AndroidHealthClinic

insuline gebruik voor niet diabetici (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
(IK KAN NIET POSTEN IN DE ANABOLISCH SUBFORUM VANDAAR HIER MIJN POST)

Ik ben zelf diabetes patient en daarom gebruik ik insuline, naalden, glucose meter en dergelijke, onder medische begeleiding.

Gebruik zelf Humalog (kortwerkende insuline) voor overdag en Humaline (langwerkende) voor de nacht.

Stel dat ik een niet diabetes patient die aan fitness doet wil helpen met het gebruik van insuline:

- Waar moet ik dan op letten?
- Wat is het voordeel voor zo iemand om insuline te gebruiken?
- Waardoor heeft dit een anobolische werking bij een niet diabetes patient?
- Wat zijn de risico's?

Bij voorbaat dank en hopelijk reacties van serieuze mensen!
 
wat is de reden dat je daar niet kan posten? :rolleyes:
 
(IK KAN NIET POSTEN IN DE ANABOLISCH SUBFORUM VANDAAR HIER MIJN POST)

Ik ben zelf diabetes patient en daarom gebruik ik insuline, naalden, glucose meter en dergelijke, onder medische begeleiding.

Gebruik zelf Humalog (kortwerkende insuline) voor overdag en Humaline (langwerkende) voor de nacht.

Stel dat ik een niet diabetes patient die aan fitness doet wil helpen met het gebruik van insuline:
- Waar moet ik dan op letten?
- Wat is het voordeel voor zo iemand om insuline te gebruiken?
- Waardoor heeft dit een anobolische werking bij een niet diabetes patient?
- Wat zijn de risico's?

Bij voorbaat dank en hopelijk reacties van serieuze mensen!



laat diegene zichzelf inlezen en de verantwoording dragen...
 
Slecht idee, dan kun je beter "iets" anders gaan gebruiken.

Door insuline te gebruiken als gezonde man kun je risico lopen ook een suikerpatiënt te worden, ook kun je vroegtijdig overlijden aan een suikercoma (heb ik eens ergens gelezen)

Edit:

Ik vind dit nog op DBB

http://forum.dutchbodybuilding.com/f133/veel-gestelde-vragen-insuline-67153/

Misschien heb je er iets aan, maar nogmaals ik zou geen insuline aanraden, of probeer je een 'naturel' bodybuilder te helpen?
 
Slecht idee,veel risico's aan. (hypo)
 
Als jij een meter en alle benodigdheden hebt voor diegene die wil gaan injecteren, dan verklein je wel een aantal risico's:
-Denk aan Hypo en coma (meten=weten)

Omdat je goed weet wat de signalen zijn van een evt Hypo en dit tijdig kan herkennen kan je misschien, mocht er besloten worden insuline te gaan gebruiken, de eerste paar keer bij diegene blijven.

Verder weet ik niet precies waardoor en/ of waarom het zo goed kan werken, hiervoor moet je verder informeren of lezen.

Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dat er wordt gepraat maar weinig wordt gezegd waar die jongen wat aan kan hebben. Alleen de post van Superknurft draagt ergens aan bij, gezien de vragen die worden gesteld.
Probeer, en het lukt mij ook lang niet altijd, niet gelijk een waarde oordeel te geven over iemand of de vraag maar puur antwoord te geven op de gestelde vragen.
 
Slecht idee, dan kun je beter "iets" anders gaan gebruiken.

Door insuline te gebruiken als gezonde man kun je risico lopen ook een suikerpatiënt te worden, ook kun je vroegtijdig overlijden aan een suikercoma (heb ik eens ergens gelezen)

Edit:

Ik vind dit nog op DBB

http://forum.dutchbodybuilding.com/f133/veel-gestelde-vragen-insuline-67153/

Misschien heb je er iets aan, maar nogmaals ik zou geen insuline aanraden, of probeer je een 'naturel' bodybuilder te helpen?

Hoi,
Bedankt voor je reactie!
Ik weet dat er risico's aankleven maar dat was niet de enige vraag. En dat een niet suikerpatient toch patient wordt vanwege insuline spuiten gebeurt echter niet zo snel. Het gaat er dan wel om mijns inziens dat je korte perioden (bijv max 4 weken) kleine hoeveelheden injecteert.

Tuurlijk, het meest gezond is goede voeding, goede rust en dergelijke zonder allerlei hulpmidden.
Maar de realiteit is dat er mensen zijn die insuline gebruiken zonder dat ze diabetes hebben en hierdoor hopen beter te kunnen presteren met sporten.

Bovendien, en ik spreek uit ervaring, is een Hypo goed te behandelen. Zoals eerder beschreven in andere posts en te zien via de link Veel Gestelde Vragen: Insuline
(waarvoor dank Superknurft) zijn er signalen die wijzen op een Hypo, als je serieus van plan bent insuline te gaan gebruiken vind ik dat je de verantwoordelijkheid moet nemen om hier zorgvuldig mee om te gaan.

Er kleven aan alle hulpmiddelen in deze soort risico's, de kunst is om de nadelen zo veel mogelijk te beperken en de voordelen zo veel als mogelijk tot je te nemen.

Ik ben blij dat er wordt gereageerd en graag meer reacties, misschien van mensen die het zelf hebben gebruikt en dus ervaring hebben?

Bij voorbaat dank!
 
Back
Naar boven