XXL Nutrition

Juiste levenstijl voor ectomorph

Bezoekers in dit topic

jochn

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 okt 2006
Berichten
21
Waardering
0
Hey, ik weet dat de vragen over ectomorph steeds herhaald worden maar overal zie ik andere uitleg. Weet iemand soms exact wat je als ectomorph wel en niet mag doen om gewicht en spieren te gainen? Ik gebruik 2x 75gr mass gainer per dag(dus 150 gr elke dag) met daarbij een banaan,ijskrijm en 300 ml melk bij het opstaan en voor het slapen. Tijdens de dag eet ik veel boterhammen met kipfillet,kipcurry,rood vlees,.. .Ook eet ik redelijk wat pasta's zoals pizza,lasagne,spaghetti,pita omdat die veel koolhydraten bevatten.Ik eet dan ook wat chocoladerepen,schelletjes ham,kwark en kalkoenfillet en drink vaak melk en water. Ik train 4x in de week(krachttraining) en doe dat in 3 setjes - 10x . Is er iets dat ik nog kan verbeteren of dat ik slecht doe? Ik wil zo snel mogelijk gewicht en spieren bijkomen in 1 maand. Ik ben 1.75m en weeg 52kg.
 
Hey, ik weet dat de vragen over ectomorph steeds herhaald worden maar overal zie ik andere uitleg. Weet iemand soms exact wat je als ectomorph wel en niet mag doen om gewicht en spieren te gainen? Ik gebruik 2x 75gr mass gainer per dag(dus 150 gr elke dag) met daarbij een banaan,ijskrijm en 300 ml melk bij het opstaan en voor het slapen. Tijdens de dag eet ik veel boterhammen met kipfillet,kipcurry,rood vlees,.. .Ook eet ik redelijk wat pasta's zoals pizza,lasagne,spaghetti,pita omdat die veel koolhydraten bevatten.Ik eet dan ook wat chocoladerepen,schelletjes ham,kwark en kalkoenfillet en drink vaak melk en water. Ik train 4x in de week(krachttraining) en doe dat in 3 setjes - 10x . Is er iets dat ik nog kan verbeteren of dat ik slecht doe? Ik wil zo snel mogelijk gewicht en spieren bijkomen in 1 maand. Ik ben 1.75m en weeg 52kg.
Het gene wat je nu eet x2/x3:dunno:
 
1 maandje ga je niet veel spieren aanzetten hoor. bereken eerst eens wat je nu eet op een dag en of dat voldoende is om te groeien.
 
hier een berichtje van een ex ecto.
ja je leest het goed, in mijn ogen kan je het doorbreken, je kon vroeger mijn ribbetjes tellen en ik kon zo mee doen met mister tl buis, ik was er alleen wel een ietsje vroeger bij dan jij dat bent maar op mijn 16e ben ik gaan trainen gewoon een beetje speels hoor geen schema ofzo, wij hadden een home gym dus ik tilde af en toe een gewichtje op.
maar goed ik ben nu 106 kilo en was op mijn top 120+ dus echt het kan.

zoals Mastaguy al zei bereken is hoeveel je nu eet, want met ik eet ongeveer dat kan niemand iets mee, en vandaar uit ga je dan verder bouwen.

de meeste ecto's denken namelijk dat ze heel veel eten maar meestal is dat niet het geval.

als je je voer onder de knie hebt dan is het tijd m naar je schema te kijken.

greetz
willem
 
jij weegt toch geen 52 kg???
ik zie die pic ziet er niet heel skinny uit
 
gwn veel kcals vreten om de uur proberen veel te eten. Veel junk+ veel koolhys en hoog proteine alles veel:D
 
Een ecto is gewoon iemand die te weinig eet.

(ok, er is een nuance verschil, ee ecto is iemand die te veel verbrand, maar eigenlijk komt dat op hetzelfde neer. Niets bijzonders, gewoon meer eten)
 
Weet iemand soms exact wat je als ectomorph wel en niet mag doen om gewicht en spieren te gainen? IQUOTE]

Wat je wel en niet mag doen...
Wat je wel en niet mag eten dus ?
Euh... je mag dus zowat alles eten, en liefst zoveel mogelijk ervan.
 
Eten en minder zeiken schijnt te helpen.
 
Endo's zouden graag als ecto's willen leven, zodat ze lekker kunnen eten waar ze zin in hebben.
Ecto's leven liever als endo's zodat ze zich niet een hele dag (en nacht!) vol hoeven proppen.

;)
 
Endo's zouden graag als ecto's willen leven, zodat ze lekker kunnen eten waar ze zin in hebben.
Ecto's leven liever als endo's zodat ze zich niet een hele dag (en nacht!) vol hoeven proppen.

;)

Of ze willen liever meso zijn ?
 
nouja,ik heb er een calculator bijgehaald en ik moet 1946 Kcal per dag binnenkrijgen en ik die haal ik dus echt wel. Het is wel lastig om zoveel kcal per dag te verkrijgen omdat ik snel vol zit en het naar binnen moet duwen maarja, no pain no gain denk ik dan.Ik heb ook gezegd of er geen dingen zijn die ectomorphs beter niet doen omdat ik gehoord heb van mensen dat je door veel water drinken vermagerd en op dit forum heb ik al een paar keer gelezen dat je veel water moet drinken :/(ook voor ecto's). Ik train ook 4x per week => Zaterdag: Borst-Biceps, Maandag: Triceps-buikspieren, Woensdag: Benen en kuiten, Vrijdag:Rug. Ik doe dan 3 setjes van 10x maar als ik aan krachttraining doe ga ik toch ook vet verbranden en ga ik toch vermageren?? Nochtans op de site staat dat krachttraining goed is voor ectomorph. Hoe moet ik het dan doen?

Alvast bedankt ;)
 
"gehoord van mensen" dat zegt genoeg imo :D
Als je weet dat je spieren voor een groot deel uit water bestaan, kan je dus concluderen dat water belangrijk is.

Hoe je training te regelen : hou je training zo kort mogelijk (niet langer dan een uur)

En ga 2500+ Kcal eten op een dag.
 
1kg m&m's en je zit er al over;...makkelijk toch!?

dit slaat natuurlijk nergens op. voer je kcal rustig aan op, eveneens je intensiteit van je training. een training hoort immers niet langer te duren dan een uur. houd dat ook in de gaten.
je bent nu een ecto, dat was ik ook en kon werkelijk alles eten. maar dat is nu niet meer zo, moet nu zelfs opletten!
dus alles rustig aan opvoeren, voor het beste resultaat. wat heb je nou aan kilo's vet winnen? niks dus
 
dit slaat natuurlijk nergens op. voer je kcal rustig aan op, eveneens je intensiteit van je training. een training hoort immers niet langer te duren dan een uur. houd dat ook in de gaten.
je bent nu een ecto, dat was ik ook en kon werkelijk alles eten. maar dat is nu niet meer zo, moet nu zelfs opletten!
dus alles rustig aan opvoeren, voor het beste resultaat. wat heb je nou aan kilo's vet winnen? niks dus

Je snapt het niet he!?

Hij is dit topic begonnen met te vermelden dat hij ijscreem en pitta eet,ook al is hij ecto,veroorzaakt dat geen vet denk je?
Hij heeft problemen om 2000 kcal binnen te krijgen op één dag,kom nou zeg..wat is 2000 kcal..dat is NIETS..dat krijg je op één wip binnen.
Er zijn er wel die 25000kcal binnen spelen per dag(5 dagen lang) en die zelfs een kilo afvallen..op wat slaat dat dan denk je?

Nu effe serieus...je kan makkelijk 2000 kcal binnen krijgen op één dag met de "goede" voedingsmiddelen.Als je natuurlijk dat wil binnen krijgen met droog brood en droge tonijn..dan word het wel moeilijker!Een zware trainer..die wil "gainen" die neemt zo'n 5 a 7000 kcal binnen op een dag.Die mannen duwen dan ook 185 kilo(benchpress)
Maar er zijn zo veel andere dingen...
 
Ben zelf ook ecto! Gewoon veel en goed eten en je komt er!! Ik woog ooit 60kg en nu een vrij droge 100! Waar een wil is is een weg! Probeer gewoon van veel calorierijk voedsel te eten zoals noten, shakes met whey en havermout en af en toe wat junk zoals Mc donalds.
 
Ben zelf ook ecto! Gewoon veel en goed eten en je komt er!! Ik woog ooit 60kg en nu een vrij droge 100! Waar een wil is is een weg! Probeer gewoon van veel calorierijk voedsel te eten zoals noten, shakes met whey en havermout en af en toe wat junk zoals Mc donalds.
kijk dit soort dingen heb je wat aan. dat gelul dat je 1 kg m&m's naar binnen moet duwen omdat je anders niet aan je kcal komt is pure pure onzin. als je niks van goede voeding weet, post dan gewoon niks. je kan makkelijk schema's maken van 4000+ kcal, en ja met schone goede voeding. geen m&m's, andere snoep. junkfood, no nonsense....
 
Back
Naar boven