XXL Nutrition

Training ivm keuring landmacht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

013 Remco

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
47
Waardering
0
Over een maand of 2/2,5 moet ik op keuring voor de landmacht. Ik ben nu al een tijd aan het trainen voor spiermassa (Er is nog niet zo heel veel bijgekomen) Maar ik vraag me af hoe ik me conditie moet gaan opbouwen. Want daar doe ik eigelijk nooit iets aan. DUs wat stellen jullie voor.

Is het verstandig om voor of na de krachttraing een half uur te gaan rennen. Of op de dagen dat ik niet aan krachttraing doe om dan te gaan rennen? Ik weet t ff niet. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Het is eigelijk de bedoeling om aan te komen in spiersmasse en om mijn conditie flink te verbeteren.
 
Conditie flink verbeteren is gewoon keiveel rennen zwemmen fietsen (mountainbiken) klimmen bezig zijn. En daarnaast moet je gewoon goed veel eten en keihard trainen.

Spiermassa snap ik neit? wat heeft massa ermee te maken, eerder kracht lijkt me!
Ik zou aparte dagen KT en Cardio doen.
 
Interval trainingen gaan doen op de fiets.

30 min opbouwend naar 45 min.


Je test is 12min fietsen en ze kijken dan naar je hartslag.
Verder goed je borst + rug + benen + buik ontwikelen. Dat zijn de spiergroepen die gestest worden.

Train ze dan op uithoudingsvermogen van de spier.
 
optrekken,opdrukken, en cardio opeen crosstrainer.




hardlopen met zware bepakking.

Of doen de zandhazen dat niet?
 
Overgaan op fitness ipv. bodybuilden, dus eigenlijk puur alleen even de spiertjes in conditie houden en evt. wat kracht ontwikkelen.
Massa heb je niet nodig (tenzij) je te weinig weegt uiteraard.
Conditie is veel belangrijker, ga gewoon fietsen op zo'n apperaat in de fitness tot falen (interval is idd een goede manier) en dan fix je die keuring zo.
Ik heb ook zo'n 2 maand voorbereiding gedaan, was toen 17 en fietste 17 min. en kwa kracht zat ik ook ver boven het gemiddelde.
Wat wil je precies gaan doen bij de KL? Luchtmobiel?
Voor panter infanterie oid. zijn de eisen namelijk nog lager en zou ik me helemaal niet druk gaan maken...

Succes iig!
 
Overgaan op fitness ipv. bodybuilden, dus eigenlijk puur alleen even de spiertjes in conditie houden en evt. wat kracht ontwikkelen.
Massa heb je niet nodig (tenzij) je te weinig weegt uiteraard.
Conditie is veel belangrijker, ga gewoon fietsen op zo'n apperaat in de fitness tot falen (interval is idd een goede manier) en dan fix je die keuring zo.
Ik heb ook zo'n 2 maand voorbereiding gedaan, was toen 17 en fietste 17 min. en kwa kracht zat ik ook ver boven het gemiddelde.
Wat wil je precies gaan doen bij de KL? Luchtmobiel?
Voor panter infanterie oid. zijn de eisen namelijk nog lager en zou ik me helemaal niet druk gaan maken...

Succes iig!

Ik zit te denken aan pantser infanterie. Maar ik moet eigelijk ook wat in gewicht aankomen. Ik ben 1m92 en weeg 77 kg. Dus ik wil eigelijk toch minimaal naar de 80 en als t ff kan naar de 85. Maar dit is binnen 2 maanden zeer lastig haalbaar ben ik bang.
 
8 kg in 2 maanden moet wel lukken. Maar dan heb je wel een hoger vet%.
 
Ik zou als ik jou was eens op het forum van de KL gaan kijken! Daar staat waarschijnlijk precies wat je gaat krijgen tijdens de keuring.. Ik ben zelf ook bezig om te trainen voor de mariniers.. en dan moet ik ook die keuring doen, alleen heb ik daarna nog speciaal het middag programma voor de mariniers! Maar elke beetje gezonde jongen/meisje met een beetje conditie/kracht moet die eerste keuring kunnen halen.. Gewoon die 2 maandjes lekker bij de fitness aan je conditie en kracht werken dan komt het allemaal goed!:cool:
 
pantser infanterie keuring stelt echt geen ruk voor...
Daar komen botjes van 60kg nog doorheen.
Echt nergens druk om maken evt. zelfs lekker doorgaan met BB want als je gewoon wat aan sport doet nu al ga je dat gewoon fixen.
 
8 kg in 2 maanden moet wel lukken. Maar dan heb je wel een hoger vet%.


Een iets hoger vet% is niet zo heel erg. Maar het moet niet zo zijn dat ik alleen maar vet aankom. En dat ik straks een over andere vet mormel wordt:P
 
Ik zit te denken aan pantser infanterie. Maar ik moet eigelijk ook wat in gewicht aankomen. Ik ben 1m92 en weeg 77 kg. Dus ik wil eigelijk toch minimaal naar de 80 en als t ff kan naar de 85. Maar dit is binnen 2 maanden zeer lastig haalbaar ben ik bang.

toen ik mijn keuring ging doen.was de maximale lengte voor pantser infantrie
1.85.
kan zijn dat het gewijzigd is.
zou het even nakijken als ik jouw was.
 
Goed punt idd.
Maar wellicht dat ze het versoepeld hebben aangezien ze een aardig personeelstekort hebben momenteel.
Waarom geen luchtmobiele infanterie trouwens?
 
toen ik mijn keuring ging doen.was de maximale lengte voor pantser infantrie
1.85.
kan zijn dat het gewijzigd is.
zou het even nakijken als ik jouw was.


Op internet staat 1m90. Dus neem aan dat dat klopt. En heb al nagevraagd over die 2 cm doen ze niet zo moeilijk.
 
ik ga volgend jaar beginnen met de opleiding voor het Korps Mariniers, ik weeg 99kg en ben 1.93 ... wat kan ik het beste doen om de opleiding zo makkelijk mogelijk te maken..?

en hoe kan je je vetpercentage berekenen?
 
Met een tang.
 
Goed punt idd.
Maar wellicht dat ze het versoepeld hebben aangezien ze een aardig personeelstekort hebben momenteel.
Waarom geen luchtmobiele infanterie trouwens?

Omdat ik hoogtevrees heb:P
 
die 1 keer per 20 jaar dat je in de vliegende bus mag bij luchtmobiel hoef je je ook niet druk om te maken.


hahah dat zal best, maar ik ga toch gewoon voor de pantserinfanterie;)
 
ik ga volgend jaar beginnen met de opleiding voor het Korps Mariniers, ik weeg 99kg en ben 1.93 ... wat kan ik het beste doen om de opleiding zo makkelijk mogelijk te maken..?

zorgen dat het tussen de oren goed zit en een redelijke conditie, kracht is erg ondergeschikt daar.
 
Back
Naar boven