AndroidHealthClinic

Tijdreizen kan toch? (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Leg uit, want volgens mij weten we heel erg veel namelijk.

men is er helemaal niet meer overeen over massa existentie in een atoomkern.. steeds meer opperen dat ook hier enkel sprake is van een voorkomen/vorm van pure energie... (stringtheorie)
Als dit klopt en alles tot zijn reinste vorm energie is > deeltjes waar we de plaats in ruimte/tijd niet echt kunnen bepalen.. blablabla.. dan komen we ertoe dat sommige hiervan gaan afleiden dat alles wat we zien als realiteit een vormgeving is van een interne afdruk van een universum verwezenlijkt door de intelligentie van de creator zelf.. de God within..

niet mijn idee/strekking/overtuiging.. ik zoek, overtuig me en ik volg.. hehehe.. tot ik beters vind natuurlijk..
 
Laatst bewerkt:
dus Mighty komt terecht in een parallele wereld zonder roxxe, terwijl in de oorspronkelijke wereld nog steeds een roxxe is maar geen Mighty? ???
Mighty zoeft naar 19** helpt roxxe's pa een handje,
Mighty zoeft naar 2008 terug en niemand heeft ooit wat van roxxe gehoord behalve Migty
als Migty roxxe's kinderloze pa tegenkomt zal die vader wel een hartverzakking krijgen aangezien Mighty vanaf 19** nog geen dag verouderd is :D
 
??? wat heeft iemands heden nou voor invloed op het verleden? het verleden=verleden tijd, daar kan je niets meer aan veranderen(je kunt natuurlijk wel bewijzen vervalsen in het heden en mensen misinformeren)
check het Mighty vs roxxe verhaal :D
 
maar het is bewezen dat de tijd in satellieten trager gaat doordat ze een bepaalde snelheid volgen, al is dat maar een kwart van een seconde om d 5 jaar ofzo, dit is het bewijs dat je in de tijd kan reizen

en je noemt die stringtheorie maar onzin terwijl er zo veel wetenschappers achter staan, tenzij je zelf een wetenschapper bent kan je moeilijk gaan claimen dat die het allemaal mis hebben



even over je satelliet verhaal. Die satelliet hangt toch gewoon boven ons, in het heden. Ik zou er nu met een spaceshuttle heen kunnen en aan kunnen raken? hij is dus in onze dimensie maar je beweert wel dat ie elke 5 jaar 0,25 seconden(menselijk begrip) verwijderd is van mijn "tijdlijn/dimensie"
Als er dus andere dimensies zouden zijn dan zouden die er bijna oneindig veel zijn. Voor elke 0,000000001 x100000000000000 seconde is een eigen realiteit, zodra die satelliet dus achter zou gaan lopen zou ie al verdwijnen uit onze dimensie en in de andere komen. Of ga je beweren dat je pas in een andere "tijdlijn/dimensie" komt als een een paar minuten achterloopt? lijkt me niet, als ik al mee ga in je theorie that is.
Of bedoel je dat er een klokje(door mensen gefabriceerd uurwerk) in zo'n satelliet zit en dat die niet zo snel loopt als die van ons op aarde? als je dit bedoeld dan slaat het al helemaal nergens op :P
 
Er zijn toch ook verschillende soorten zwaartekracht.. waarom dan geen soorten tijd fzo

omdat zwaartekracht echt bestaat, ik kan van een flat afspringen en de zwaartekracht zelf waarnemen. Tijd is gewoon door mensen verzonnen begrip puur om periodes aan te geven.
 
Mighty zoeft naar 19** helpt roxxe's pa een handje,
Mighty zoeft naar 2008 terug en niemand heeft ooit wat van roxxe gehoord behalve Migty
als Migty roxxe's kinderloze pa tegenkomt zal die vader wel een hartverzakking krijgen aangezien Mighty vanaf 19** nog geen dag verouderd is :D

de vraag is dan alleen nog, in hoeverre wordt het heden veranderd als roxxe nooit wordt geboren? :eek:
 
even over je satelliet verhaal. Die satelliet hangt toch gewoon boven ons, in het heden. Ik zou er nu met een spaceshuttle heen kunnen en aan kunnen raken? hij is dus in onze dimensie maar je beweert wel dat ie elke 5 jaar 0,25 seconden(menselijk begrip) verwijderd is van mijn "tijdlijn/dimensie"
Als er dus andere dimensies zouden zijn dan zouden die er bijna oneindig veel zijn. Voor elke 0,000000001 x100000000000000 seconde is een eigen realiteit, zodra die satelliet dus achter zou gaan lopen zou ie al verdwijnen uit onze dimensie en in de andere komen. Of ga je beweren dat je pas in een andere "tijdlijn/dimensie" komt als een een paar minuten achterloopt? lijkt me niet, als ik al mee ga in je theorie that is.
Of bedoel je dat er een klokje(door mensen gefabriceerd uurwerk) in zo'n satelliet zit en dat die niet zo snel loopt als die van ons op aarde? als je dit bedoeld dan slaat het al helemaal nergens op :P
ik spreek toch niet over dimensies, maar stel nu dat ik 2 jaar in zo'n shuttle ga zitten, dan ben ik als ik terugkom een kwart van een seconde jonger

Of bedoel je dat er een klokje(door mensen gefabriceerd uurwerk) in zo'n satelliet zit en dat die niet zo snel loopt als die van ons op aarde? als je dit bedoeld dan slaat het al helemaal nergens op :
Ja, als je daar een klok zit die even snel gaat als een klok op aarde dan zou die daar iets trager gaan, een seconde is overal niet even lang

dat heeft niets met dimensies te maken, wel dat de tijd vast hangt aan "massa of snelheid" voor terug te gaan in de tijd dan zijn wetenschappers over andere dimensies bezig maar dat is weer helemaal iets anders
als er andere dimensies zijn dan kan je daar voorlopig onmogenlijk ingeraken behalve bepaalde deeltjes die van de ene naar de andere dimensie kunnen ontsnappen, met deeltjesversnellers tracht men het bestaan van die deeltjes te bewijzen

bekijk die docus nu eens for god sake :roflol:
 
ivm satelliet bazar... lees dien boek eens van Stephen Hawking.. "HET HEELAL" .. daar staat alles zeer eenvoudig uitgelegd met illustraties en vbn...
 
de vraag is dan alleen nog, in hoeverre wordt het heden veranderd als roxxe nooit wordt geboren? :eek:

Niet, want roxxe heeft eerst altijd in de kelder bij zijn ouders gewoond en nu woont hij in mijn kelder. Niemand kent hem dus irl.;)
 
bekijk die docus nu eens for god sake :roflol:


ik keek deel 1 van je eerste link en daar hoorde ik al weer zo'n vaag muziekje plus lachende professoren die het over god hadden, toen wist ik genoeg :P

maar ik snap nu wat je bedoeld met die satelliet, als jij 5 jaar(aardse tijd) in die satelliet zit dan is er voor jouw maar 4 jaar 364 dagen 23 uur 59 minutes 59,75 seconden verstreken.
Maar dat is toch geen tijdreizen, want je bent nog steeds in het heden maar toont inderdaad wel aan dat er iets gebeurt op een bepaalde snelheid. Hoe ga je echter bewijzen dat dit klopt en niet gewoon een computerglitch is die op een bepaalde snelheid optreedt? Kunnen wij dit ergens op aarde testen? nee
 
Binnen de grenzen van de huidige logica. Net als dat vroeger de aarde als een dubbeltje plat leeg, bleek het einde van de horizon maar een klein stukje van de hele cirkel.

Misschien is het zo dat wij nu met het oog op de logica en tijreizen e.d. iets ook aanzien voor 'plat' terwijl het rond is. Zodra wij pas snappen dat het 'rond' is, kom je verder en wordt onze huidige logica ook aangepast.

Snapt nou niemand mijn vergelijking?! :(



Jij vraagt je af of nu niemand hier je vergelijking begrijpt, ik begrijp m in ieder geval wel.

Echter, begrijp jij niet wat ik met logica bedoel. Met logica bedoel ik de beginselen van menselijke kennis. Zoals bijvoorbeeld de regels:

1. Voor ieder verschijnsel moet er een oorzaak zijn, niets kan 'zomaar' (actie-reactie, causoliteit).

2. Voor de notie van een 'iets' (een entiteit) is er een bepaaldheid nodig, oftewel, een eindigheid. Daarmee bestaat oneindigheid dus eigenlijk niet, althans niet als notie. Anders gezegd: binnen het menselijke bevattingsvermogen kan er niet zoiets zijn als oneindigheid. Logisch: je kunt immers nooit iets omschrijven dat oneindig is.

Dit speelt zich op een GEHEEL ander niveau af dan de vraag of de aarde wel rond kan zijn, of aarde wel/niet het middelpunt is van het omniversum, etc, etc.

Er is nog nooit aangetoont dat er bijvoorbeeld wel degelijk iets kan gebeuren zonder dat er een oorzaak voor is, de gehele causoliteitsprincipe waar de wetenschap/de mens mee denkt gaat hier immers keihard tegen in.

Er is nog nooit een oneindig fenomeen omschreven/getekend. Dit KAN niet.


Snap je nu wat ik bedoel met 'logica'?
 
Maar dat is toch geen tijdreizen, want je bent nog steeds in het heden maar toont inderdaad wel aan dat er iets gebeurt op een bepaalde snelheid. Hoe ga je echter bewijzen dat dit klopt en niet gewoon een computerglitch is die op een bepaalde snelheid optreedt? Kunnen wij dit ergens op aarde testen? nee

NATUURLIJK IS HET IETS ANDERS DAN EEN TIJDREIS. Anders zou diegene ons in het heden in zijn hoedanigheid als tijdreizende versie toch nooit meer spreken/zien whatever? Dat hij niet in de tijd heeft gereisd is daarmee dan dus al VOLLEDIG BEWEZEN.

Mensen die zulke redeneringen niet begrijpen, begrijpen niet hoe men het menselijke denken dient te analyseren. Zucht.
 
Jij vraagt je af of nu niemand hier je vergelijking begrijpt, ik begrijp m in ieder geval wel.

Echter, begrijp jij niet wat ik met logica bedoel. Met logica bedoel ik de beginselen van menselijke kennis. Zoals bijvoorbeeld de regels:

1. Voor ieder verschijnsel moet er een oorzaak zijn, niets kan 'zomaar' (actie-reactie, causoliteit).

2. Voor de notie van een 'iets' (een entiteit) is er een bepaaldheid nodig, oftewel, een eindigheid. Daarmee bestaat oneindigheid dus eigenlijk niet, althans niet als notie. Anders gezegd: binnen het menselijke bevattingsvermogen kan er niet zoiets zijn als oneindigheid. Logisch: je kunt immers nooit iets omschrijven dat oneindig is.

Dit speelt zich op een GEHEEL ander niveau af dan de vraag of de aarde wel rond kan zijn, of aarde wel/niet het middelpunt is van het omniversum, etc, etc.

Er is nog nooit aangetoont dat er bijvoorbeeld wel degelijk iets kan gebeuren zonder dat er een oorzaak voor is, de gehele causoliteitsprincipe waar de wetenschap/de mens mee denkt gaat hier immers keihard tegen in.

Er is nog nooit een oneindig fenomeen omschreven/getekend. Dit KAN niet.


Snap je nu wat ik bedoel met 'logica'?

antwoord in 1 woord: parallel

de dimensie kloojoos hebben een mooi theorieke..
 
ik spreek toch niet over dimensies, maar stel nu dat ik 2 jaar in zo'n shuttle ga zitten, dan ben ik als ik terugkom een kwart van een seconde jonger

Dan snap je er zelf dus niets van. :p

Je zou als je werkelijk in de tijd gereisd had niet jonger zijn, maar je zou ons in deze hoedanigheid/met dit bewustzijn nooit meer zien. Je zou enkel de versie van ons in het verleden zien/spreken. Daarmee besta je dan ook een oneindig aantal keren, net als wij. Oftewel je bestaat oneindig en tegelijkertijd niet. Je bent een oneindig aantal keer bewust, je kunt nooit dood gaan, etc, etc.

Snap je de consequenties van tijdreizen dan niet?
 
antwoord in 1 woord: parallel

de dimensie kloojoos hebben een mooi theorieke..

Ik leg mijn stellingen uit, beargumenteer ze. Jij niet. Komt het puntje bij paaltje dan verwijs jij simpelweg naar 'die anderen die het allemaal wel weten'...

Dat je op zijn minst dan niet twijfelt begrijp ik niet. Als je iets zelf niet kunt uitleggen, hoe kun je er dan zo van overtuigd zijn? Ach ja, wetenschap is in zekere zin ook een soort van religie...
 
NATUURLIJK IS HET IETS ANDERS DAN EEN TIJDREIS. Anders zou diegene ons in het heden in zijn hoedanigheid als tijdreizende versie toch nooit meer spreken/zien whatever? Dat hij niet in de tijd heeft gereisd is daarmee dan dus al VOLLEDIG BEWEZEN.

Mensen die zulke redeneringen niet begrijpen, begrijpen niet hoe men het menselijke denken dient te analyseren. Zucht.

dat zeg ik, maggi
 
Mighty zoeft naar 19** helpt roxxe's pa een handje,
Mighty zoeft naar 2008 terug en niemand heeft ooit wat van roxxe gehoord behalve Migty
als Migty roxxe's kinderloze pa tegenkomt zal die vader wel een hartverzakking krijgen aangezien Mighty vanaf 19** nog geen dag verouderd is :D

Mighty zoeft helemaal niet een paar keer. Er zijn een oneindig aantal Mighty's die een oneindig aantal maal in de tijd reizen en tevens een oneindig aantal keer een oneindig aantal mogelijke dingen doen, zoals president worden, de aarde vernietigen, alle tijdreismachines vernietigen, etc.

Maar zover denk je dus niet. Wel doen, want met zo'n niet-kritische houding ga je veel te snel dingen klakkeloos aannemen.
 
Mighty zoeft helemaal niet een paar keer. Er zijn een oneindig aantal Mighty's die een oneindig aantal maal in de tijd reizen en tevens een oneindig aantal keer een oneindig aantal mogelijke dingen doen, zoals president worden, de aarde vernietigen, alle tijdreismachines vernietigen, etc.

Maar zover denk je dus niet. Wel doen, want met zo'n niet-kritische houding ga je veel te snel dingen klakkeloos aannemen.

Heb jij de "oneindig-aantal-keer" ziekte? :P
 
Back
Naar boven