Omdat de psychiater medicijnen mag voorschrijven? De redenatie dat je maar een stuk of wat medicijnen moet nemen en dan je geestelijke problemen verdwijnen (zonder therapie) heb ik altijd maar vreemd gevonden.

Ook wanneer ik hier hoor dat het in therapie gaan (bij een psycholoog) maar onzin is omdat mensen dat 40 jaar geleden ook niet deden vind ik een drogreden van jewelste. de wereld veranderd, op gebied van de gezondheidszorg dus ook. Het focuspunt is van puur lichamelijk verschoven naar een combinatie van lichamelijk maar ook het mentale vlak van gezondheid en persoonlijk ben ik daar erg blij om.

Maar de "leek" denkt bij psychologie al snel aan de lectuur die je in de libelle leest of op tv bij spelletjes voorbij ziet komen, er wordt wel degelijk (een poging gedaan tot) wetenschap bedreven in de psychologie.
 
Ik zeg niet dat het hebben van een depressie een hype is. Ik zeg dat het aantal serieuze gevallen veel en veel minder is. Dit is ook niet iets wat ik denk trouwens. Staat vaak genoeg in de krant.

Voor een deel heb je gelijk. Het geldt niet alleen voor depressiviteit, maar ook voor autisme, waar vandaag de dag veel mensen mee blijken te 'kampen. Probleem ligt dan bij de (huis)arts die de symptomen verkeerd ziet en de persoon dus fout doorverwijst.

Anderzijds denk ik wel dat de complexe samenleving waar we vandaag de dag in leven, zeker haar sporen nalaat op sommige mensen. Het stuk gaan van relaties, vreemdgaan, overdreven coïtusualisering, individualisering, het streven naar succes enz. zorgen nogal voor wat verwarring en negatieve gevoelens op de gemoedstoestand van sommige mensen.
 
Back
Naar boven