MuscleMeat

Keuze voor laptop (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ghostrider

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
6.493
Waardering
2
Beste pikkentrekkers :D

Binnen nu en 14 dagen wil ik een laptop aanschaffen aangezien ik straks wat meer op locatie werk en dan vooral op ruime afstand van huis ben en toch grotendeels met het OV reis.
Kan ik in het OV mooi mijn foto's uitzoeken voor mijn website en de krant desnoods gelijk doormailen.

Mijn eisen:

Minimaal 2GB ram geheugen.
Minimaal dual core 1.8 ghz of >
120 GB harde schijf ( aan de laptop voor backup komt een externe HD dit als backup van mijn foto's zowel op HD als DVD )
WiFi
Windows XP ( Vista vind ik k*t! )

Gebruik:

Naast internet thuis als onderweg via mijn telefoon :D maak ik verder standaard gebruik van:

Adobe Photoshop
Adobe Lightroom
Office ( met name Word )

Photoshop is een redelijk zware applicatie vandaar het geheugen!

Verder een beeldscherm à la widescreen en mag rustig 17" wezen.

Ik zat zelf aan een Acer te denken of een MSI.

Iemand nog andere suggesties?
 
Asus is nog een merk waar je naar zou kunnen kijken.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik zou voor MSI gaan persoonlijk maar dat is smaak natuurlijk.
 
Ik zou zeggen: alles behalve een Acer
Nr1 k*tmerk
 
mijn vrouw heeft een Acer Aspire 5720: 2 GB memory, 200 GB harddisk, slechts een dual-core T2310 ( 1,46 Ghz) voor $699,- ( www.tigerdirect.com)

wij zijn dik tevreden ermee!
:thumbs:
 
Wat vind je van een Dell? Staan zat aanbiedingen op. Laptops zijn degelijk en niet al te duur (accesoires/uitbreidingen kan je beter los kopen en zelf installeren, want daar word je mee genaaid). Daarnaast zijn er op internet zat kortingscodes te vinden. Windows Vista wordt er eigenlijk altijd standaard bijgeleverd. Je zal dan wel even moeten bellen en vragen of XP er ook op kan (met uiteraard een leuke korting). Gewoon door blijven zeiken ook om korting, geven ze het niet? Ophangen en nog een keer bellen, krijg je wel iemand anders aan de lijn die het misschien wel wilt. :D

Edit: BTW, kies wel minimaal voor de 6-cell accu. De 4-cell is echt te licht...
 
mijn vrouw heeft een Acer Aspire 5720: 2 GB memory, 200 GB harddisk, slechts een dual-core T2310 ( 1,46 Ghz) voor $699,- ( www.tigerdirect.com)

wij zijn dik tevreden ermee!
:thumbs:

Van de ~10 mensen die ik ken die een Acer laptop hebben zijn er al ~7 geweest die er problemen mee hebben gehad
Service na verkoop is ook alles behalve

Ik heb 2 Sony Vaio's en ben er zeer tevreden over :cool:
 
Sony is de shit, maar ook wel vrij duur.
 
Sony is de shit, maar ook wel vrij duur.

Ja das wel het nadeel, maar ik vind het niet erg, ze zien er super uit

Ik denk ~250€ meer dan voor een computer bij een ander merk (zoals HP) met dezelfde specs
 
Ikzelf heb er gewoon een Acer bij ( travelmate ) en heb er nog NOOIT problemen mee gehad !
http://www.ciao-shopping.nl/Acer_TravelMate_6292_102G16N_Core_2_Duo_T7100_1_8_GHz_12_1_TFT__791721
Partnumber LX.TG60Z.047
Tablet PC
Type processor Intel Core 2 Duo
Uitvoering T7100
Kloksnelheid 1800 MHz
Intern geheugen 2048 MB
Intern geheugen (max.) 4096 MB

Beeld
Beeldscherm type TFT
Beeldscherm grootte 12,1 inch
Beeldscherm resolutie 1280 x 800
Videokaart type Intel Graphics Media Accelerator X3000
Videogeheugen 256 MB shared
Model videokaart onboard
Ingebouwde webcam

Geluid
Geluid onboard
Luidsprekers intern

Opslagmedia
Opslagcapaciteit 160 GB
Snelheid harde schijf 5400 rpm
Media station DVD*RW DL, cardreader

Overige bijzonderheden
Aansluitingen Bluetooth, ethernet, Gigabit ethernet, USB 2.0, Wireless LAN
Accu 6 cell Li-Ion
Besturingssysteem Windows Vista
Gewicht 1990 gram


Introductie model 2007
Afmetingen (H x B x D) 3,5 x 30,6 x 22,7 cm
Website www.acer.nl

€ 891,- / 999,-



Deze is opzich wel leuk :D en voldoet ook aardig aan jou eisen denk ik.
Ga je echter nog verder met de vaio's dan vind ik ze véél te duur worden voor wat ze kunnen.

[Link niet meer beschikbaar]

Intel® Centrino® processortechnologie met Intel® Core™2 Duo-processor T7250 (2 GHz en 800 MHz FSB) en Intel® PRO/Wireless 802.11a/b/g
Legitieme Windows Vista® Business (Engelse versie)
Harde schijf van 160 GB Serieel ATA 5400 rpm
2 GB DDR2-667 SDRAM (2 x 1024 GB - geen lege geheugensleuven beschikbaar), maximum 2 GB DDR2-667 SDRAM
15,4-inch WXGA (1280 x 800) breedbeeld X-black-LCD-scherm
Mobile Intel® Graphics Media Accelerator X3100 met 358 MB aan beschikbaar graphics-geheugen
DVD*RW/*R DL/RAM drive
Ingebouwde ‘Motion Eye’ digitale camera (max. 30 omlijstingen per seconde /1,30 megapixels) met functie voor bewegende beelden (max. resolutie (pixels) SXGA/1280*1024/RAW-gegevens)
Bescherming van de harde schijf (G-Sensor HDD Shock Protection)
Verbeterde beveiliging: Vingerafdrukherkenning en TCG Ver. 1.2 compliant Trusted™ Platform Module (TPM)
Wireless LAN IEEE 802.11a/b/g; Bluetooth® technologie
3 Hi-Speed USB 2.0 poorten
VK QWERTY Toestsenbord
Intel, the Intel logo, Centrino, Centrino Inside, Intel Core and Core Inside are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries. Microsoft, Windows en Vista zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen.

€ 1099,-
 
Als je het geld ervoor over hebt is Apple zeker een goede keuze. Mac os is imo met alles net ff iets beter, handiger en mooier.
Ik zie dat je programma's zoals photoshop gebruikt, dan is een macbook zeker een goede keuze. Alleen dat scherm is natuurlijk te klein dus kan je kiezen voor een macbook pro die wel aan de hoge prijs is, of een extern scherm erbij kopen. 13" went echt al snel.
Maar het hangt natuurlijk geheel af van jouw budget en je persoonlijke voorkeur. Ik zelf heb hier een macbook en een iMac en ben er zeer tevreden mee! Nooit virussen, vastlopers of wat dan ook.

Kijk anders even rond bij : www.prowarehouse.nl , het valt tegenwoordig echt wel mee met de prijzen.
 
Back
Naar boven