MuscleMeat

low carb high carb (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jeopardy

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2008
Berichten
255
Waardering
31
Lengte
1m74
Massa
88kg
Vetpercentage
8%
Na een tijdje gestopt te zijn, zie andere topic ben ik weer begonnen.
1e doel is om mijn Bf weer op de rails te krijgen.

Vandaar dat ik dit schema heb gemaakt wat ik al zes weken volg. Ik krijg mijn oude spieren terug en val af dus dat is al bijzonder, maar dit blijft natuurlijk niet eeuwig doorgaan.
Nu wil ik uiteindelijk als ik op een plateau kom eens gaan experimenteren met low carb en high carb dagen.

Mijn concrete vraag is: kan ik op low carb dagen gewoon mijn carbs halveren op onderstaand schema, of is dat tekort door de bocht?

En verder is natuurlijk elk commentaar op mijn voedingsschema welkom!

Ik train doe 5 dagen kracht training, elke spiergroep 1 maal per week.
Daarbij 5/6 dagen 1 uur crosstrainer waarbij ik 950 kcal verbrand per keer.
Ik wil dus mijn bf omlaag brengen met cardio inplaats van veel minder eten.


stats 1.74
gewicht 84 kg
bf: 19%

07.00
whey proteine 50 gr
muesli 50 gr
370 46 38 3

10.00
bruinbrood 50 gr
pindakaas 10 gr 7
kippenfilet 100 gr
311 29 24 10

13.00
bruinbrood 50 gr
pindakaas 10 gr
tonijn, eigen nat 100 gr
313 35 24 7.5

16.00
bruinbrood 50 gr
pindakaas 10 gr
kippenfilet 100 gr
311 29 24 10

19.00
macaroni 50 gr
kippenfilet 200 gr
erwten & wortelen 100 gr
olie 1 eetlpl
554 51 43 14.5

23.00
kippenfilet 200 gr 222 42 0 3

totaal 2081 232 153 48

45% 29% 21%


Op trainingsdagen, na de training:
whey proteine 50 gr
dextro 25 gr
281 40 39 0.5
 
ik weet niet hoe je ze precies wilt halveren, ikzelf halveer ze ook. maar zorg er dan voor dat ik high carb dagen het meeste vooral rond m'n workouts plan.
 
ik weet niet hoe je ze precies wilt halveren, ikzelf halveer ze ook. maar zorg er dan voor dat ik high carb dagen het meeste vooral rond m'n workouts plan.

Letterlijk zoals ik het zeg, elke maaltijd de carbs halveren. Dat zou dus betekenen dat ik 75 gr carbs kom op een low carb day.
 
zou het niet elke maaltijd doen, dat heeft geen nut imo. ik zou carb maaltijden weglaten op dagen dat je het niet nodig hebt en ze vervangen voor maaltijden met vet en eiwit.
 
Bedoel je dat ik op de 2 dagen dat ik geen kt doe low carb moet gaan?
Dus dan gedurende elke maaltijd van die dag carbs omlaag?

anyway thnx voor je antw zover
 
niet elke maaltijd, gewoon alleen 's morgens carbs eten, dat doe ik.
 
Okay, nu snap ik wat je bedoeld ;)

Ja klink wel logisch 's ochtends een klein buffertje leggen en dan rest van de dag geen carbs meer.

Ik zal er ook nog eens wat meer over lezen.
Op het moment is het nog niet nodig omdat ik nu nog genoeg resultaat bereik, maar je kunt maar op tijd voorbereid zijn!

thnx!
 
Ik snap iets niet.. overal ligt de verhouding van het vet per maaltijd rond de 10% en bij het totaal kom je ineens op 21 uit? Zie ik nu iets over het hoofd of...?
 
Op het moment is het nog niet nodig omdat ik nu nog genoeg resultaat bereik, maar je kunt maar op tijd voorbereid zijn!


Hoe kan je resultaat zien kwa vet vermindering?

Ja kan alleen door weegschaal!
Maar ik neem aan dat je ook spiermassa traint.

Dus je bedoelt je kan zien als je buikje minder word!

Kan je mij vertellen hoe je dat kan zien?
Want in mij weten gaat het zo langzaam dat je dat niet kan zien!
 
Ik snap iets niet.. overal ligt de verhouding van het vet per maaltijd rond de 10% en bij het totaal kom je ineens op 21 uit? Zie ik nu iets over het hoofd of...?

1g kh = 4kcal
1g eiw = 4kcal
1g vet = 9kcal

Dus qua verhouding heb je gelijk maar je moet het nog omrekenen en dan zie je dat de vetten iets meer dan dubbel tellen in kcal ;)
 
Op het moment is het nog niet nodig omdat ik nu nog genoeg resultaat bereik, maar je kunt maar op tijd voorbereid zijn!


Hoe kan je resultaat zien kwa vet vermindering?

Ja kan alleen door weegschaal!
Maar ik neem aan dat je ook spiermassa traint.

Dus je bedoelt je kan zien als je buikje minder word!

Kan je mij vertellen hoe je dat kan zien?
Want in mij weten gaat het zo langzaam dat je dat niet kan zien!

Je kan je vet meten met een tang als je zeker wilt zijn.
Weegschaal heeft me nooit zo geboeid. (de spiegel is je vriend) Ik merk per week dat mijn broeken losser gaan zitten, mijn definitie komt terug, armen groeien, borst komt weer naar voren etc. (lang leve spiergeheugen)

Ik ken mijn lichaam goed genoeg om te voelen/zien dat ik vet aan het verliezen ben.
Daarbij met zes maal per week 1 uur cardio en mijn cut schema gaat het echt niet langzaam. Althans zeker in het begin niet, een halve tot een kilo per week is zeker niet raar of langzaam.
 
1g kh = 4kcal
1g eiw = 4kcal
1g vet = 9kcal

Dus qua verhouding heb je gelijk maar je moet het nog omrekenen en dan zie je dat de vetten iets meer dan dubbel tellen in kcal ;)

Dat is als je ze naar kcal omrekent idd, maar op het moment dat je gewoon de verhouding van je 'dieet' uitrekent kun je toch gewoon de normale eenheden houden.

Een gram blijft een gram...
 
Dat is als je ze naar kcal omrekent idd, maar op het moment dat je gewoon de verhouding van je 'dieet' uitrekent kun je toch gewoon de normale eenheden houden.

Een gram blijft een gram...

Als je de verhouding in grammen wilt hebben geef ik je gelijk maar ik wil de verhouding in aantal kcal hebben.

En dan gaat: een gram is een gram niet op.

Als elke gram 4 kcal zou zijn kun je zo rekenen maar aangezien dat niet is, zul je wel om moeten rekenen anders ligt het percentage vet wat je neemt hoger dan je grammen je vertellen.
 
Back
Naar boven