AndroidHealthClinic

Bankdrukken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

iKsZ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
267
Waardering
0
Heeft er iemand een schema om in 2 maanden je bankdrukgewicht maximaal te verhogen? En dan het liefst een zodanig schema dat je minimaal 4 herhalingen doet.
 
hoeveel druk je nu?

en hoelang train je al?
 
Druk 70kg op lichaamsgewicht van 55- kg. Train en let op mijn eten sinds 3 jaar. Nu ga ik ook echt op de gehele dag letten wat ik eet en een serieus dieet proberen samen te stellen. Maargoed dat is offtopic.
 
ik zal je even wat vertellen ik druk zelf 70 kg maar 10 keer met een lichaamsgewicht van rond de 88 kg.. :S

dus ik zou maar heel blij zijn als ik jou was..

wil zelf namelijk graag ook meer kunnen drukken maar ja...

bij jou komt het waarschijnlijk wel naarmate je groter word..

bij mij ook wel omdat mijn borst altijd zwak was... en ik nu een nieuw schema heb en nieuwe tips, dus benieuwd hoe dat uitpakt
 
Ja op zich ben ik ook niet ontevreden. Maar ik zou net zoals de meeste anderen die ik ken boven de 80 kg drukken. Oke ze zijn dan meestal ook rond de 80 kg maar toch.

Afgezien daarvan is hoofddoel massa hoor. Alleen borst gaat wel goed dus wil nu daar een krachtspeurt in.
 
Originally posted by iKsZ
Ja op zich ben ik ook niet ontevreden. Maar ik zou net zoals de meeste anderen die ik ken boven de 80 kg drukken. Oke ze zijn dan meestal ook rond de 80 kg maar toch.

Afgezien daarvan is hoofddoel massa hoor. Alleen borst gaat wel goed dus wil nu daar een krachtspeurt in.

ja maar waarschijnlijk komt dat bij je vanzelf wel naarmate je zwaarder wordt...

ga eerst maar eens dat voedingsschema volgen wat ik je geef...
en gewoon hard blijven trainen, moet jij eens opletten hoe snel jij dat kan drukken..
 
Natuurlijk komt dat ook als ik wat zwaarder wordt, wat nu hoofddoel is. Maar misschien hebben er hier toch een aantal een schema dat je er net wat meer uit kan halen.
Dieet e.d. zal met alle doelen nuttig zijn waarschijnlijk.
 
hmm.. leuk leuk...


een schema? nou ja ok waarom niet.

dus je bankt 70kg. en met welk gewicht doe je ge gewone reeksen? (liefst wil ik ook het aantal reps weten)
 
10*60
10*65
8*70
hierna moet je aan mijn borst niks meer vragen, dat zeg ik er eerlijk bij
 
HMMZ VOLGENS mij druk jij heel netjes voor je gewicht hoor..

ik als persoon van 88 kg druk 70 kg ook maar 10 keer..

Nix mis met dat van jou..

word vanzelf meer naarmate je zwaarder wordt,zoals ik al zei
 
bah, bullocks...

ok daarmee weet ik al wat meer...

dus je doet 1 set met 70kg maar... k

ik zou ook graag willen dat je minstens 2 weken per week bankt.

ik zou zeggen, opwarmen doe je met 40 kg eerst neem ik aan. zoniet probee toch maar eens...

hou je reps laag, 5 reps om op te warmen is goed. eerst 5x40kg, dan 5x 50kg.

dan kunnen we beginnen met je worksets.

bah, dit wordt moeilijk als ik he niet voor me kan hebben.

Begin met 6x6 (ja, zes sets van 6 reps) met 60kg

hmm...

daarna... 4x2 met 75kg (dit voor de tweede keer dat je bencht hé)


het is ook belangrijk dat je dan extra oefeningen doet voor je bench. misschien best beginnen met enkel smal bankdrukken, en neem je een gewicht waarmee je 5 sets van 5 reps kan doen.


en tip : je wil je bench verhogen. ga niet tot je niet meer kan drukken. je moet wat in je tank laten, zoals weleens gezegd wordt...





dus 2x per week bank je normaal, en tussen de 2 doe je dan extra oefeningen, zoals hoofdakelijk smal bankdrukken.





DAY I

40x5
50x5
60x6x6

DAY II

Smal banken
5x5

DAY III

40x5
50x5
75x2x4




kom me volgende week zeggen hoe het gegaan is :D
 
Ben benieuwd, alvast bedankt voor het schema Spike. Ga hem zo gelijk proberen. Als we toch bezig zijn, heb je ook tips voor chinning en pulldowns? Want mijn rug moet veel wijder. Ik ga over een kwartier je schema proberen.

En nilsjei1234 zwaarder worden is al een tijd hoofddoel dus dat komt hopelijk ook goed.
 
als je je rug wijder wilt zal je moeten beginnen deadliften en rowen mijn goede vriend :)
 
Originally posted by Spike
als je je rug wijder wilt zal je moeten beginnen deadliften en rowen mijn goede vriend :)
Hé! Wat is er mis met chinnen?! (niet dat ik niet van DL hou, maar toch..)
 
niets, maar ik vind de combinatie deadlift/rowen een heele goede aanvulling, je kan bijna niet zonder wil je een killer rug hebben
 
Beiden doe ik ook :D Maar ik wil me meer concentreren op de vooruitgang van chinnen.


Vandaag gedaan:
5*40
5*50
5setjes*6*60
6*50

Werkte op 1 of andere manier heel motiverend, wat raadt je volgende keer aan?
Alvast bedankt!
 
waarom heb je de laatste set eigenlijk 10kg minder genomen? was je te moe of zo?


En donderdag of zo doe je dan

40x5
50x5

75kg voor 4 setjes van 2 bewegingen.
 
Na die 5e set was ik op zich nog niet helemaal kapot maar maakte liever met wat minder nog correcte herhalingen.
 
ik ben nu 8maanden bezig met trainen en bij het bankdrukken ist het meeste van mij 90kg mijn lichaamsgewicht is 65kg en ben maar 1m67 groot:)
 
Monsterbump van 5 jaar :roflol:
 
Back
Naar boven