MuscleMeat

Voeding tijdens cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JeroenEgbers

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
137
Waardering
3
Mag je druivensuiker nemen na de training bij cutten of zijn dat onnodige suikers,

als het goed is word dat toch verbrand omdat je meer verbrand dan dat je binnenkrijgt of is dat verkeerd beredeneerd??

???
 
ja het wordt verbrand....maar dat is natuurlijk niet wat je wilt hebben he, je wilt dat je vet verbrand.

dus geen druivensuiker in je k*t stoppen
 
dextrose na je training stopt de catabole processen die door training veroorzaakt worden... lijkt me dat je dat ook in de cut wel wilt. Zit de vetverbranding niet eens in de weg ook, zolang je ze direct na de training in neemt.
 
als het goed is word dat toch verbrand omdat je meer verbrand dan dat je binnenkrijgt of is dat verkeerd beredeneerd??

???

Dat is zeker niet verkeerd beredeneerd.

Wat suikers vlak na de training kunnen je energie-voorraden aanvullen, waardoor je wellicht fitter blijft en gemakkelijker een actieve levensstijl kunt aanhouden.

@ MacB

Vet verbrand je door meer te verbruiken dan in te nemen. Hoe groter vervolgens het verschil tussen inname en verbruik, hoe meer vet je verbrandt.


De vraag is natuurlijk in hoeverre de druivensuiker een bijdrage levert aan je prestaties gedurende het verloop van de dag en volgende dagen. Dit zou je eens kunnen testen voor jezelf door minder/geen druivensuiker te nemen en dan eens kijken of je verschil bemerkt.

Anderzijds is het natuurlijk op deze manier beredeneerd de vraag welk eten je dan nog wel moet eten. Alles dat je eet (met name aan koolhydraten) levert energie en vormt een alternatief voor je lichaam het eigen vet te gebruiken als brandstof.
 
@ MacB

Vet verbrand je door meer te verbruiken dan in te nemen. Hoe groter vervolgens het verschil tussen inname en verbruik, hoe meer vet je verbrandt.

:orly:
 
Is natuurlijk ook weer niet waar. Je verbruik en inname mogen niet te ver uit elkaar liggen
 
Ik zou het niet doen.
Gewoon extra whey eiwitten en bcaa poeder/pillen (aminozuren)
 
Mag wel, maar een groot deel doet het niet. Ik ga het m'n volgende cut pas proberen, hiervoor heb ik altijd kh na de training geschrapt tijdens cutten. Ga dan ook m'n dagen verdelen in hoge en lage kh dagen.
 
Is natuurlijk ook weer niet waar. Je verbruik en inname mogen niet te ver uit elkaar liggen

Niet waar? Eens reportages gezien waarin mensen onder bepaalde omstandigheden met enorme energie-tekorten hadden te kampen? Met een energie-tekort van enkele duizenden kcal per dag ga je in een rap tempo tientallen kilo's vet kwijt raken. Dat je na het enorme vetverlies nog sneller weer zult aankomen is een ander verhaal.

---->> Hoe groter het verschil in verbruik en inname bij een lagere inname dan verbruik, hoe meer vet je verbrandt.

Hoe is dit dan niet waar volgens jou?
 
Niet waar? Eens reportages gezien waarin mensen onder bepaalde omstandigheden met enorme energie-tekorten hadden te kampen? Met een energie-tekort van enkele duizenden kcal per dag ga je in een rap tempo tientallen kilo's vet kwijt raken. Dat je na het enorme vetverlies nog sneller weer zult aankomen is een ander verhaal.

---->> Hoe groter het verschil in verbruik en inname bij een lagere inname dan verbruik, hoe meer vet je verbrandt.

Hoe is dit dan niet waar volgens jou?

Omdat je lichaam zich gaat aanpassen. Als jij teweinig binnenkrijgt gaat je lichaam in de spaarstand, waardoor je minder vet zult gaan verliezen
 
Omdat je lichaam zich gaat aanpassen. Als jij teweinig binnenkrijgt gaat je lichaam in de spaarstand, waardoor je minder vet zult gaan verliezen

Maar daarmee wordt deze stelling nog niet onderuit gehaald... Die klopt gewoon.

"Hoe groter het verschil in verbruik en inname bij een lagere inname dan verbruik, hoe meer vet je verbrandt. "

Als ik per dag nog maar 500 kcal binnen krijg in plaats van 1500, dan raak ik echt wel meer vet kwijt per dag hoor. Een spaarstand zal er voor zorgen dat het afvallen het relatief minder snel gaat: de eerste 500 kcal die je mindert heeft het meeste resultaat.

Het effect van de spaarstand moet je anderzijds ook weer niet overdrijven. Alsof je lichaam ineens energie uit de lucht kan halen ofzo. Mensen die ergens gestrand waren waar amper te eten was (vliegtuig-crash, schipbreuk) waren binnen een maand vele tientallen kilo's afgevallen.
 
Back
Naar boven