AndroidHealthClinic

Uitgeloot voor geneeskunde!:( (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je zou dan ook een jaar kunnen werken. Vind een leuke baan en na een jaar betaal je vermogensbelasting op je 18e :)

De ervaring heb je veel aan, je leert mensen kennen, je hebt centen en je komt niet als een broekie aan op je opleiding.

je raakt uit je ritme wat studeren betreft. Ik heb na de middelbare ook een jaar gewerkt en het is mij slecht bevallen. Terug naar de schoolbanken was een grote omschakeling.
 
Idd... je kunt beter een studie gaan doen die je ook wel "redelijk leuk" lijkt. Als dat niks is stop je gewoon voor februari dan hoef je dat niet terug te betalen. En kun je desnoods dan gaan werken.

Maar serieus, ga Farmacie ofzo doen want ik ken 2 meisjes van m'n studie die ook uitgeloot waren en Farmacie zijn gaan doen, en nu zijn ze dus ingeloot, ze hebben beide hun P bijna gehaald dus nu twijfelen ze of ze wel Geneeskunde willen doen!
 
Een jaar niksen is de absolute aanrader in dit geval. Een andere studie gaan doen? :eyes: Dan moet je moeite doen voor iets wat je niet wil en waar je geen reet aan hebt.

Ga gewoon werken, dan heb je geld, heb je veel meer aan.
 
En stel dat hij na een jaar wachten weer wordt uitgeloot (als dat mogelijk is.) Nee, dan zou ik nu voor het beste alternatief gaan. Of wil je net zo lang wachten tot je wordt toegelaten, om er dan misschien wel achter te komen dat die studie helemaal niet bij je past?
 
Maar serieus, ga Farmacie ofzo doen want ik ken 2 meisjes van m'n studie die ook uitgeloot waren en Farmacie zijn gaan doen, en nu zijn ze dus ingeloot, ze hebben beide hun P bijna gehaald dus nu twijfelen ze of ze wel Geneeskunde willen doen!

Naar verhouding kun je dikke knaken verdienen.

Als je als registratie manager aan de slag gaat bij een fabrikant dat patenten najaagt bij het NCTBVG, mag je zeker meteen rekenen op 3000 bruto.

Het afdelingshoofd van de farmacie waar ik werkzaam was die dus de verantwoordelijkheid droeg voor alle technische zaken van alle registratie managers. Lag ergens boven de 6000. Is natuurlijk geen positie waar je zo effe instroomt. Maar registratie managers zijn schaars in Nederland op het moment.

En daarboven op kunnen dikke bonussen komen + 13de maand aangezien het draait om het binnenhalen van octrooien waar miljoenen mee gepaard gaat om elk product.
 
En stel dat hij na een jaar wachten weer wordt uitgeloot (als dat mogelijk is.) Nee, dan zou ik nu voor het beste alternatief gaan. Of wil je net zo lang wachten tot je wordt toegelaten, om er dan misschien wel achter te komen dat die studie helemaal niet bij je past?

Gewoon dit jaar werken en kijken naar een andere leuke studie voor als hij volgend jaar weer wordt uitgeloot. Bovendien is het ook al vrij laat om nu nog snel een studie te kiezen, snelle keus is vaak een verkeerde keus.
 
Gewoon dit jaar werken en kijken naar een andere leuke studie voor als hij volgend jaar weer wordt uitgeloot. Bovendien is het ook al vrij laat om nu nog snel een studie te kiezen, snelle keus is vaak een verkeerde keus.

Ik snap de achterliggende gedachte, maar hoe groot is die kans dat hij een volgend jaar wel wordt ingeloot? Met uitstellen kom je er niet. Met studies kom je er veelal pas achter of het iets voor je is, door er gewoon aan te beginnen. natuurlijk niet in het wilde weg, want daar krijg je op zeker moment ook zat van. Toch komt het vaak zat voor dat mensen onderwijl nog veranderen van richting.

Om na een jaar werken (in mijn geval nog langer) weer terug te komen in het studiegebeuren is mij echt superslecht bevallen. De levenservaring die ik heb opgedaan in mijn periode van werken heeft mij ook weinig geholpen bij mijn huidige studie, integendeel. Maar voor sommige mensen kan dat natuurlijk anders liggen:)
 
je raakt uit je ritme wat studeren betreft. Ik heb na de middelbare ook een jaar gewerkt en het is mij slecht bevallen. Terug naar de schoolbanken was een grote omschakeling.

Mwa, verschilt (zoals alles) per persoon. Ik heb na de middelbare school vijf jaar 'genikst' (gewerkt) voor ik weer ging studeren. Een vriendin van mij hetzelfde. En het is prima bevallen, ik vond 'terug in de schoolbanken' eigenlijk geen grote omschakeling.

(Ik moet wel zeggen dat ik nu sinds een maand stage loop en ik ben er achter dat ik werken (stage dus in dit geval) eigenlijk wel veel leuker vind dan op school zitten... :o Maar ik maak de opleiding wel gewoon af.)

En stel dat hij na een jaar wachten weer wordt uitgeloot (als dat mogelijk is.) Nee, dan zou ik nu voor het beste alternatief gaan. Of wil je net zo lang wachten tot je wordt toegelaten, om er dan misschien wel achter te komen dat die studie helemaal niet bij je past?

Gewoon dit jaar werken en kijken naar een andere leuke studie voor als hij volgend jaar weer wordt uitgeloot. Bovendien is het ook al vrij laat om nu nog snel een studie te kiezen, snelle keus is vaak een verkeerde keus.

Ik snap de achterliggende gedachte, maar hoe groot is die kans dat hij een volgend jaar wel wordt ingeloot? Met uitstellen kom je er niet. Met studies kom je er veelal pas achter of het iets voor je is, door er gewoon aan te beginnen. natuurlijk niet in het wilde weg, want daar krijg je op zeker moment ook zat van. Toch komt het vaak zat voor dat mensen onderwijl nog veranderen van richting.

Om na een jaar werken (in mijn geval nog langer) weer terug te komen in het studiegebeuren is mij echt superslecht bevallen. De levenservaring die ik heb opgedaan in mijn periode van werken heeft mij ook weinig geholpen bij mijn huidige studie, integendeel. Maar voor sommige mensen kan dat natuurlijk anders liggen:)

Jullie hebben allebei een punt, maar ik neig toch wat meer naar bascross.
Ik zou idd een jaar werken en in de tussentijd kijken naar een studie voor als je volgend jaar weer wordt uitgeloot, en niet nu op het allerlaatste moment nog een studie zoeken.
 
een vriendin van mij wacht al 5 jaar op fysiotherapie en als het dit jaar niet lukt dan maar wat anders.
 
Koop een paar boeken van geneeskunde en ga ze besturen, verder kun je ook een vergelijkbare studie beginnen.
 
Gebruik je kop, ga een vergelijkbare studie doen (biomedische wetenschappen) en ga hiernaast snel werken in een bejaardenhuis of een k*tklusje in een ziekenhuis. Liefst vrijwillig natuurlijk. Dit kun je vervolgens aankaarten bij de decentrale loting volgend jaar dat je in de verzorging hebt gewerkt voor een jaar en dan heb je een flinke stap voor op anderen.
 
Ik snap de achterliggende gedachte, maar hoe groot is die kans dat hij een volgend jaar wel wordt ingeloot? Met uitstellen kom je er niet. Met studies kom je er veelal pas achter of het iets voor je is, door er gewoon aan te beginnen. natuurlijk niet in het wilde weg, want daar krijg je op zeker moment ook zat van. Toch komt het vaak zat voor dat mensen onderwijl nog veranderen van richting.

Om na een jaar werken (in mijn geval nog langer) weer terug te komen in het studiegebeuren is mij echt superslecht bevallen. De levenservaring die ik heb opgedaan in mijn periode van werken heeft mij ook weinig geholpen bij mijn huidige studie, integendeel. Maar voor sommige mensen kan dat natuurlijk anders liggen:)

Ik ga volgend jaar meedoen met decentrale selectie en hoop zo binnen te komen. Maar ja je hebt wel gelijk, wat als ik dan weer niet binnenkom, dan heb ik 2 jaar voor niks weggegooid.
 
Koop een paar boeken van geneeskunde en ga ze besturen, verder kun je ook een vergelijkbare studie beginnen.

Ja daar zat ik dus ook aan te denken. Ik ken heel wat mensen die daar zijn ingeloot nu. Ik zou het studie materiaal op zich wel kunnen krijgen en gewoon thuisstuderen. Dan ben ik jaar daarop veel makkelijker af. Maarja het is een moeilijke keuze:S
 
Gebruik je kop, ga een vergelijkbare studie doen (biomedische wetenschappen) en ga hiernaast snel werken in een bejaardenhuis of een k*tklusje in een ziekenhuis. Liefst vrijwillig natuurlijk. Dit kun je vervolgens aankaarten bij de decentrale loting volgend jaar dat je in de verzorging hebt gewerkt voor een jaar en dan heb je een flinke stap voor op anderen.

Ben ik van plan ja:o
 
Je bent nog jong man. Ga lekker een jaartje chillen en probeer het volgend jaar nog eens. Lukt het dan niet, dan kan je altijd nog een andere studie kiezen.

Werken kan je altijd nog, geniet zolang het nog kan ;)
 
een vriendin van mij wacht al 5 jaar op fysiotherapie en als het dit jaar niet lukt dan maar wat anders.

Da's minder. Was al ooit ingeloot, maar besloot toch niet te gaan studeren. Ben 2 jaar later begonnen en werd gewoon weer ingeloot. Had de 2e x ook ingeschreven bij Thim van der Laan. Particuliere school moest IQ en psych test doen. Blij dat ik gewoon op een reguliere HBO kon beginnen. Plan was andres 1 jaar Thim en dan overschakelen.
Gezien jou vriendin in die 5 jaar niet op dit idee is gekomen, verdient ze het niet om fysiotherapeut te worden. :)
 
een vriendin van mij wacht al 5 jaar op fysiotherapie en als het dit jaar niet lukt dan maar wat anders.

Zeg haar iets anders te gaan doen.

2 vrienden van mij zijn 'afgestudeerd' als Fysio en komen nergens aan de bak. Iedereen doet maar een studie , maar werkgelegenheid ho maar. Idem voor psychologie en andere populaire studies! Maar eens gaan korten op de financiering en belonen bij richtingen waar tekorten zijn .....
 
Een jaartje niksen? Dat slaat echt nergens op. Doe dan een studie die er enigszins op lijkt... (ik doe Farmacie en meer dan de helft is uitgeloot dus daarom doen ze die studie)

Maar het is niet mogelijk om tentamens eerder te doen. Als je volgend jaar wel Geneeskunde gaat doen maak je gewoon de tentamens wanneer ze gegeven worden..

+1


Was het trouwens niet zo dat als je gemiddelde op het VWO hoger als 7,5 is dat je automatisch bent ingeloot?
 
Toffe peer hoor die Bouwens. 'Tis maar goed dat je vriendin blind is en rolstoelzittend, hals over kop zou ze er op DBB achterkomen dat dat waterbed waar ze vermoedelijk op slaapt een verlengstuk is van je uitpuilende vet in je zij.

Haha zo'n vriendin als ik heb zou jij nooit kunnen bemachtigen in ieder geval niet zonder ervoor te hoeven betalen......
 
Back
Naar boven