XXL Nutrition

Imam geeft raad aan verkracht meisje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

vind het wel degelijk advies, maar natuurlijk moet die neef gewoon gecastreerd worden
 
achtelijk figuur

c) Je kunt hem vergeven en afspreken dat dit nooit meer gebeurd. Dit is natuurlijk het moeilijkste wat je kunt doen.
 
Er zijn echt een paar idioten in dit topic.
De dingen die hij zegt zijn helemaal niet zo slecht.
Leg mij eens uit wat er zo slecht is aan wat hij zegt.

edit:
Je doet je zelf goed om niet in een gesloten ruimte te verblijven met een man waar een derde niet makkelijk binnen kan komen.
Oke dit slaat nergens op

Maar de rest van de raad die hij geeft is toch goed?
 
Er zijn echt een paar idioten in dit topic.
De dingen die hij zegt zijn helemaal niet zo slecht.
Leg mij eens uit wat er zo slecht is aan wat hij zegt.

Dit is DBB, dus als het om moslims gaat moet er nu eenmaal gebashed worden. Als Arnold dit advies had gegeven zou iedereen hem prijzen om zijn wijsheid.
 
Er zijn echt een paar idioten in dit topic.
De dingen die hij zegt zijn helemaal niet zo slecht.
Leg mij eens uit wat er zo slecht is aan wat hij zegt.

edit:

Oke dit slaat nergens op

Maar de rest van de raad die hij geeft is toch goed?

Oke punt 1 heb je al; dit is punt 2:

Het is haar schuld dat de neef gestraft wordt in het hiernamaals, dat is dan niet om zijn daden maar omdat zij niet wil vergeven!!
Citaat: "In de islam is het duidelijk dat coïtus voor de nikah niet is toegestaan. Dit is een grote zonde. Als de persoon dit ook nog in de vorm van verkrachting begaat is het bij Allah swt alleen maar een grotere zonde. Zolang jij hem niet vergeeft zal Allah swt hem in het hiernamaals hiervoor straffen."

Zij is het slachtoffer van de geile, gewelddadige wellust van de neef. Budak geeft het meisje eerst de schuld van haar eigen verkrachting, want ze had beter moeten weten dan zich met haar neef ergens af te zonderen. Daarna herinnert hij haar eraan wat de vreselijke gevolgen kunnen zijn als ze aangifte doet: verstoting door haar familie! Tenslotte zadelt hij haar op met de onmenselijk zware verantwoordelijkheid voor het zieleheil van haar neef.

@wwe
Zie je zelf de omkering van slachtoffer en dader niet? Zoek op waar de iman medeleven heeft met wie en of jij dat gepast vind gezien wat neef deed en haar overkomen is.

De reactie van een turkse jongen onderaan het artikel geeft wel behoorlijk goed aan wat er mis mee is IMO.

" ik heb veel dingen gehoord,maar zo een advies als van deze imam slaat echt alles.

begrijp niet dat hij zoiets ken zeggen tegen een meid die nu zo een moeilijke tijd meemaakt.

ik ben zelf turks, en praktiserend moslim. en heb zelf zusjes en zou er niet aan willen denken dat hun dit overkomt, en helemaal niet dat me zusjes diegene vergeven en “afspreken” dat het nooit meer gebeurt.

dit is echt lachwekkend, net of je afspreekt elkaar niet meer uit te schelden ofsow.

nou,nou,nou.

ik adviseer het meisje,om gewoon haar moeder ofsow in vertrouwen te nemen, want dit is iets ergs,wat echt niet verborgen mag blijven.

en niet zij,maar die neef zal de schande van de familie over zich heen krijgen.

want als ze het nu verborgen houdt voor iedereen, wat later?

gaat ze als ze getrouwd is voor de rest van haar leven haar man voorliegen?

dat haar man denkt dat ze nog maagd was? ( tenminste ik neem aan dat ze dat was).

meid hoe moeilijk het ook is, zorg dat je er iets tegen doet,want het is zeker moeilijk om het te vertellen aan iemand,maar het voor de rest van je leven bij je dragen zonder dat je er iets tegen hebt gedaan,is onverdraaglijk denk ik.

en door zulke adviezen van bepaalde imams,worden moslims nou meer en meer uitgelachen,en in een hoekje geplaatst."


Kijk dat is aandacht voor je medemens. En nee ik reageer nu niet met als doel moslims te bashen zoals in bovenstaande reactie opgemerkt wordt. Ik reageer met dezelfde soort motivatie als de turkse jongen. Ik vind dit voor haar en mensen zoals zij echt heel erg.
 
Laatst bewerkt:
Oke punt 1 heb je al; dit is punt 2:

Het is haar schuld dat de neef gestraft wordt in het hiernamaals, dat is dan niet om zijn daden maar omdat zij niet wil vergeven!!
Citaat: "In de islam is het duidelijk dat coïtus voor de nikah niet is toegestaan. Dit is een grote zonde. Als de persoon dit ook nog in de vorm van verkrachting begaat is het bij Allah swt alleen maar een grotere zonde. Zolang jij hem niet vergeeft zal Allah swt hem in het hiernamaals hiervoor straffen."

Zij is het slachtoffer van de geile, gewelddadige wellust van de neef. Budak geeft het meisje eerst de schuld van haar eigen verkrachting, want ze had beter moeten weten dan zich met haar neef ergens af te zonderen. Daarna herinnert hij haar eraan wat de vreselijke gevolgen kunnen zijn als ze aangifte doet: verstoting door haar familie! Tenslotte zadelt hij haar op met de onmenselijk zware verantwoordelijkheid voor het zieleheil van haar neef.

je probeert teveel er iets achter te zien. Enige wat die gast doet is uitleggen wat er in de koran staat. Dat is zijn werk. Bovendien geeft hij haar slechts de optie om die gast te vergeven, hij zegt niet dat ze het moet want ze mag hem ook aanklagen (zie optie a).
 
je probeert teveel er iets achter te zien. Enige wat die gast doet is uitleggen wat er in de koran staat. Dat is zijn werk.
Staat wat hij zegt in de koran? Ik dacht het niet. Indien wel: dan heeft Wilders gelijk, dan mogen er wat pagina's uitgescheurd worden.

Er zijn echt een paar idioten in dit topic.
De dingen die hij zegt zijn helemaal niet zo slecht.
Leg mij eens uit wat er zo slecht is aan wat hij zegt.

edit:

Oke dit slaat nergens op

Maar de rest van de raad die hij geeft is toch goed?
:eek: En jij noemt anderen idioot?

Echt ik kan mijn ogen niet geloven dat er hier nog zijn die deze uitspraken verdedigen, ongehoord. Misschien eens begrijpend lezen wat er staat?
 
Thnx BigT, ik dacht ff dat ik de enige was die met stomheid geslagen was door zoveel domheid en een handicap in lezen of in je verplaatsen in de positie van een ander. Echt niet normaal. Ik snap het niet meer, weet wel dat het zinloos is het nog verder te proberen om het meer begrijpelijk te maken.

Edit: wat de Koran over vergeving zegt:
http://www.solcon.nl/langeveld/chr/student/nl/islam zonde en vergeving.htm
Voor vergeving van zonde staat hier een opsomming van zaken die de dader moet doen voor vergeving zoals goede werken, veel bidden, reinigen, pelgrimstocht....maar nee er staat helemaal niks wat het slachtoffer verplicht zou moeten doen.


Maar nog meer relevant:
Over vergelding en vergeving zegt de Islam, dat het geoorloofd is om de boosdoener te vergelden of te vergeven. Maar in beide gevallen moet men verbetering voor ogen houden, verbetering van de tegenstander, van de samenleving. Het is duidelijk, dat in sommige gevallen vergeven beter is, maar in andere gevallen het vergelden beter op zijn plaats. [Link niet meer beschikbaar]
--> De iman had haar ook moeten wijzen, volgens de denkleer van dat achterlijke geloof, dat vergelding een optie is. Pik eraf was voor de samenleving en neef een verbetering voor samenleving en hem immers, dan is de kans op herhaling tenminste afwezig ;)

En nu een stukje Arabisch:
Allahoemma innaka ‘afoewwoen toehibboel ‘afwa fa’ foe’annie.
“O Allah, U bent de Ene Die vergeving schenkt voor zonden, U schenkt graag vergeving, O Allah vergeef mij.”

Je lijkt gelijk te hebben BigT, je moet bij Allah zijn voor vergeving van zonde, als enige staat er echt heel duidelijk! Niks geen schuld van meid van 17, ik weet er niet veel van maar het komt mij over als een smerige methode en misbruik van de Islam om haar schuldig te maken en vooral te weerhouden van acties tegen neef. Ik zie geen plicht tot vergeving van hen die slachtoffer zijn van een grote zonde.

DBB-moslims willen jullie dit eens nader verklaren, ik ben oprecht geïnteresseerd!
 
Thnx BigT, ik dacht ff dat ik de enige was die met stomheid geslagen was door zoveel domheid en een handicap in lezen of in je verplaatsen in de positie van een ander. Echt niet normaal. Ik snap het niet meer, weet wel dat het zinloos is het nog verder te proberen om het meer begrijpelijk te maken.
Ik denk dat je een zekere vorm van intelligentie en gezond verstand moet bezitten om goed te begrijpen wat er staat. Want als je een beetje oppervlakkig leest en denkt dan kan je gemakkelijk de gevaren in deze brief missen. Wellicht ook de reden dat de islam zo gemakkelijk Europa kan veroveren: slechts weinig mensen zien de gevaren van deze religie in. Net zoals men die gevaren ook niet zag bij een zekere persoon in de eerste helft van de twintigste eeuw. Alleen is dit gevaar veel moeilijker te stoppen, omdat er niet één gestoorde leider is maar meerdere...
 
Ik denk dat je een zekere vorm van intelligentie en gezond verstand moet bezitten om goed te begrijpen wat er staat. Want als je een beetje oppervlakkig leest en denkt dan kan je gemakkelijk de gevaren in deze brief missen.


wat is het probleem dan big T?
het gaat hier om een ge-indoctrineerde moslima die vast nog denkt dat de wereld plat is, dus zij zal er geen diepere betekenis uithalen.
 
wat is het probleem dan big T?
het gaat hier om een ge-indoctrineerde moslima die vast nog denkt dat de wereld plat is, dus zij zal er geen diepere betekenis uithalen.

Denken dat de wereld plat is is IMO ongeveer gelijk aan denken dat iedere moslima een soort achterlijke holbewoner is. Het probleem is dat zij in de shit zit, nu en als ze moet trouwen in de huwlijksnacht al helemaal. Dan is zij hoer, dan heeft zij de familieeer geschonden. Neef doet ondertussen gewoon verder, ze is immers pas net ingereden. Als ze versleten is pakt hij gewoon de volgende nicht...Zie je echt geen probleem, zelfs als vrouw richting een andere vrouw niet

OMG???:eek:???
 
don't blame the priest, blame the ****ing culture. die gast doen enkel zijn werk zoals dat hoort bij hun geloof. overigens stel ik voor dat jullie het woord 'optie' opzoeken in het woordenboek.
 
Laatst bewerkt:
Oke punt 1 heb je al; dit is punt 2:

Citaat: "In de islam is het duidelijk dat coïtus voor de nikah niet is toegestaan. Dit is een grote zonde. Als de persoon dit ook nog in de vorm van verkrachting begaat is het bij Allah swt alleen maar een grotere zonde. Zolang jij hem niet vergeeft zal Allah swt hem in het hiernamaals hiervoor straffen."

Hij=De verkrachter
Als het meisje die neef niet vergeeft dan zal die neef in het hiernamaals worden gestraft.
Die neef is dus de persoon die gestraft gaat worden in het 'hiernamaals'

want ze had beter moeten weten dan zich met haar neef ergens af te zonderen.
Dat dit raar is zij ik in mijn eigeb post ook al.

Daarna herinnert hij haar eraan wat de vreselijke gevolgen kunnen zijn als ze aangifte doet: verstoting door haar familie!
Het is toch logisch dat hij haar hier aan herinnert.
Ik ben het hier zeker niet mee eens. Hoe erg het ook is, de kans dat ze verstoten word is aanweig. Het is voor dat meisje zeer erg als ze verstoten word. Hoe erg zou het zijn als die Imam niks zou zeggen over een eventuele verstoting tegen haar? Als zij het dan tegen de verkeerde persoon in haar familie zegt dat word zij msichien verstoten. Dat doet ook extreem veel pijn.


Ook zegt de Imam als laatste dat zij ook de mogelijkheid heeft om naar de politie te gaan.

edit:
Ik wil wel even zeggen dat ik tegen elk geloof ben. Ik vind geloof een heel slecht iets. Maar ik ben van mening dat jullie niet moeten vergeten hoe het bij sommigen in die cultuur gaat.
Verstoting komt nog steeds voor, ook bij moslims in nederland.
 
don't blame the priest, blame the ****ing culture. die gast doen enkel zijn werk zoals dat hoort bij hun geloof. overigens stel ik voor dat jullie het woord 'optie' opzoeken in het woordenboek.

Lees dan wat ik schrijf bij mijn edit of google zelf op wat de islam over vergeving en vergelding schrijft. Ik ga een bejaard boek helemaal niks kwalijk nemen. Het is de taak van de iman / zou het moeten zijn om dat historische boek te interpreteren naar nu in de case die voorhanden ligt. Dat doet hij niet en zelfs ik kan in 10 minuten googlen zelfs op basis van het islamitische geloof aantonen dat wat hij schrijft zelfs niet daarmee in overeenstemming is. LEES dan.
 
Hij=De verkrachter
Als het meisje die neef niet vergeeft dan zal die neef in het hiernamaals worden gestraft.
Die neef is dus de persoon die gestraft gaat worden in het 'hiernamaals'

"Zolang jij hem niet vergeeft zal Allah swt hem in het hiernamaals hiervoor straffen."

En wie wordt hier nu een schuldcomplex aangepraat. Lees ook nog ff het stuk hierboven na EDIT wandelaar 15:22: dit is wat ik vond over vergeving in de koran. Dat schreef hij dus niet. Allah vergeeft en hij alleen. Ook al vergeeft zij helemaal niks of juist wel, het is Allah die hem op zijn daden beoordeeld volgens de Islam.

Wil je bedanken dat je er duidelijk toch beter naar gekeken hebt. Ik nok er zometeen mee, deze discussie gaat wat ver zo.
 
Het is haar schuld dat de neef gestraft wordt in het hiernamaals, dat is dan niet om zijn daden maar omdat zij niet wil vergeven!!
Citaat: "In de islam is het duidelijk dat coïtus voor de nikah niet is toegestaan. Dit is een grote zonde. Als de persoon dit ook nog in de vorm van verkrachting begaat is het bij Allah swt alleen maar een grotere zonde. Zolang jij hem niet vergeeft zal Allah swt hem in het hiernamaals hiervoor straffen."

Zij is het slachtoffer van de geile, gewelddadige wellust van de neef. Budak geeft het meisje eerst de schuld van haar eigen verkrachting, want ze had beter moeten weten dan zich met haar neef ergens af te zonderen. Daarna herinnert hij haar eraan wat de vreselijke gevolgen kunnen zijn als ze aangifte doet: verstoting door haar familie! Tenslotte zadelt hij haar op met de onmenselijk zware verantwoordelijkheid voor het zieleheil van haar neef.

Het is niet haar schuld, dat zegt hij ook nergens. Wel geeft hij tip om dit soort zaken te vermijden, al slaagt het inderdaad nergens op.
Hij zegt ook gewoon wat de reactie zou kunnen zijn van haar familie, dus dat ze daar rekening mee houdt. In mijn ogen vind ik dat gewoon goede advies, ook al hoort ze dat niet graag.
Hij heeft het waarschijnlijk niet zo bedoelt om een zware last op de schouders van het meisje te leggen, maar niks zegt dat de meisje ook voor een dilemma staat daaromtrent.
 
Update, meneer de iman is weg bij de NMO :D
http://www.nioweb.nl/2008/05/29/budak-over-verkrachting/

Dit is de cache, de tekst voor verwijdering dus:
http://64.233.183.104/search?q=cach...s+zitten+met+vragen"&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl

Hogeschool INHolland, waar Budak imams opleidt, is ook not amused. Wie weet kan meneer de iman ook daar weg.

Bron:
[Link niet meer beschikbaar]

Zo eindelijk gerechtigheid, dat is iman nummer 1, goed voorbeeld doet volgen was het niet?

Ikke ben ff helemaal happy ;) maar denk ondertussen vooral aan hoe om te gaan met vrouwelijk moslimleed wat zo verstopt zit achter de voordeur. Al dat k*t rondhangtuig van het mannelijk geslacht heeft een clubhuis en mag op vakantie van de grote subsidiepot. Die meiden die zitten thuis. En als het over onze economie gaat. Die meiden die zijn veel nuttiger en hardere werkers en ook slimmer dan hun mannelijke leeftijdsgenoten.
 
Ze moet het gewoon tegen haar ouders zeggen, klaar zo makkelijk is het. Ik begrijp niet dat die imam er zon lange tekst van maakt. Gewoon naar haar ouders toestapen en uitleggen. Het is de schande aan haar neef, zij kan er niks aan doen. Voor de rest hoop ik dat de hele familie gaan jumpstylen op die neefs zen ballen.
 
Ze moet het gewoon tegen haar ouders zeggen, klaar zo makkelijk is het. Ik begrijp niet dat die imam er zon lange tekst van maakt. Gewoon naar haar ouders toestapen en uitleggen. Het is de schande aan haar neef, zij kan er niks aan doen. Voor de rest hoop ik dat de hele familie gaan jumpstylen op die neefs zen ballen.
Begrijp nou eens dat het bij veel van zulke gezinnen niet zo makkelijk is.
 
Back
Naar boven