MuscleMeat

Hoe verklaren gelovigen andere planeten ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jouw god is dood kerel....het hoekie om, kassie wijlen...hoopje as op een stoeptegel...

Als er zo'n genadige god bestaat die mijn attitude niet zou accepteren, waarom accepteert hij dan wel de dood van een 4 jarig kind aan leukemie? Waarom accepteert hij wel de dood van andere die in de bloei van hun leven zijn? Waarom laat hij mensen pijn lijden en degene die het verdienen niet? En waarom schopt hij degene die zijn vermoord niet terug naar de aarde? Of wou je zeggen dat een moordenaar ook uit naam van god handelt?

Ik vind je een schappelijke kerel miertje, maar kom bij mij niet aanpoepen met een of andere god, want ik bout op die gast(en). En als ik beoordeelt zal worden bij een of andere poort...dan zal ik hem dat net zo hard in zijn gezicht zeggen. Jouw god houdt van leedvermaak...

tja..........waarom geloof ik dan nog terwijl mijn pa 3 jaar terug, plotseling aan kanker is gestorven, terwijl hij niet rookte maar juist veel aan sport deed?
:rolleyes:

geloof is persoonlijk, wanneer je daar geen respect voor kan opbrengen hoef je niet op de goedkope manier gelovigen te bashen!

ik heb en hoef geen antwoord op vragen, ik weet dat mijn God daar een bedoeling mee zal hebben, en ik zal dat moeten accepteren.......klaar!
;)

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk (ben ik klusmier ff voor).
idd kerel.
:thumbs:
:o
 
tja..........waarom geloof ik dan nog terwijl mijn pa 3 jaar terug, plotseling aan kanker is gestorven, terwijl hij niet rookte maar juist veel aan sport deed?
:rolleyes:

geloof is persoonlijk, wanneer je daar geen respect voor kan opbrengen hoef je niet op de goedkope manier gelovigen te bashen!

ik heb en hoef geen antwoord op vragen, ik weet dat mijn God daar een bedoeling mee zal hebben, en ik zal dat moeten accepteren.......klaar!
;)


idd kerel.
:thumbs:
:o


Accepteer het maar gewoon dat er altijd mensen zijn die geloven bashen. En zo eentje ben ik. Ik respecteer het feit dat er ouderen zijn die aan het einde van hun leven ergens aan vast willen klampen. Maar ik wordt doodmoe van mensen die hun geloof lopen te verkondigen dat dat het enige is wat telt in deze wereld en dat je er op afgerekend wordt als je dood bent. Dat noem ik pure chantage, stemmingmakerij en zelfs bangmakerij.

En goedkope manier bashen? Zo zie jij het. Ik vind jouw manier van verkondigen net zo hard goedkoop....want je hebt die hele gast niet eens gezien, gehoord of geroken en toch geloof je heilig in zo'n kerel en zou je het liefst zijn aanwezigheid willen doordrammen aan niet gelovigen. En waarom je in een god gelooft nadat je pa overleden is kan en ga ik je geen antwoord op geven. Zoals ik al zei, mensen klampen zich graag vast aan iets wat niets is. Zo lijkt het toch alsof het iets is, maar het is dus uiteindelijk niets.

Nogmaals, als hij bestond, dan is ie nu dood. Want degene waar ik het over had was echt boos. Net een tweede kind, had eindelijk een vaste baan na een ellendig leven. leuk vrouwtje en zat gesetteld in zijn eengezinswoning en bam....kanker...tot de nek toe.....lief van jouw god....heel lief :rolleyes:
 
Om nog even serieus te reageren...

Ik geloof dus niet, maar toch vind ik het logisch dat God niet voor rechter zou spelen op aarde (als hij zou bestaan).

Hij geeft de mensheid dan de kans om volledig zelf te bepalen hoe deze ontwikkelt, dat hoort zeg maar bij de vrijheid die we krijgen. We kunnen van god doen en laten wat we willen, of het slecht of goed is. En hij maakt aan de hemelpoort dan wel de rekening :D

- jij was pedo op aarde? ok nu mag je 10 jaar branden
- jij hebt me altijd aanbeden? Ok hier heb je 40 maagden
 
Om nog even serieus te reageren...

Ik geloof dus niet, maar toch vind ik het logisch dat God niet voor rechter zou spelen op aarde (als hij zou bestaan).

Hij geeft de mensheid dan de kans om volledig zelf te bepalen hoe deze ontwikkelt, dat hoort zeg maar bij de vrijheid die we krijgen. We kunnen van god doen en laten wat we willen, of het slecht of goed is. En hij maakt aan de hemelpoort dan wel de rekening :D

- jij was pedo op aarde? ok nu mag je 10 jaar branden
- jij hebt me altijd aanbeden? Ok hier heb je 40 maagden

Ow, dus als een opblaasturk zijn ding heeft gedaan krijgt hij van god een kadootje? En waarom moet een pedo dan 10 jaar branden in de hel als de duivel zijn ergste vijand is? Heeft ie zelf geen dungeon? En als hij dan niet oordeelt en de mens zijn gang laat gaan, waarom moet hij dan ineens beoordelen aan de poort? Popiejopie gedrag?
 
iedereen heeft recht op vrije meningsuiting...............de beslissing ligt bij jezelf om er naar te luisteren of niet, negeren kan ook, wanneer je het niet met iemand eens bent.........
;)
 
Nou ik ben net zo erg als een gelovige hoor....ik trek graag een gelovige uit zijn droomwereld. Anders staat hij voor de poort te huilen...vink zielig :(
 
En als hij dan niet oordeelt en de mens zijn gang laat gaan, waarom moet hij dan ineens beoordelen aan de poort? Popiejopie gedrag?
omdat de mens een vrije wil heeft............net als in de tijd van Adam & Eva......
;)

Nou ik ben net zo erg als een gelovige hoor....ik trek graag een gelovige uit zijn droomwereld. Anders staat hij voor de poort te huilen...vink zielig :(
:roflol:
 
omdat de mens een vrije wil heeft............net als in de tijd van Adam & Eva......
;)

Als de mens van hem de vrije wil krijgt, moet hij ook niet gaan beoordelen aan de poort. Dan ben je gewoon zielig bezig.
 
Ow, dus als een opblaasturk zijn ding heeft gedaan krijgt hij van god een kadootje? En waarom moet een pedo dan 10 jaar branden in de hel als de duivel zijn ergste vijand is? Heeft ie zelf geen dungeon? En als hij dan niet oordeelt en de mens zijn gang laat gaan, waarom moet hij dan ineens beoordelen aan de poort? Popiejopie gedrag?
Ja maar ons menselijke brein is te beperkt om god te begrijpen (om maar ff verder advocaat van de dui..eh god te spelen).

Als de mens van hem de vrije wil krijgt, moet hij ook niet gaan beoordelen aan de poort. Dan ben je gewoon zielig bezig.
Ik wed dat je dat niet in zijn almachtige gezicht durft te roepen, sterker nog, ik daag je uit! :D
 
omdat de mens een vrije wil heeft............net als in de tijd van Adam & Eva......
;)


:roflol:


Als God zo almachtig is, dan wist ie dat Eva van de appel zou gaan eten, en dan weet hij wat er met Pietje en Trista gaat gebeuren etc. Waarom dan creeeren? Hij zou zich doodverveeld hebben..
 
Als de mens van hem de vrije wil krijgt, moet hij ook niet gaan beoordelen aan de poort. Dan ben je gewoon zielig bezig.

beoordeel een ander zoals je zelf beoordeeld zou willen worden!
:thumbs:


BTW: ik denk dat God nu met tranen in zijn ogen ( van t lachen), dit topic zit te bekijken..............of zou Big T Hem ook al geband hebben?
:roflol:
 
Ik doe niet eens de moeite hem te begrijpen..die kerel doet zoveel mensen pijn als hij zou bestaan, dat hij niet eens bestaansrecht zou moeten krijgen.

Maar goed, ieder zijn ding...ik zit als het zover is aan de overkant van de poort een biertje te happen...ik zwaai wel als ik teleurgestelde peeps aan de deur zie staan hehe
 
Ik doe niet eens de moeite hem te begrijpen..die kerel doet zoveel mensen pijn als hij zou bestaan, dat hij niet eens bestaansrecht zou moeten krijgen.

Maar goed, ieder zijn ding...ik zit als het zover is aan de overkant van de poort een biertje te happen...ik zwaai wel als ik teleurgestelde peeps aan de deur zie staan hehe

ik denk dat je biertje in de Hel al verdampt is voordat je het aan je mond kunt zetten!
:D


welterusten alvast..............ik laat jullie fijn verder discussieren, ik ga tv kijken!
;)
 
ik denk dat je biertje in de Hel al verdampt is voordat je het aan je mond kunt zetten!
:D


welterusten alvast..............ik laat jullie fijn verder discussieren, ik ga tv kijken!
;)



Als God zo almachtig is, dan wist ie dat Eva van de appel zou gaan eten, en dan weet hij wat er met Pietje en Trista gaat gebeuren etc. Waarom dan creeeren? Hij zou zich doodverveeld hebben..

Bump :D
 
God is gewoon niet perfect. Of hij maakte alles opzettelijk niet perfect zodat het allemaal totaal niet ideaal zou uitdraaien en hij zich helemaal te pletter kan lachen met alles wat er op aarde (en andere bewoonde planeten) gebeurd :)
 
ik snap iets niet, was Jezus niet gestorven voor onze zonden? en we hebben vrije wil? dus ik mag kinderen verkrachten, mensen doden, etc, jezus is toch gestorven voor men zonden? dus gelijk wat ik doe, zolang ik maar in god geloof (of hem geen andere naam geef :rolleyes:) kom ik de hemel binnen? ofja wacht, laat me raden, ik interpreteer het boek verkeerd zeker... :rolleyes: en van adam en eva... we zijn dus allemaal ontstaan uit incest? dat verklaart alle randdebielen die gelovig zijn dan weer misschien :p
 
niet gelovigen bashen het geloof op een wat kinderachtige manier omdat, nadat zij meerdere keren gegronde argumenten hebben gegeven voor hun mening, gelovigen blijven reageren met: ik voel dat god bestaat, het staat geschreven, ik hoef het niet te verklaren ik weet dat het zo is of mensen hebben de dinosaurusbotten zelf gemaakt en in de grond gestopt (klusmier).

Op de vraag om als gelovigen eens serieus naar al de biologie, natuurkunde, fysiologie, etc ,waarmee ze in 1 week in aanraking komen, om zich heen te kijken en eens kritisch te kijken of god dat gemaakt zou hebben is nog geen reactie gekomen. (ik wacht nog)

Ook op de argumenten (zie topic Einstein en geloof) dat de evolutie duidelijk zichbaar is of deze wereld blijft het ineens verdacht stil uit te gelovigenhoek.

De menselijke irritatie die onstaat bij het onbegrijpbaren, onindenkbare, onkritische, kop-in-het-zand&plaat-voor-je-kop attitude die gelovigen hebben.
En dat is dus het verschil. Een hoop fanatiek niet-gelovigen hebben met een neutrale blik kritisch naar het geloof gekeken, en zijn tot de conclusie gekomen dat het absolute onzin is.
Bij gelovigen ontbreekt elke vormt van enige kritische houding.

Er is geen een verstandig persoon op de wereld die zijn gehele kennis, op welk niveau dan ook (werk/studie/etc), op basis van 1 boek zal laten leiden. Het is absurd en het beangstigt mij dat mensen dit wel doen. En het is nog erger dat je dit niet kan bijbrengen aan deze mensen (gelovigen). Het zijn net heroineverslaafden die niet zien dat zij een probleem hebben.
 
Daar wou god eerst mensen opzetten maar dat is mislukt. Daarna heeft ie de aarde afgeraffeld en ons daar maar op gepleurd.
 
Ieder zijn eigen ding.
Ik ben ongelovig want vertrouw meer de wetenschap dan
iemad die god verzonnen heeft. Dat de mens er nog steeds in geloofd
na duizende jaren kan ik niet bij komen.
Maar goed ieder zijn eigen ding.
 
Back
Naar boven