AndroidHealthClinic

Meest effectieve Tricep-oefening (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dippen en french press
 
Close Grip bench heb ik eigenlijk nog nooit doelgericht geprobeert die zal ik eens gaan toepassen ziet er fijn uit ;)

Edit, domme vraag ik haalde bench en press door elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Smal bankdrukken en skullcrushers. Dat vind ik de fijnste oefeningen voor de triceps. Volgens mij zijn ze ook behoorlijk effectief, want me triceps groeien er goed op.
 
Floorpress, dips en cg benchpress. Triceps gaan het best op zware press oefeningen.
 
cgbp
reverse grip 1 arm ext/pushdowns hoe het je ook wilt noemen (imo beste oefn ooit voor triceps, geen ego gewichten maar ooo zo goed resultaat)
 
cgbp
reverse grip 1 arm ext/pushdowns hoe het je ook wilt noemen (imo beste oefn ooit voor triceps, geen ego gewichten maar ooo zo goed resultaat)

Dus een reverse grip met een arm is effectiever dan die normale grip. Handpalmen dus naar boven wijzend en niet naar beneden?
 
Dus een reverse grip met een arm is effectiever dan die normale grip. Handpalmen dus naar boven wijzend en niet naar beneden?

Ik doe deze vaak liggend op een bankje met kabel en de EZ stang.
Vervolgens 2 sets zwaar uitvoeren 8 tot 10 reps.
De derde set zo hoog mogelijk gewicht beginnen en afwerken volgens drop down principe allen met max reps.
Neem rust 45 sec tot een minuut en ga vervolgens met de kabel geconcentreerd one arm puldown uitvoeren waarbij je bij de uiterste extensie extra aanspant.
Doe hierbij steeds sets van 6 reps tot je triceps zowat ontploffen en je niet meer kunt.

Works for me :D
 
Close grip hier close grip daar... iedereen is er dus enthousiast over.... me eerste volgende triceps training maar eens snel proberen :D
 
niemand Tate press?

Ik ga deze een keer proberen, maar is het niet erg belastend voor je elleboog?


En ik heb nog spierpijn van gister ochtend van de close grip bench, en dan vooral de kleinste spier van de 3.
 
hier heeft eens een of ander universitair onderzoek gestaan en daaruit bleek dat pushdowns de oefening waren die triceps het meest aanspraken. mrja, ik vind persoonlijk cgbp of skullcrushers ook beter dan pushdowns.
 
Bedankt voor alle reacties ik denk dat ik mijn tricep-training als volgt ga aanpakken;
- Close Grip Bench Press
- Pulldowns/Pushdowns
- Two handed tricep curls
 
Triceps kickback is lekkere isolatie oefening.
 
moet hammercurl zijn, is een oefening voor biceps
 
Back
Naar boven