MuscleMeat

GABA doet groeihormoon explosief stijgen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Van de mensen die het nu gebruiken, zijn er al positieve ervaringen? of zoiezo, vertel wat je bevindingen zijn!
 
Leden die beweren dat het topic ontspoord is door ghb, begrijpen het hele plaatje niet.

GHB is een stofwisselingsproduct (metaboliet) van GABA en daarom een in het lichaam voorkomende (endogene) stof. GHB mag, zelfs bij zeer hoge dosering, worden beschouwd als een relatief niet giftige drug. Het kan moeiteloos door het lichaam worden omgezet, er komen geen giftige afbraakstoffen vrij en het heeft geen schadelijke effecten op nieren en lever.

GHB (vermoedelijk ook neurotransmitter) heeft affiniteit voor 2 receptoren; de GABA receptor en de GHB specifieke receptor.

Over de capsules of tabletten (supllement):

Omdat GABA niet makkelijk door de bloedbarrière heen komt (maw het komt niet makkelijk in de hersenen via de bloedsomloop), wordt bijna al het GABA wat in de hersenen gevonden wordt ook daar aangemaakt. Vanwege die reden kan men niet verwachten dat met supplementeren van GABA het GABA niveau zal toenemen in hersenen.

Daarom, heb ik al eerder gezegd, GHB


Door GHB neemt de hoeveelheid cortisol ook toe wat ervoor zorgt dat het allemaal geen nut heeft en alleen belastend voor je lichaam is.
 
Leden die beweren dat het topic ontspoord is door ghb, begrijpen het hele plaatje niet.

GHB is een stofwisselingsproduct (metaboliet) van GABA en daarom een in het lichaam voorkomende (endogene) stof. GHB mag, zelfs bij zeer hoge dosering, worden beschouwd als een relatief niet giftige drug. Het kan moeiteloos door het lichaam worden omgezet, er komen geen giftige afbraakstoffen vrij en het heeft geen schadelijke effecten op nieren en lever.

GHB (vermoedelijk ook neurotransmitter) heeft affiniteit voor 2 receptoren; de GABA receptor en de GHB specifieke receptor.

Over de capsules of tabletten (supllement):

Omdat GABA niet makkelijk door de bloedbarrière heen komt (maw het komt niet makkelijk in de hersenen via de bloedsomloop), wordt bijna al het GABA wat in de hersenen gevonden wordt ook daar aangemaakt. Vanwege die reden kan men niet verwachten dat met supplementeren van GABA het GABA niveau zal toenemen in hersenen.

Daarom, heb ik al eerder gezegd, GHB

Heb je zelf ook ervaring met GHB?

Ik kan je iig uit ervaring vertellen dat wanneer ik het als een partydrug gebruik (ok, das een andere toepassing) dat ik hééél ondiep slaap met een aantal keer wakker worden + mij de 2 dagen erna ZWAAR ellendig voel. En ik combineer het met niets. Ik drink wel minstens 20 milliliter op een avond/nacht :D
 
Verrek ja,GABA en GHB zijn echt bijna hetzelfde! (is eigenlijk al aan de volledige namen duidelijk maar goed dat heb ik dan pas door als ik de structuur zie :o)


[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Ik vind het nog steeds apart dat GABA als supplement aangeprezen wordt terwijl het een remmende neurotransmitter is,en GABA als het op zijn receptor werkt dus eigenlijk een soort slaapmiddel is.Wat gaan we als volgende proberen? Diazepam voor spiergroei?

Als er toch een duidelijk verschil is daarmee zou ik toch wel eens willen weten wat dat is.
 
er hebben er hier al meer die gaba binnen dan er denken kijk bij jou supplementen inhoud bij mijn supplementen zit het in gain fast van universal Anabolic Gaining Agents
Colostrum IGF 750 mg
PABA 400 mg
Campesterol 512 mcg
Arginine Pyroglutamate 2000 mg
Bibencozide 10 mg
Octacosanol 127 mg
L-Carnosine 75 mg
Chromium 50 mcg
Inosine 100 mg
Ferulic Acid 250 mg
Vanadyl Sulfate 70 mcg
Stigmasterol 292 mcg
Boron 5000 mcg
Beta-Sytosterol 292 mg
Fucosterol 1161 mcg
en ook zit het in liquid amino fuel van twinlab


Amount Per Serving % Daily Value*
Calories 100
Vitamin B1 2.5 mg 166%
Vitamin B2 2.5 mg 147%
Niacin 30 mg 150%
Vitamin B6 4 mg 200%
Folic Acid 100 mcg 25%
Vitamin B12 12 mcg 200%
Biotin 10 mcg 3%
Pantothenic Acid 30 g 300%
PABA 2 mg **
Choline Bitartrate 100 mg **
Inositol 100 mg **
....................deel weggelaten
 
Para-aminobenzoëzuur =/ Gamma amino boterzuur?
 
Topic even opgeschoont. Houden we 't netjes heren?

Is juist een goed topic qua inhoud.
 
miss deadlift, gaba werd mij altijd aangeraden om savonds te nemen vlak voor je gaat slapen. Uiteraard neem je die gaba niet vlak voor het trainen ofzo.

en aub begin niet meer over die ghb, het is hier geen drugstopic.
 
Door GHB neemt de hoeveelheid cortisol ook toe wat ervoor zorgt dat het allemaal geen nut heeft en alleen belastend voor je lichaam is.

klopt.

en daarbij, de gevaren voor verslaving of afhankelijkheid (bij gebruik op dagelijkse basis) zijn ook aanwezig.

conclusie; risico is te groot in verhouding met de winst.
 
GHB, het GH-vriendelijke slaapmutsje


Tijdens je slaap ga je door een aantal fasen, die elkaar steeds afwisselen. Tijdens van een zo'n fasen produceren je hersenen trage maar krachtige elektrische pulsen. Dat is de fase die vooraf gaat aan de fase dat je droomt.


Tijdens die fase, die Amerikaanse onderzoekers de slow wave sleep (SWS) noemen, maak je groeihormoon aan. Dat gaat in pulsjes - en het eerste pulsje komt al voordat je slaapt, in de ontspannen toestand voordat je naar bed gaat.


De figuur van hieronder verduidelijkt het patroon. Van alle groeihormoon die het lichaam dagelijks produceert komt zeventig procent vrij tijdens de slaap. Bij een doorsnee-mens.







GHB doet iets met de SWS. Het verhevigt de intensiteit van de SWS en verhoogt zo de afgifte van groeihormoon. Linksonder zie je de SWS en groeihormoonconcentraties van een vrouw van 54 die te weinig groeihormoon aanmaakt. Rechtsonder zie je dezelfde curven van de dezelfde vrouw, nadat die vier weken elke avond vlak voor het slapen gaan drie gram GHB heeft geslikt.







Er zijn weinig middelen bekend die hetzelfde effect als GHB op de GH-afgifte tijdens de slaap hebben. De meeste slaapmiddelen remmen de SWS.


Van Cauter E, Latta F, Nedeltcheva A, Spiegel K, Leproult R, Vandenbril C, Weiss R, Mockel J, Legros JJ, Copinschi G. Reciprocal interactions between the GH axis and sleep. Growth Horm IGF Res. 2004 Jun;14 Suppl A:10-7. [PubMed]


0 9 - 0 6 - 2 0 0 4

GHB verdubbelt de aanmaak van groeihormoon


Verlies van spiermassa en kracht, meer vet en minder slaap. Dat staat je te wachten als je ouder wordt. Volgens Amerikaanse onderzoekers zijn dat de gevolgen van het inzakken van je aanmaak van groeihormoon. Met GHB is er wat aan te doen. Denken ze.


De Amerikanen deden proeven met zeven gezonde jonge mannen van halverwege de twintig. Die kregen om kwart voor elf 's avonds een bitter smakend drankje, dat of helemaal niks, of 2.5 gram GHB, of 3.0 gram GHB of 3.5 gram GHB bevatte. Tijdens de slaap van de mannen maten de onderzoekers de concentraties van een stel hormonen in het bloed van hun proefpersonen en hun hersenactiviteit.


Hier zie je in staafdiagrammen wat het middel deed met de totale tijdspanne dat de proefpersonen in de Slow Wave Slaap zaten - de fase in de slaap dat je nog niet droomt en waarin je hypofyse groeihormoon aanmaakt. De curve daaronder vertelt wat er met de afgifte van groeihormoon gebeurde.


De aanmaak van groeihormoon, die in de eerste helft van de slaap plaatsvindt, steeg. Toen de onderzoekers al hun metingen verzamelden, en daarin alleen naar de periode voor de eerste REM-slaap keken, zagen ze een verband tussen de duur van de Slow Wave Slaap en de toename van de afgifte van groeihormoon. [Figuur]


In het gunstigste geval verdubbelde de afgifte van groeihormoon. Uit de diagrammen die je hieronder ziet kun je voorzichtig opmaken dat de dosis van drie gram GHB ook de meest optimale is. Meer levert niet meer op.











GHB laat niet alleen de groeihormoonspiegels stijgen. Ook de aanmaak van prolactine en cortisol neemt toe. Hieronder zie je eerst de curven van prolactine, en daaronder die van cortisol. Als je de figuren bekijkt, dan lijkt het erop dat in het geval van deze hormonen de hoogste dosis van 3.5 gram wel meer effect sorteert dan de lagere. Omdat cortisol en prolactine voor sporters helemaal niet zulke goede hormonen zijn, is het voor hen dus niet verstandig om meer te gebruiken dan drie gram.









Hieronder zie je wanneer de afgifte van de hormonen begon. Gemiddeld sliepen de proefpersonen een half uur na inname. De afgifte van prolactine begint al als je nog wakker bent. Daarna komt pas het groeihormoon en cortisol, wel, dat is een complex verhaal. Waarschijnlijk spelen er meerdere mechanismen mee. Misschien is de eerste piek het werk van GHB, en de latere van metabolieten. Denken de onderzoekers.








Uit de figuur leiden de onderzoekers af dat GHB waarschijnlijk een heleboel dingen in de hersenen doet. Pal na inname verlaagt het de dopaminespiegel. Daardoor stijgt de aanmaak van prolactine waarschijnlijk.


Bijwerkingen vonden de onderzoekers nauwelijks. Soms - in één procent van de geobserveerde nachten - deden de proefpersonen aan bedwateren of gingen ze slaapwandelen. Ongeveer drie uur na de inname werden proefpersonen soms even wakker als de GHB was afgebroken. Maar daarna sliepen ze weer door.




Van Cauter E, Plat L, Scharf MB, Leproult R, Cespedes S, L'Hermite-Baleriaux M, Copinschi G. Simultaneous stimulation of slow-wave sleep and growth hormone secretion by gamma-hydroxybutyrate in normal young men. J Clin Invest. 1997 Aug 1;100(3):745-53. [PubMed]


The best of both worlds


"I was introduced to GHB (powder form) while I was playing football in college, by our strength coach, in our team gym. At that time it was a legal supplement but was more known as a so-called fatburner.



We would do a small dose right before we would lift weights. When it kicked in you already had some sets in so you felt great. Your getting two adrenaline rushes. It would almost feel like speed.


In the 80's steroids were extremely popular for college football players, because there was little information on the problems steroids caused. So college team doctors prescribed them all the time. The one stipulation was that you can't drink alcohol at any time because the liver can't handle it.


Now you had a whole bunch of college athletes that wanted to go out to the parties and bars but couldn't get drunk. No fun, until we realized that GHB was getting us higher than anything we could drink. So we would go out to a bar and order water, then drop the powder in the water and we were feeling great.


So one of the reasons that bodybuilders or other athletes turned to GHB was because they were on a cycle of steroids, and couldn't drink alcohol. GHB was the best of both worlds."


Expo. BodyBuilding question. Alt.drugs.ghb, 15-11-2001.


http://www.ergogenics.org/ghb.html
 
..Ongeveer drie uur na de inname werden proefpersonen soms even wakker als de GHB was afgebroken. Maar daarna sliepen ze weer door.

Na een week slaap je niet zomaar weer door weet ik uit eigen ervaring. Ik moest steeds meer dosissen nemen om een nacht slapend door te komen en dat was absoluut niet bevorderend voor m'n geestelijke gezondheid.
 
dus conclusie is dat GABA een grotendeels GHB product is, en te "gevaarlijk"/"belastend" is voor je lichaam in verhouding dat het positieve efecten heeft op je spier/kracht groei???

of zie ik het nou helemaal verkeerd
 
Door GHB neemt de hoeveelheid cortisol ook toe wat ervoor zorgt dat het allemaal geen nut heeft en alleen belastend voor je lichaam is.

True, dat zijn dan weer resultaten van andere onderzoeken.
Bekijk het gewoon als een goede vervanger van alcohol
Een win - verlies situatie


Heb je zelf ook ervaring met GHB?

Ik kan je iig uit ervaring vertellen dat wanneer ik het als een partydrug gebruik (ok, das een andere toepassing) dat ik hééél ondiep slaap met een aantal keer wakker worden + mij de 2 dagen erna ZWAAR ellendig voel. En ik combineer het met niets. Ik drink wel minstens 20 milliliter op een avond/nacht :D

Regelmatig gebruik van ghb kan serotoninedepletie veroorzaken, dat is verantwoordelijk voor depressieachtige gevoelens
Gaba is onder meer verantwoordelijk om beter in te slapen. Gewoon G voor het slapen en je slaapt wel goed
Als je het bij 20ml per per week houd is er geen vuiltje aan de lucht

Topic even opgeschoont. Houden we 't netjes heren?


Is juist een goed topic qua inhoud.

:mad:

klopt.

en daarbij, de gevaren voor verslaving of afhankelijkheid (bij gebruik op dagelijkse basis) zijn ook aanwezig.

conclusie; risico is te groot in verhouding met de winst.

True, en een lichaamlijke verslaving aan ghb wil je niet hebben, trust me
 
Ik ken maar weinig mensen, om precies te zijn geen enkele, die het puur gebruikt voor het slapen om zo harder te groeien.

Wel ken ik reumapatienten die minder pijn hebben als ze 2-3 ml gebruiken, een dosis waar nauwlijks iets van gevoeld wordt
 
wat is nou precies het verschil tussen GABA en GHB dan?

als ik zo dit topic leest heb ik het idee dat het GABA gewoon GHB is
en te "gevaarlijk"/"belastend" is voor je lichaam in verhouding dat het positieve efecten heeft op je spier/kracht groei?

of zie ik het nou helemaal verkeerd :scratch:
 
Probleem met gaba is dat het moeilijk de hersenbariere paseert.GHB lukt dat wel.


Je kunt bijvoorbeeld elke dag 1-2 doses ghb nemen jarenlang zonder daarna lichamelijk afhankelijk te zijn.
Enkele regeltjes om een verslaving te vermijden zijn:
- Neem niet voor 18u 's avonds
- Zorg dat je niet ligt te kloten met je slaap
- Neem wekelijks eens een dagje rust


Maar hou je de GHB en GABA receptoren te lang bezet door lang onafgebroken te gebruiken dan reageert je lichaam door compensatie. Er worden meer receptoren aangemaakt, de produktie van de natuurlijke ligand wordt gestaakt, en het effect van receptoren die niet bezet zijn wordt versterkt.
Bijvoorbeeld de GABA receptoren waar GHB ondermeer aan bind zorgen voor een downregulatie van neurotransmitters en zorgen dat zenuwcellen minder snel impulsen afvuren.

Ghb gebruiken als supplement gebruiken kan helpen, maar onthoud, dan moet je al een ijzer sterk kararkter hebben om enkel en alleen voor het slapen te nemen, want ik ken de procedure al uit mijn hoofd.

- half uurtje nemen voor het slapen voor het euforische effect
- een uurtje nemen voor het slapen + voor het slapen nog een dosis
- 's nachts wakker worden en nog een dosis bijtanken
- het is toch wel leuk om een ghb'tje te hebben tijdens het uitgaan
- het is weekend, ik gebruik 's avonds ook
- ik heb een vrije dag, ik neem een dopje, wat leuk
- hej, ik kom tot besef dat ik bijna dagelijks gebruik, maar hej, het is niet katabool en ik voel me er super bij
- ik begin 's middags al te gebruiken tot 's avonds, 's avonds moet ik een dubbele dosis nemen, anders slaap ik niet
- hej, ik ga eens even stoppen met de g, wat voel ik me slecht, ik zal nog maar een dopje nemen
- hmm, ik begin de eerste tekenen van lichaamlijke verslaving te herkennen
- ik ben er een dag kunnen afblijven, maar waarom,? ik voel met niet rechtstreeks zoveel beter zonder, ik neem nog maar een dopje, eentje maar
- oei, ik nog maar 200ml, ik ga dadelijk een liter halen, dadelijk val ik zonder :eek:
 
Laatst bewerkt:
Over de capsules of tabletten (supllement):

Omdat GABA niet makkelijk door de bloedbarrière heen komt (maw het komt niet makkelijk in de hersenen via de bloedsomloop), wordt bijna al het GABA wat in de hersenen gevonden wordt ook daar aangemaakt. Vanwege die reden kan men niet verwachten dat met supplementeren van GABA het GABA niveau zal toenemen in hersenen.

Daarom, heb ik al eerder gezegd, GHB

Waar haal je deze wijsheid vandaan? De wetenschappelijke onderzoeken spreken voor zich en laten een duidelijke onmiskenbare verhoging van GH zien na GABA supplementatie, laat jij dan eens een onderzoek zien waarin GABA niet makkelijk door de "bloedbariere" heen komt of heb je dit toevallig eens van iemand gehoord?

Maiskorrel zei:
Probleem met gaba is dat het moeilijk de hersenbariere paseert.GHB lukt dat wel.
Nu heb je het weer over de "hersenbariere".. Kom eens met bewijs in plaats van wat loze kreten te roepen.
 
Back
Naar boven