AndroidHealthClinic

Cutten en cardio (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

aesc

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2008
Berichten
3
Waardering
0
Hey:cool:
Ik ben nieuw op dit forum, na een paar weken al te hebben rondgekeken heb ik me nu geregistreerd.

Sinds een paar weken probeer ik vet te verliezen. Ik heb begrepen dat je dit moet doen door te cutten en aan cardio te doen.
Verder heb ik veel gelezen over de juiste voeding etc. en heb nu een voedingsschema samengesteld.

Mijn BMR is 1902,4 kcal per dag.

Voedingsschema
Ochtend * 8.30
Yogurt met natufood lynolax ontbijtmix* (ik heb de naam niet verzonnen:eek:)
Sinasappelsap
1 volkoren boterham met kipfilet of appelstroop

Ochtend * 10.30
2 maïsboterhammen met alleen boter

Middag * 13.00
3 boterhammen (volkoren)
3 plakjes kipfilet
Glas karnemelk
Kiwi

Middag * 15.00
Rijstwafel
Koffie + melk

Avond * 19.00**
MA+DI =Aardappels, groente en vlees
WO = Sla, kipburger, friet
DO+VR = Iets met pasta, rijst of aardappel en vis, verschilt iedere week
ZA = Soep met brood
ZO = Sla, vegetarische burger, gebakken aardappelen

Avond * 21.00
Kwark
Thee/sap

*= een ontbijtmix met veel vezels en granen en die je spijsvertering verbeteren. Bijna geen vet, niet veel KH en eiwitten. Daarom eet ik ook nog een gewone boterham.
**= ik woon nog niet op mezelf dus bepaal niet echt wat er ’s avonds op tafel komt al is het wel zo dat mijn familie eerder biologische dingen eet dan (bio)industrie troep en al helemaal geen varkensvlees. En we gebruiken alleen olijfolie of zonnebloemolie, geen boter.


Dit is me eerste voedingsschema dus wees niet te streng :p heb er veel aandacht aan besteed maar ik denk dat jullie nog wel verbeteringen hebben.


Thanks ;)
 
Laatst bewerkt:
helemaal geen friet eten ;)
 
Lol dat is alles?
ik hou toch niet zo van friet, dus moet niet echt een probleem zijn
 
Ik heb afgewisseld tussen hardlopen en fietsen alleen vind ik hardlopen veel vermoeiender dan fietsen terwijl ik las dat cardio eigenlijk helemaal niet uitputtend moet zijn. Maar ik voelde met na het hardlopen misselijk en duizelig en had het maar net 20min volgehouden terwijl fietsen veel makkelijk ging.

Hardlopen is gewoonweg intensiever dan fietsen.

De vetverbranding zou ongeveer in 60-69% van de maximum hartslag (ruwweg 220 - leeftijd) moeten gebeuren. In de 70-79% reeks zou dat ook nog het geval zijn.

Uiteraard worden eerst de voor handen zijnde energie bronnen aangesproken worden en pas daarna de vetten.
 
ik zou om 21:00 die rijstwafel/cracker vervangen door een bak kwark, tenminste nog wat eiwitten voor het slapen gaan want die zijn in de rijstwafel/cracker ver te zoeken.

1x in de week friet is echt geen probleem hoor, als dat het enige is van junk wat je binnenkrijgt.

Zelf wissel ik altijd af, 1 dag rennen, 1 dag fietsen, 1 dag crosstrainer. Altijd dezelfde cardio verveelt me echt snel, op deze manier blijft het nog een beetje interessant :)
 
Oke bedankt, dat zal ik ook doen, iedere keer hetzelfde word inderdaad wel saai lijkt me :) Ik heb hier ook nog een stepper staan, daar kan je toch ook cardio op doen?
 
Back
Naar boven