XXL Nutrition

Een vollere borst?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mysterio3

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 mei 2007
Berichten
1.239
Waardering
31
Lengte
1m75
Massa
74kg
Vetpercentage
10%
Hoe kan ik het beste trainen om een vollere borst te krijgen

Train me borst nu gewoon 1 x per week, heb een tijdje 2 x per week gedaan

Bij mij is het zo dat de buitenkant en onderkant van me borst wel goed is alleen de bovenkant en binnen borst gewoon veel minder volume heeft

Is het beter om 2 x per week de borst te pakken, dus ik dacht aan maandag en donderdag

En dan maandag buiten en onderborst oefeningen pakken en donderdag boven en binnen borst oefeningen pakken

Of hebben jullie betere tips, want het wil daar niet groter worden .. en kunnen jullier erbij zetten welke oefeningen het beste ervoor zijn
 
incline flyes
cable flyes
barbell flat benchpress
incline dumbbell press
incline barbell press in smith.
decline bench

Dat is allemaal goed voor borst :D GWn 1maal per week niejmeer tenzij hij zo zwaar achterloopt.
 
Incline bankdrukken, dat is als de bank schuinomhoog staat. :)
 
incline flyes
cable flyes
barbell flat benchpress
incline dumbbell press
incline barbell press in smith.
decline bench

Dat is allemaal goed voor borst :D GWn 1maal per week niejmeer tenzij hij zo zwaar achterloopt.


En hoeveel oefeningen dan per x, sets/reps?

En je kan beter met dumbbells en barbells werken dan met die apparaten toch?

Hij loopt zwaar achter bij me boven/binnenborst .. helemaal leeg, geen massa zegmaar dus wat me borst veel kleiner maakt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen apparaten, je hebt alleen maar een barbell nodig, een rek en gewicht.
 
Je kan binnenkort borst niet isoleren
 
er staan hier al wat goeie tips voor je, Mysterio3..

ik werk liever met losse dumbbells, groei ik veel harder op. voor jou de opdracht te kijken wat het beste voor jou werkt.

afwisseling is belangrijk, maar hetgene als basis pakken wat voor JOU het beste werkt is dat ook.
 
er staan hier al wat goeie tips voor je, Mysterio3..

ik werk liever met losse dumbbells, groei ik veel harder op. voor jou de opdracht te kijken wat het beste voor jou werkt.

afwisseling is belangrijk, maar hetgene als basis pakken wat voor JOU het beste werkt is dat ook.

Ik dacht dus om weer 2 x per week te pakken, omdat m'n borsten moeilijk groeien

En dan dus gewoon 4 oef. pak per borsttraining .. buitenborst (breed pakken) en onderborst en 2e borsttraining bovenborst en binnenborst (kort pakken)

En dan met barbells en dumbbells, omdat ik dat ook veel fijner vind .. zou dat goed zijn?
 
mijn borst loopt ook zwaar achter, 2x per week borst trainen valt best goed..

een borst-schema waar dumbbells en barbells worden gebruikt is zeker aan te raden, maar tóch een beetje de nadruk op dumbbells imo

standaard 4 oefeningen voor de borst, en dat 2x per week kan een beetje over the top zijn, ik zou dus daarom de onderborst niet elke x meepakken.

ik zou druk-oefeningen heel zwaar doen, incline en flat (dumbbelldrukken, bankdrukken), afronden met flyes.. (dumbbell flyes, cable flyes, peck deck etc. etc.)

af en toe de onderborst zwaar aanpakken d.m.v. achteroverhellend bank -en dumbbelldrukken of verzwaard schuin dippen.

lekker afwisselen tussen de 6-12 herhalingen, af en toe geforceerde herhalingen en jij wordt vanzelf het mannetje, one way or the other.. bij de 1 duurt het wat langer dan bij de ander MAAR het komt goed! :D
 
mijn borst loopt ook zwaar achter, 2x per week borst trainen valt best goed..

een borst-schema waar dumbbells en barbells worden gebruikt is zeker aan te raden, maar tóch een beetje de nadruk op dumbbells imo

standaard 4 oefeningen voor de borst, en dat 2x per week kan een beetje over the top zijn, ik zou dus daarom de onderborst niet elke x meepakken.

ik zou druk-oefeningen heel zwaar doen, incline en flat (dumbbelldrukken, bankdrukken), afronden met flyes.. (dumbbell flyes, cable flyes, peck deck etc. etc.)

af en toe de onderborst zwaar aanpakken d.m.v. achteroverhellend bank -en dumbbelldrukken of verzwaard schuin dippen.

lekker afwisselen tussen de 6-12 herhalingen, af en toe geforceerde herhalingen en jij wordt vanzelf het mannetje, one way or the other.. bij de 1 duurt het wat langer dan bij de ander MAAR het komt goed! :D


Dus gewoon per borsttraining 3 oef. (en dan eventueel dippen/peck decks) .. bedankt voor de tips

En als er een maatje bij je staat en je af en toe zegmaar helpt, is het beter dan om wat lichter te pakken en alles zelf doen of zwaarder en een maatje helpt je wat?

Of de 3 sets zelf kunnen pakken en dan de laatste set zwaar pakken met een partner?
 
Dus gewoon per borsttraining 3 oef. (en dan eventueel dippen/peck decks) .. bedankt voor de tips

En als er een maatje bij je staat en je af en toe zegmaar helpt, is het beter dan om wat lichter te pakken en alles zelf doet of zwaarder en een maatje helpt je wat?

Of de 3 sets zelf kunnen pakken en dan de laatste set zwaar pakken met een partner?

bijvoorbeeld :)

wat ik zelf doe: warming up met lichte, middel -en zwaar gewicht, 1e set zonder spotter bijna tot spierfalen, 2e set met spotter 1x over spierfalen, 3e set met spotter 2x over spierfalen.

na 2/3 oefeningen ben je naar de tyfus en heb je je borst weer reden tot groeien gegeven :D
 
bijvoorbeeld :)

wat ik zelf doe: warming up met lichte, middel -en zwaar gewicht, 1e set zonder spotter bijna tot spierfalen, 2e set met spotter 1x over spierfalen, 3e set met spotter 2x over spierfalen.

na 2/3 oefeningen ben je naar de tyfus en heb je je borst weer reden tot groeien gegeven :D

Dank je, ga ff morgen lekker borst pakken en kijken ok ik uhm naar de mallemoer kan brengen :p

Wat me wel is opgemerkt is dat als ik borstspierpijn heb het alleen in me onder/zijborst is .. nooit boven/binnen .. vandaar dat het daar ook leeg is

Ga ff me borsten stevig aanpakken vooral de probleemgebieden
 
succes man! laat ff weten hoe het gaat.. :)
 
je kan bovenkant en onderkant borst wel trainen en eenbeetje isoleren.
Binnen en buitenkant kan je niet isoleren.
 
Back
Naar boven