MuscleMeat

Vet verliezen langer dan uur? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kan niet. Want dan zou hij nu 0% bf hebben:p Ff rekening mee houden waar hij nu op zit.
Zal vast wel spiermassa zijn verloren.



nee hoor, als je 29kg kwijt bent en dat schijnt allemaal vet te zijn geweest, dan was dat toendertijd rond de 26% van zijn lichaam, puur gekeken naar zijn lichaamsgewicht zegt dat niets over zijn percentage op dit moment. Maar er zal zeker spier bij hebben gezeten ja, je verliest geen 30kg zonder dat daar spier bij zat.
 
Dat is 29kg. Dus dan zat je op ong. 26%, klopt dat?

Was 28.7% 108kg toen ik begon en gisteren was het 14.8% bij 79.1kg

Ben inderdaad iets aan spiermassa verloren. Puur omdat het me geen ruk meer boeide. Ik wilde van me vet af en was bereid wat spier te verliezen. Als endo heb ik toch meeer dan genoeg en zet het ook easy aan. Dus who cares.

Maar heb ook zitten kloten en dingen proberen. Me laatste cut techniek leverde zelfs spiermassa op met puur vet verlies van bijna 1% per week. Was wel enorm af zien met 28dagen alleen shakes en geen vast voedsel en maar 100gr kh per dag.
 
Wat een bullshit dat mensen werkelijk geloven dat als ze langer dan een uur lopen hun spiermassa verliezen..

Het enige wat "ZOU" kunnen is dat er minder spiergroei plaats vind doordat je energie verbrand, eet je geen of te weinig kh dan zal je lichaam iets anders moeten spreken, eiwit dus. Dan moet je al zodanig weinig eiwit eten dat je geen spiermassa aanzet, lijkt me sterk.

Je lichaam spreekt bij bepaalde intensiteiten andere soorten energie in verschillende verhoudingen aan kh/vet/eiwit maar spierweefsel is letterlijk het laatste:

1)kh/eiw/vet
2)lichaamsvet
3)celafbraak (DUS NIET ALLEEN SPIERWEEFSEL)

Het klopt dat je lichaam bij lagere intensiteiten van inspanning een hoger PERCENTAGE vet aanspreekt, maar als je een uur lang op 600c/uur rent verbrand je gegarandeerd meer vet dan dat je met 200c/uur loopt.


Tuurlijk is het wel waar. Als je op een lage intensiteit traint voor lange duur gaat je lichaam idd aan je eiwitreserves. gedeeltelijk wordt dat uit je spierweefsel gehaald. Dat staat toch helemaal niet ter discussie? is gewoon algemeen bekend.
 
zou eerder een shake voor dan na je cardio nemen. ong 45min ervoor.

Stel dat ik 's morgens ga joggen om vet te verbranden. Hiervoor neem ik een Whey-shake. Aangezien dit snelle eiwitten zijn hoef ik toch geen 45 min te wachten?

Mvg
 
Was 28.7% 108kg toen ik begon en gisteren was het 14.8% bij 79.1kg
Ben inderdaad iets aan spiermassa verloren. Puur omdat het me geen ruk meer boeide. Ik wilde van me vet af en was bereid wat spier te verliezen. Als endo heb ik toch meeer dan genoeg en zet het ook easy aan. Dus who cares.

Maar heb ook zitten kloten en dingen proberen. Me laatste cut techniek leverde zelfs spiermassa op met puur vet verlies van bijna 1% per week. Was wel enorm af zien met 28dagen alleen shakes en geen vast voedsel en maar 100gr kh per dag.

10 kg spiermassa dus.
 
10 kg spiermassa dus.

zou kunnen, maar je probeerd aantal methodes uit en ziet het wel :D
Mooie is dat ik nu wel weet hoe het moet in de toekomst.
 
Stel dat ik 's morgens ga joggen om vet te verbranden. Hiervoor neem ik een Whey-shake. Aangezien dit snelle eiwitten zijn hoef ik toch geen 45 min te wachten?

Mvg


als je wil dat de eiwitten al opgenomen en functioneel zijn moet je ong 45 min van te voren innemen ja, sommige whey uitgezonderd.
 
als je wil dat de eiwitten al opgenomen en functioneel zijn moet je ong 45 min van te voren innemen ja, sommige whey uitgezonderd.

Ik zal het eens gaan proberen dan.

Je wordt wakker dan direct een wheyshake. 45 min later joggen (30-45 min). 15 min later ontbijt. Dat betekend dat je eerste maaltijd 1 uur en 45 min na het opstaan is. Krijg je dan niet een verschrikkelijk hongergevoel, omdat eiwitten weinig energie aan het lichaam geeft?

Mvg
 
Ik zal het eens gaan proberen dan.

Je wordt wakker dan direct een wheyshake. 45 min later joggen (30-45 min). 15 min later ontbijt. Dat betekend dat je eerste maaltijd 1 uur en 45 min na het opstaan is. Krijg je dan niet een verschrikkelijk hongergevoel, omdat eiwitten weinig energie aan het lichaam geeft?

Mvg

Eiwitten geven evenveel energie als koolhydraten:
1 gram eiwit levert 4 kilocalorieën
1 gram koolhydraten levert 4 kilocalorieën
1 gram vet levert 9 kilocalorieën
 
Die verdeling kende ik al Gauner, toch bedankt voor je reactie.

Maar kh heeft toch een andere functie dan eiwit ook al leveren ze beide 4 kcal per gram op.

Voorbeeld:
80 pk in een auto zet het om naar snelheid
80 pk in een tractor zet het om naar kracht

Meende dat deze onderscheiding ook gelde voor kh en eiwit
 
Eiwitten geven evenveel energie als koolhydraten:
1 gram eiwit levert 4 kilocalorieën
1 gram koolhydraten levert 4 kilocalorieën
1 gram vet levert 9 kilocalorieën




misschien op papier, maar met enkel een shake op 45min intensief gaan cardio-en is geen pretje, en dan kun je echt wel merken dat je snakt naar kh, of iig vast voedsel. Maar ja, het is nou eenmaal de effectiefste manier.
 
Je moet het grotere plaatje zien, het gaat niet alleen om wat je verbrand tijdens je cardio.
het meeste vet verbrand je nog altijd gedurende je na verbranding, en die is duidelijk langer en hoger na een intensieve cardio training dan dat je je constant op zo'n lage hartslag loopt te vervelen.
 
Je moet het grotere plaatje zien, het gaat niet alleen om wat je verbrand tijdens je cardio.
het meeste vet verbrand je nog altijd gedurende je na verbranding, en die is duidelijk langer en hoger na een intensieve cardio training dan dat je je constant op zo'n lage hartslag loopt te vervelen.

Inderdaad. Daarnaast conditioneer je ook je metabolisme.
 
Je neemt eiwitten welk snel opneembaar zijn zodat je juist niet die 45mins hoeft te wachten. En anders zijn BCAA's ook een goed alternatief om de cortisol na wakker worden te onderdrukken en wat stof ter bescherming aan de spieren te geven. Je kan met de ochtend cardio dan nog wat vet verbranden, maar het hoofddoel is inderdaad dat het je algemene verbranding voor de rest van de dag iets hoger brengt.

Ochtend cardio moet je NIET intensief doen. Het is lage/medium intensiteit duur cardio. De intense cardio zoals een HIIT bewaar je voor de middag/avond uren (afhankelijk van je KH inname zoals eerder vermeld). De grootste nitwit kan dit snappen lijkt mij.
 
De weegschaal bij de sportschool vertrouw ik ook niet echt meer (zoals Heywood me al aanraadde). In een week tijd 1.6 kg lichter geworden en 0,2% vet verloren wat dus zou neerkomen op ongeveer 1,1 kg spierverlies.

Enige wat ik me nog kan bedenken is iets meer kcals binnenkrijgen en meer aan cardio te doen

Vanaf nu ongeveer 2500 kcal per dag en 4x per week 45 min cardio, lage intensiteit.
 
Je neemt eiwitten welk snel opneembaar zijn zodat je juist niet die 45mins hoeft te wachten. En anders zijn BCAA's ook een goed alternatief om de cortisol na wakker worden te onderdrukken en wat stof ter bescherming aan de spieren te geven. Je kan met de ochtend cardio dan nog wat vet verbranden, maar het hoofddoel is inderdaad dat het je algemene verbranding voor de rest van de dag iets hoger brengt.

Ochtend cardio moet je NIET intensief doen. Het is lage/medium intensiteit duur cardio. De intense cardio zoals een HIIT bewaar je voor de middag/avond uren (afhankelijk van je KH inname zoals eerder vermeld). De grootste nitwit kan dit snappen lijkt mij.



hoelang denk je dat de opnametijd van een standaard whey is dan..?
 
Niet langer dan 10-15mins. Tenzij het een casseine of isolaat is, daar duurt het langer bij.
 
daar zijn we het dan niet met elkaar over eens.
 
Niet langer dan 10-15mins. Tenzij het een casseine of isolaat is, daar duurt het langer bij.


Klopt niets van.

Whey isolaat doet er ongeveer 1,5 uur over , Whey hydrolisaat ongeveer 30 minuten, Casseine ongeveer 6 tot 8 uren.

Het snelste zijn de essentiele amninozuren (waaronder ook bcaa's) met ongeveer 15 minuten.
 
Hoelang doet de Whey van xxlnutrition er over om in het lichaam ongenomen te worden?

60% concentraat / 40% isolaat

Bevat ook BCAA's
 
Back
Naar boven