Fitness Seller

Mensen ervaring met werken bij de politie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik weet maar al te goed dat ik er weinig of niets aan kan veranderen, denken sommigen nu echt dat ik zo onrealistisch ben, ik vraag me enkel af hoeveel mensen zo simpel zijn dat als ze zien dat iets moeilijk kan ze opeens hun eigen mening erover of hun pogingen om het te bereiken laten vallen... dan moeten een hele hoop mensen in nederland en belgie zich dringend neerleggen bij de multiculturele samenleving want je kan er toch niets meer aan veranderen...

wat ik hier en dan lees zijn de typische vooroordelen over anarchisten, zonder dat julie weten wat anarchisme echt is, volgens mij begrijpen jullie me verkeerd (misschien heeft men eerste post in topic er iets mee te maken :p maar kom ja, moest ik niet gepost hebben) enige dat ik doe is zeggen dat ik een politiemacht niet goed vindt, en dat dat automatisch tot corruptie en machtsmisbruik leid

op die ene post over hoe goed het kapitalisme is, kijk eens goed rond naar de kapitalistische wereld, hoe "goed" het is, kapitalisme werkt inderdaad zeer goed, als je geld hebt, vraag eens aan de armeren van onze gemeenschap hoe goed ze kapitalisme vinden... schulden, brandstofprijzen, genetisch gemanipuleerd voedsel, dierenrechten en mensenrechten die op wereldwijde schaal worden geschonden,...
klinkt echt als een systeem dat werkt...

Ben jij niet die kerel die altijd bij ons voor de super de boer zit met een blokfluit? :roflol:
 
kinderachtige reacties weer.

Seagal, houd er rekening mee dat je gewoon een normale politie opleiding moet doen, ongeacht welke kant je uiteindelijk op wilt gaan..


+1

Meer blauw op straat is wat mij betreft welkom!
 
was tien jaar bij de Rijkswacht van 1981 tot 1991.
Wist toen niet goed wat gedaan en zo kwam ik bij de Rijkswacht terecht...nu Federale Politie.
Wat ben ik blij dat ik daar niet meer bij ben.
Mijn broer is nog altijd bij de Federale Politie ....sedert 1976...maar zoals hij ook zegt...de goeie tijden zijn voorbij.

Zou het niemand meer aanraden....maar ja...wie ben ik.

Succes met je keuze.
 
Ik zou ook niemand aanraden om bijvoorbeeld het leger in te gaan. Maar er zijn gewoon mensen die daar hun hart hebben liggen. Mijn broertje en mijn nichtje zitten er. hun keuze.

Als jouw hart ligt in het politievak dan vind ik dat je ervoor moet gaan.
 
wat is nou eigenlijk het verschil tussen de politie en de koninklijke marechaussee?

dat laatste lijkt mij wat leuker namelijk.
 
Wel, als het ook met 4 ingangcoïtusamens is zoals hier in Belgie. Zet er niet teveel je zinnen op en hou nog iets anders achter de hand.

en waarom dan wel?
mijn opleiding voor inspecteur is bijna gedaan en ik ben heel content dat ik deze stap genomen heb.
 
Even vraagje mannen...

Heb link bekeken die eerder in dit topic aan bod kwam.

http://www.kombijdepolitie.nl/mci/

In Nederland kan je blijkbaar een master volgen in criminal investigation. Lijkt me heel interessant, vooral omdat ik bijna mijn studies Bachelor in de Maatschappelijke Veiligheid heb afgewerkt( idem als integrale veiligheidskunde in Nederland dat wordt voorgesteld op de site).
Ik ben échter van Nationaliteit Belg, kan ik dan deze opleiding volgen?

Alvast bedankt

Ceke
 
en waarom dan wel?
mijn opleiding voor inspecteur is bijna gedaan en ik ben heel content dat ik deze stap genomen heb.
Omdat er genoeg mensen zijn die na 3 pogingen (het maximum aantal dat je kan deelnemen per kader) nog niet slagen. Of dit aan de proeven of aan de persoon zelf ligt laat ik in het midden. :p
 
Ik heb een aantal vragen van het eindexamen politie-inspecteur bemachtigd:

1. Welke taal spreekt men in Spanje?

2. Geef twee karakteriserende kenmerken van het Oud-Babylonische keizerrijk met betrekking tot architectuur en taal, of noem de voornaam van Pol van Himst.

3. Als één en één gelijk is aan twee, hoeveel is dan 1 + 1?

4. Mozes ontving een aantal geboden; hoeveel ongeveer?

5. Van welk land is de Koning van België koning?

6. Wie won de Tweede Wereldoorlog; wie werd er tweede?

7. Als men een geweer gaat schoonmaken, wat is dan de volgorde van handelingen:

a. in de loop kijken, schieten, schoonmaken;

b. schoonmaken, schieten, in de loop kijken;

c. schieten, schoonmaken, in de loop kijken.

8. Omschrijf het principe van een kernreactor, of schrijf de naam van je moeder in blokletters.

9. Waar is de kelder in een gebouw van zeven verdiepingen; en waar in een gebouw van acht verdiepingen?

10. Waarvoor dient een geweer?

a. een zware pijp roken;

b. ruggekrabber;

c. schieten.

11. Waarvan worden plastic emmertjes gemaakt? Gel dit ook voor blikken emmers?



Niet te onderschatten dus:eek::D
 
Ik heb een aantal vragen van het eindexamen politie-inspecteur bemachtigd:

1. Welke taal spreekt men in Spanje?

2. Geef twee karakteriserende kenmerken van het Oud-Babylonische keizerrijk met betrekking tot architectuur en taal, of noem de voornaam van Pol van Himst.

3. Als één en één gelijk is aan twee, hoeveel is dan 1 + 1?

4. Mozes ontving een aantal geboden; hoeveel ongeveer?

5. Van welk land is de Koning van België koning?

6. Wie won de Tweede Wereldoorlog; wie werd er tweede?

7. Als men een geweer gaat schoonmaken, wat is dan de volgorde van handelingen:

a. in de loop kijken, schieten, schoonmaken;

b. schoonmaken, schieten, in de loop kijken;

c. schieten, schoonmaken, in de loop kijken.

8. Omschrijf het principe van een kernreactor, of schrijf de naam van je moeder in blokletters.

9. Waar is de kelder in een gebouw van zeven verdiepingen; en waar in een gebouw van acht verdiepingen?

10. Waarvoor dient een geweer?

a. een zware pijp roken;

b. ruggekrabber;

c. schieten.

11. Waarvan worden plastic emmertjes gemaakt? Gel dit ook voor blikken emmers?



Niet te onderschatten dus:eek::D

dju ik heb andere vragen gekregen op mijn eindexamen :eek:
 
Ik heb een aantal vragen van het eindexamen politie-inspecteur bemachtigd:

1. Welke taal spreekt men in Spanje?

2. Geef twee karakteriserende kenmerken van het Oud-Babylonische keizerrijk met betrekking tot architectuur en taal, of noem de voornaam van Pol van Himst.

3. Als één en één gelijk is aan twee, hoeveel is dan 1 + 1?

4. Mozes ontving een aantal geboden; hoeveel ongeveer?

5. Van welk land is de Koning van België koning?

6. Wie won de Tweede Wereldoorlog; wie werd er tweede?

7. Als men een geweer gaat schoonmaken, wat is dan de volgorde van handelingen:

a. in de loop kijken, schieten, schoonmaken;

b. schoonmaken, schieten, in de loop kijken;

c. schieten, schoonmaken, in de loop kijken.

8. Omschrijf het principe van een kernreactor, of schrijf de naam van je moeder in blokletters.

9. Waar is de kelder in een gebouw van zeven verdiepingen; en waar in een gebouw van acht verdiepingen?

10. Waarvoor dient een geweer?

a. een zware pijp roken;

b. ruggekrabber;

c. schieten.

11. Waarvan worden plastic emmertjes gemaakt? Gel dit ook voor blikken emmers?



Niet te onderschatten dus:eek::D



best pittig zo te zien, aangezien jij een retard bent zul je vast en zeker niet slagen. Proficiat!
 
wat is nou eigenlijk het verschil tussen de politie en de koninklijke marechaussee?

dat laatste lijkt mij wat leuker namelijk.

Edit:

Politie Taken en Plichten
Taken van de politie.
De taken van de politie bestaan in grote lijnen uit twee onderdelen.

* Enerzijds de handhaving van de openbare orde op grond van de Algemene Politie Verordening (op last van de burgemeester of de minister van binnenlandse zaken)
* Anderzijds de opsporing van strafbare feiten o.g.v. de strafwetgevingen (op last van de officier van justitie en ministerie van justitie).





De Marechaussee

De Koninklijke Marechaussee. Militairen van dit wapen (zoals officieel genoemd), hebben een eigen opsporingstaak in gevallen bepaald door de ministers van justitie en defensie, met de volgende taken:

* het waken voor de veiligheid van de leden van het Koninklijk Huis
* het uitoefenen van de politietaak ten behoeve van de strijdkrachten
* de grensbewaking (waaronder Schiphol en de overige vliegvelden in Nederland)
* het verlenen van bijstand aan de politie bij de handhaving van de openbare orde
 
Laatst bewerkt:
ik lees net in mijn informatie pakket van de politie, dat je niet zwaarder mag zijn dat je lengte in cm. Lekker is dat!

je bedoelt dat als je 1m60 bent je max. 60 mag wegen, je 1m80 bent max. 80kg enz?

:o
 
Mijn gf zit al ruim 3jaar bij de KLPD, bevalt haar prima maar neem van mij aan dat het hard werken is.

Oprotten! , geloof niet alles van je bitch. Klpd is een joke als ik mij maten die daarbij zitten mag geloven.

Misschien dat je GF het hard werken vind maar dat gaat als snel bij vrouwen.....
 
waarom zou iemand bij de politie willen gaan? :S

ik zou eerder kiezen om het leger in te gaan daar heb je meer actie avontuur en beter salaris en je word niet uitgescholden door kleine straattuig.
 
waarom zou iemand bij de politie willen gaan? :S

ik zou eerder kiezen om het leger in te gaan daar heb je meer actie avontuur en beter salaris en je word niet uitgescholden door kleine straattuig.

als ik jou was zou ik nog wat meer counterstrike spelen.
 
Back
Naar boven