Fitness Seller

Quad Core of Duo Core?

Bezoekers in dit topic

Momenteel voor intel gaan vergeet amd gewoon.


Kijk eens op alternate.nl en azerty.nl.

informatique is ook goed en in Duitsland is hardwareversand een aanrader

Geef me nou eens 1 voorbeeld waarom je nou in het midden segment all the way voor Intel moet gaan. Hij gaat niet voor de top hoor.
 
uhmmm ff een noob question.... wat houd chipset in bij moederborden?
 
* De chipset bepaalt het merk en type processor dat gebruikt kan worden
* De chipset bepaalt het soort RAM geheugen dat gebruikt kan worden en de snelheden
* Een chipset definieert hiermee eigenlijk de 'basis' (dit is geen officiële term) van de computer
* De chipset bepaalt tegenwoordig ook of je videokaarten in SLI of Crossfire kunt zetten
 
Laatst bewerkt:
nu zie ik op een site verschillende chipsets zoals:

nVidia nForce 650i SLI
nVidia nForce 680i SLI
Intel P965
Intel G965
Intel Q965
Intel 945P
Intel 945PL
Intel 945G
Intel P35
Intel X38
Intel P43
Intel P45
Intel X48
VIA PT890
VIA P4M900

maar dit bepaald dus welke procesor erop kan en welke niet. Als ik een intel Quad Q9300 of Intel quad Q6700 erop zou willen zetten wat voor chipset kan ik dan ervoor gebruiken ?
 
Heb trouwens een pc'tje voor je in elkaar gezet bij azerty, resultaat zie je hieronder:
oqen1j.png

Chipset zegt welke cpu je kunt gebruiken, maar met bijvoorbeeld de nVidia nForce 650i SLI kan je je videokaarten bijvoorbeeld in SLI zetten, dat betekend dat je dus meerder videokaarten kunt gebruiken, wat bij jou niet zo van belang is;)
 
Heb trouwens een pc'tje voor je in elkaar gezet bij azerty, resultaat zie je hieronder:
oqen1j.png

Chipset zegt welke cpu je kunt gebruiken, maar met bijvoorbeeld de nVidia nForce 650i SLI kan je je videokaarten bijvoorbeeld in SLI zetten, dat betekend dat je dus meerder videokaarten kunt gebruiken, wat bij jou niet zo van belang is;)

nette lijst, alleen zou ik de voeding wat zwaarder gaan pakken voor eventuele uitbreiding.........700~750 watt is toch wel minimaal!
;)
 
Voeding zwaarder pakken zou inderdaad misschien handig zijn, maar de voeding is niet zo duur dus andere voeding in de toekomst is ook niet zo'n ramp. Maar 700 a 750 watt is pure overkill voor dit ding, je hebt er helemaal niks aan, omdat dit niet heel high end is:rolleyes:
 
vrij dure video kaart eigenlijk.

maar ik haal gewoon voeding uit me oude pc die is 450 of 500 geloof ik en ik had een vette kast bij alternate gezien voor 39,90.

en ik dacht zelf aan een Intel Quad Q6600 processor
 
Als ik jou was zou ik gaan voor de voor de E8400 ook al is het een dualcore, is nieuwer dan de Q6600, verbruikt minder en is sneller;) Omdat ze tegenwoordig vind je in ieder reclame blaadje met een pc er in wel eentje met een Q6600, waarom? Omdat ze die oude dingen kwijt moeten wat bovendien geen echte quadcore is, want tijdens het gebruik valt er 1 core uit:)
 
en een Q9300 of Q9450 ? tjah ik wil eigenlijk wel een quad maar wel een degelijke.
 
Quadcore is natuurlijk wel een stuk beter.

Dat denk je omdat 4 meer is dan 2?:rolleyes:

en een Q9300 of Q9450 ? tjah ik wil eigenlijk wel een quad maar wel een degelijke.

Oke, geef is 1 goede reden waarom je een Quad nodig hebt als je al voor een mindere videokaart gaat en WOW wilt gaan spelen..

Beter pak je dan voor dat geld een goede Dualcore die sneller/beter is :)
 
videokaart later dit jaar nog upgraden dan mischien ;) gewoon een goede basis.

en bij andere forums lees ik dat als je muziek luister en andere programmas op de achtergrond aan hebt met WOW en op een Duocore draait dat er nog steeds een grote kans is op Lags en dergelijke en in vergelijking met een quad niet
 
nette lijst, alleen zou ik de voeding wat zwaarder gaan pakken voor eventuele uitbreiding.........700~750 watt is toch wel minimaal!
;)

Nah.. als je een sweex voeding koopt wel ja :p
Die 500W is meer als genoeg
 
Wtf, quadcore ze blijven maar snellere shit uitvinden om die nerds van het trainen af te houden en meer spellen te laten spelen. Of is je desktop dan zo snel dat je dan nog sneller kan posten op dbb en je word-verslagen nóg sneller kan typen zodat je langer in de gym kan zijn???
 
tjah ik vond het ook raar laastse keer dat ik naar pc dingen keek was er alleen p4 en amd athlon :P

maarjaa ff een beetje info gezocht vandaag en morgen en weet nu dat ik geen Q6600 moet nemen omdat het eigenlijk meer de naam van quad draagt maar niet de prestaties van een echte quad geeft. tjah ik wil wat om in me vrije tijd te doen hebben wil wel een beetje goede pc dat ik niet volgend jaar zomer weer een upgrade moet kopen omdat het de patches van Wow of Diablo 3 niet gaat kunnen trekken
 
tjah ik vond het ook raar laastse keer dat ik naar pc dingen keek was er alleen p4 en amd athlon :P

maarjaa ff een beetje info gezocht vandaag en morgen en weet nu dat ik geen Q6600 moet nemen omdat het eigenlijk meer de naam van quad draagt maar niet de prestaties van een echte quad geeft. tjah ik wil wat om in me vrije tijd te doen hebben wil wel een beetje goede pc dat ik niet volgend jaar zomer weer een upgrade moet kopen omdat het de patches van Wow of Diablo 3 niet gaat kunnen trekken
:thumbs:

daarom ook een betere voeding, omdat eventuele toekomstige top-videokaarten al gauw ruim 250 watt per stuk trekken!
;)
 
:thumbs:

daarom ook een betere voeding, omdat eventuele toekomstige top-videokaarten al gauw ruim 250 watt per stuk trekken!
;)

ja ik heb 2 voedings in het huis 1 op me pc en 1 ligt ergens in me kamer:P en als het goed is ook nog 1 in de schuur

1 van 350~400W zit nu op me pc
1 van 450~500W ergens in me kamer
en de andere weet ik zo niet.
 
Als ik jou was zou ik gaan voor de voor de E8400 ook al is het een dualcore, is nieuwer dan de Q6600, verbruikt minder en is sneller;) Omdat ze tegenwoordig vind je in ieder reclame blaadje met een pc er in wel eentje met een Q6600, waarom? Omdat ze die oude dingen kwijt moeten wat bovendien geen echte quadcore is, want tijdens het gebruik valt er 1 core uit:)

De E8400 sneller ? Het hangt er dan vanaf wat je ermee doet. Ik heb hier een E8400 als HTPC en een Q6600 als desktop en de quadcore heeft m'n voorkeur.

Verder is je laatste argument een beetje dom... aangezien de dualcores waar jij het over hebt naar mijn weten ook geen 'echte' dualcores zijn. ;)
 
Dat denk je omdat 4 meer is dan 2?:rolleyes:

Bennie Jolink zou zeggen '4 kan meer dan 2 kan' ;)

(als de applicatie gebruik kan maken van alle cores dan is een quadcore dus zeker wel sneller. (althans, bij de huide cpu's))
 
dus wat is het handigst om te nemen? Q6600 of een dualcore ?
 
Back
Naar boven