XXL Nutrition

Franse minister wil verbod op Red Bull (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
12.404
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
Franse minister wil boycot Red Bull
,,




PARIJS - De Franse minister van Gezondheid en Jeugd, Roselyne Bachelot, wil dat ouders hun kinderen verbieden de energiedrank Red Bull te drinken. Dat meldde de Franse krant Le Figaro donderdag.


red_bull_333343d.jpg





Bachelot maakt zich vooral zorgen over taurine, een stof in Red Bull waarvan nog weinig bekend is over de gezondheidseffecten. Volgens artsen bevordert het drinken van Red Bull bovendien het gebruik van alcohol. Uit voorzorg zouden ouders daarom de drank moeten boycotten.
Red Bull kwam afgelopen dinsdag op de markt in Frankrijk. Dertien jaar lang was het verboden geweest vanwege de onduidelijkheid over de effecten van taurine. Onder Europese regelgeving mag een product echter alleen verboden worden als duidelijk is dat het een negatief effect heeft.

:roflol: nou, met frankrijk als voorzitter de komende tijd en minister bakellende als meelopertje...zou ik maar snel even inslaan :)

En RB bevordert het gebruik van alcohol...vraga me af waar die onzin nu weer vandaan komt? Als ze RB drinken drinken ze toch geen alcohol?
 
Ik drink geen red-bull, overrated. Vind de prijs ervan soms ook absurd!

De reden dat ik het niet drink is voerigens niet de prijs, maar de smaak.
 
Als ze RB drinken drinken ze toch geen alcohol?

Hier is het al jaren heel hip om rode wodka met RB te drinken.

Dan uis het vijf uur s ochtends lig je strontbezopen in je bed van al die wodka die wegdrinkt als limonade maar klaarwakker van de 20 blikjes RB die je op hebt.
 
Hier is het al jaren heel hip om rode wodka met RB te drinken.

Dan uis het vijf uur s ochtends lig je strontbezopen in je bed van al die wodka die wegdrinkt als limonade maar klaarwakker van de 20 blikjes RB die je op hebt.

Ik zat al te wachten op dit antwoord...laten we cola dan ook meteen de deur wijzen. Want dat zet ook aan op het nuttigen van alcohol :o
 
alles waar prik inzit verbieden , ongezonde troep
 
Vergeet ook fruitsap niet Yzord want al die cocktails!
 
Hier is het al jaren heel hip om rode wodka met RB te drinken.

Dan uis het vijf uur s ochtends lig je strontbezopen in je bed van al die wodka die wegdrinkt als limonade maar klaarwakker van de 20 blikjes RB die je op hebt.

Mmm vodka redbull wel beetje duur
 
tsja, ik kan mij wel inbeelden dat wanneer je 10-12 jarige kind heel de dag
Red Bull ligt te leuteren, daar best wel eens iets aan kan overhouden.

Cafeïne, suiker, etc ... en dan roepen dat de kinderen ADHD hebben zeker :p
 
WTF!!! , ga een lekker dood "Roselyne Bachelot" :mad:

Laat die rukkers in de politiek zich nou eens bezig houden met ECHT belangrijke zaken...
 
Cola wordt niet met alcohol geassocieerd zoals dat bij Red Bull het geval is, zeker niet bij de jeugd.


Red Bull is trouwens rotzooi: als je ermee begint dan werkt het goed maar na een tijdje wordt je er gewoon moe van en het is zoals gezegd belachelijk duur, geen wonder dat de eigenaar van RB 2 Formule 1 teams heeft en talloze extreme sportevenementen kan financieren.
 
Cola wordt niet met alcohol geassocieerd zoals dat bij Red Bull het geval is, zeker niet bij de jeugd.


Red Bull is trouwens rotzooi: als je ermee begint dan werkt het goed maar na een tijdje wordt je er gewoon moe van en het is zoals gezegd belachelijk duur, geen wonder dat de eigenaar van RB 2 Formule 1 teams heeft en talloze extreme sportevenementen kan financieren.

Gewoon de ligth versie pakken van het Carrefour-merk nemen ;)
Energie drank light dus :p Zilver blikjes. Zit net evenveel in en heeft
zelfs bijna dezelfde smaak.
 
mja, een beetje belachelijk om het te gaan verbieden al zou ik tot op een bepaalde leeftijd mijn kinderen toch ook liever niet RB zien drinken.

en weet niet of creatine verboden is in Frankrijk, maar las onlangs ook dat het Franse agenschap voor voedselveiligheid creatine als kankerverwekkend omschreef.
ga af en toe naar Frankrijk en heb het er iig nog nergens te koop gezien... alle andere supplementen wel...

vind ze dus wel wat overdreven paniekerig die Fransozen.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nu drink ik amper of nooit Red Bull maar als ze het verbieden haal ik gewoon Krating Daeng bij de toko. Dat is het origineel en zonder koolzuur.
 
Bij baby's en jonge kinderen is het vermogen om zelf taurine te maken nog niet ontwikkeld, vandaar dat dit aminozuur voor hen wel essentieel is. Om deze reden wordt taurine ook toegevoegd aan kunstmatige zuigelingenvoeding. Omdat ook voor volwassenen er zich soms situaties kunnen voordoen waarbij de eigen synthese tekortschiet (bijvoorbeeld soms bij lichamelijke uitputting, ziekte of verwonding), wordt taurine vaak beschouwd als "conditioneel essentieel".

Veganisten krijgen via de voeding vrijwel geen taurine binnen, maar maken normaal gesproken zelf voldoende om een deficiëntie te voorkomen. Baby's, die zelf (nog) geen of nog onvoldoende taurine kunnen maken, halen voldoende uit borstvoeding of kunstmatige zuigelingenvoeding.

In het lichaam is taurine vooral aanwezig in spierweefsel (met name de hartspier), hersenen en bloed.

Taurine is één van de belangrijkste nutriënten voor het hart. Taurine versterkt de hartspier en speelt een belangrijke rol in het contractiemechanisme van het hart. Taurine houdt de mineralenbalans van de cel in stand (kalium en magnesium binnen de cel en natrium en calcium buiten de cel), wat van groot belang is voor de functionaliteit van de hartspier. Er zijn aanwijzingen dat hartritmestoornissen een symptoom zijn van taurinedeficiëntie.
Taurine speelt een belangrijke rol in de galzuurstofwisseling. Taurine helpt bij het emulsifiëren van vetten in het darmkanaal, waardoor de vertering wordt bevorderd.
Taurine speelt een belangrijke rol voor de menselijke ooglens en in het netvlies.
Onderzoek lijkt er op te wijzen dat taurine de bloeddruk verlaagt.
Samen met glycine en gamma-aminoboterzuur (GABA) is taurine een inhibitoire neurotransmitter in de hersenen.


(bron: wikipedia)

Misschien ff googlen voordat je gaat ouwehoeren frans stokbrood
 
pfff schande redbull houd me fit en gezond tijdens nachtje stappen. Wat een gelul om een drankje. Laat iedereen toch lekker doen wat die wil!
 
In de meeste (energydrinks) zit toch taurine?
 
bestaat taurine eigenlijk als een apart supplement ?
 
Back
Naar boven