Fitness Seller

Fullbody schema. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CCJ

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
47
Waardering
0
Hoi, ik heb een fullbodyschema gemaakt omdat ik eerst al split deed, maar dit niet uitkwam met werk. Nu denk ik een mooi schema te hebben die om de dag is.

Dag 1:
- Squat met Dumbbell
- Calf Raise
- Bench Press
- Military Press
- Dips

Dag 2:
- Squat met Dumbbell
- Deadlift met Dumbbell
- Dumbbell Row
- Chins

Na afloop van elke KT ga ik 30 minuten hardlopen als cardio. Mijn doel is om in vetmassa af te vallen en in spiermassa aan te komen. Iemand nog tips of op/aanmerkingen?
 
Hou het anders gewoon simpel op een squat, push en pull oefening. Of je moet maar een 2 sets willen doen per oefening, maar dat is mijn mening.

Dumbbell uitvoeringen van de deadlift en squat zal je om praktische redenen qua gewicht op een gegeven moment nalaten... Begin dan gelijk aan de barbell varianten. :)

Mijn schema zou er eerder zo uitzien:

Dag A:
Full squat
Deadlift
Overhead presses

Calves
Biceps curl

Dag B:
Front squat
Bench press of dips
Chins / pull ups of een row

Triceps extension
Side raises

eventueel nog GHR ertussen of voor een volgend schema. En dan de compounds 5x5 en de isolaties 3x8 bijvoorbeeld.
 
Geen barbell tot je beschikking? Want naar mijn idee is er namelijk niet zo zeer verschil tussen een dumbbell squat en een dumbbell deadlift (iemand die dit kan bevestigen)?

Ik zou het trouwens iets anders in elkaar zetten:

Dag 1:
- Squat
- Bench
- Row
- Dips
- Calf raises

Dag 2:
- Squat
- Deadlift
- Military Press
- Chins
(- Lateral raises)

Je hebt in je eigen schema geen pull op dag 1 en geen push op dag 2. Dat maakt het eigenlijk al geen fullbody schema meer.

Welke set's en rep's ben je van plan te hanteren?

Edit: Tastu was me net voor :p
 
Ik heb geen barbell tot mijn beschikking, omdat ik op het moment aan het sparen ben voor een brommer. Ik zal mijn schema wel eens aanpassen, maar wat is een full squat? domme vraag misschien maar ik train nog niet lang dus.

@Dannl123

ik wilde 3 sets doen met 10 reps. en kun je eens geschikte pulls en pushs noemen?
 
Je weet denk ik wat een squat is, een full squat is dus dat je heel diep gaat, veel verder dan parallel. Owja geen brommer, koop dan een mooie powerrack, met wat gewicht en een barbell! :)
 
@Dannl123

ik wilde 3 sets doen met 10 reps. en kun je eens geschikte pulls en pushs noemen
De basis voor een fullbody schema is:
- een UB push (bijv press varianten, bench varianten)
- een UB pull (bijv row varianten, chin varianten)
- een LB compound (bijv squat varianten, deadlift varianten)

Kijk eens naar het schema van Tastu of mijzelf.

En ik ga mee met Keranos; brommers kosten je alleen maar geld :p
 
De basis voor een fullbody schema is:
- een UB push (bijv press varianten, bench varianten) Bench komt in mijn schema voor.
- een UB pull (bijv row varianten, chin varianten) Chins komen in mijn schema voor.
- een LB compound (bijv squat varianten, deadlift varianten)
Deadlift en squat komen in mijn schema voor.

Kijk eens naar het schema van Tastu of mijzelf.

En ik ga mee met Keranos; brommers kosten je alleen maar geld :p

Dag 1:
- Squat
- Bench
- Row
- Dips
- Calf raises

Dag 2:
- Squat
- Deadlift
- Military Press
- Chins
- Lateral raises

En brommer ben ik nodig i.v.m examenjaar. mijn mbo opleiding ligt in Zwolle, zon 30 km van huis. En waar kan ik jullie schema's zien?
 
En waar kan ik jullie schema's zien?
Ik bedoelde meer het schema dat ik en Tatsu hierboven neer hebben gezet. Die had je dus net gekopiëerd. Mijn voorkeur zou uitgaan naar zoiets.
 
Dag 1:
- Squat
- Bench
- Row
- Dips
- Calf raises

Dag 2:
- Squat
- Deadlift
- Military Press
- Chins
- Lateral raises

En brommer ben ik nodig i.v.m examenjaar. mijn mbo opleiding ligt in Zwolle, zon 30 km van huis. En waar kan ik jullie schema's zien?

In me log staat mn schema, niet de eerste pagina, heb inmiddels een nieuw schema. :)
 
Back
Naar boven