MuscleMeat

Wat is jullie hartslag in rust?

Bezoekers in dit topic

Ik rond de 55 - 60. Me pa zit rond de 35 - 40 .... een echt duursporter, maar wel irritant want als je dan naar het ziekenhuis schrikken ze zich helemaal dood!

klopt ! moet je dit vrouwtje eens kijken,... Is een turkse freediver [Link niet meer beschikbaar]
Heb ik een docu gezien waarin ze vlak voor de duik haar HF laat zakken tot 21 :eek:
 
rust: 63

bloeddruk 70/130
 
45, nog behoorlijk laag dus.
 
50 in rust. als ik slaap is het 30-35
 
rond de 80...mijn top ligt rond de 215....
dus is dat dan hetzelfde als iemand met 60, en een max van 195?
 
Nu 83, zittend in een stoel. Ik barst wel van de honger...
 
54, want hij is nog lichtelijk verhoogd van de training van gisteren en de fietstocht van zonet. Helemaal in rust komt ik net onder de 50.
 
Vaak onder de 50 slagen per minuut. Volgens de dokter niet erg omdat ik 'sporter' ben :)
 
Iets van 60...
 
ongeveer 45 tot 50 heb een licht vergroot hart volgens de Arbo arts. :)
 
60, maar volgens mij had ik laatst rond de 50
 
ongeveer 45 tot 50 heb een licht vergroot hart volgens de Arbo arts. :)

Is dit eigenlijk op andere manieren gevaarlijk dan de lage hartslag die het veroorzaakt?
 
nu 63..........vroeger toen ik nog aan wielrennen deed rond de de 48~50!
;)
 
Meestal tussen de 40 en 50.

Laagste ligt in de buurt van 35 -> Vinden ze in het ziekehuis erg leuk, als de hartmonitor steeds gaat piepen omdat je hartslag te laag is :P
 
Is dit eigenlijk op andere manieren gevaarlijk dan de lage hartslag die het veroorzaakt?

Nee als het goed is is een vergroot hart een teken van dat je veel sport. Je hart is een spier en dus die kan ook groeien en sterker worden. Vandaar dat sporters een lagere hartslag hebben. Het hart is sterker en kan meer bloed rondpompen per slag dus de hartslag daalt. Voor zover ik weet is er niks gevaarlijks aan.
 
Back
Naar boven