AndroidHealthClinic

Vervanging voor front/side raises

Bezoekers in dit topic

freekoz

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2008
Berichten
252
Waardering
7
Wat zijn de beste vervangende oefeningen om de schouders te trainen, voor front-raises en side-raises? Want ik merk dat ik last krijg van m'n schoudergewrichten door die front/side raises.
 
Probeer die front raises met neutrale greep of met een schijf tussen je handen vasthoudend net als een stuur van een auto, maar niet vastknijpen maar samen drukken.

Probeer maar eens. Niet te zwaar gaan, maar lekker op herhalingen.
 
Ik vind presses altijd fijn voor schouders, zowel dumbbell als barbell. Voor de zijkant kan je ook upright rows doen, maar ik vind dat juist altijd een blessuregevoelige oefening.
 
Ipv side raises upright row met dumbbells, die zie ik nooit iemand doen maar voelt veel lekkerder dan met barbell probeer maar eens
 
Al veel nuttige reacties, bedankt ;)
 
Ipv side raises upright row met dumbbells, die zie ik nooit iemand doen maar voelt veel lekkerder dan met barbell probeer maar eens

Die deed ik ook wel eens af en toe, is nu eigenlijk aweer een hele poos geleden, maar is echt wel lekker om te doen
 
Front raise met triceptouw zonder cheaten!
Zet je op een bankje doe dan side raises.
Upright row met bb of db is toch hetzelfde voor je schouders? Wel veel beter voor je polsen.
 
Ja upright row met dumbbells is een heerlijke oefening en je polsen worden niet verdoet (wat wel het geval is met een barbell of z-stang).
 
Wat zijn de beste vervangende oefeningen om de schouders te trainen, voor front-raises en side-raises? Want ik merk dat ik last krijg van m'n schoudergewrichten door die front/side raises.

Front raises > alle OH presses
Side raises > UR rows
 
??

Alle OH presses belasten voornaamlijk de voorste kop, net als frontraises
Upright row belast voornaamlijk de laterale kop, net als lateral raises
 
ik meende een "groter dan teken" teken (verkeerd om) te zien staan, maar is dus een pijltje:p
 
Ja, dat is gewoon een pijltje :)
 
nee, het is een happertje; front raises worden opgegeten door overhead presses.
 
@3XL, bedankt man dat wordt dus voortaan OH-presses & UR-rows doen :D
 
Sowieso OHP doen . Je kan variëren tussen seated met dumbbells (vind ik het lekkerst) en standing of seated met een barbell .
Voor de side raises moet je maar eens kijken naar je techniek .
 
met benchpress pak je de voorkant
met de militairy press pak je vooral de zijkant
en met bend over row heb je de achterkant

meer heb je dus niet nodig(als beginner). beetje massa kweken
 
met benchpress pak je de voorkant
met de militairy press pak je vooral de zijkant
en met bend over row heb je de achterkant

meer heb je dus niet nodig(als beginner). beetje massa kweken

:o
 
Back
Naar boven