Fitness Seller

Mighty's Freaky Allegaartje

Bezoekers in dit topic

Mighty

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
10.072
Waardering
8
Lengte
1m95
Massa
99kg
Vetpercentage
10%
Na weken van voorbereiding en zweten boven een A4tje, waarin ik alle mogelijkheden heb afgewogen, ben ik eindelijk tot een schema gekomen, om mijn allegaartje van trainingsmethoden te gaan afwerken.

Ik ben op het idee gekomen door het topic van Shutterspeed, waarin hij verschillende trainingsvormen uiteen zet. Ik heb besloten om een groot deel van die methoden te gaan toepassen op mijn schem, het komende jaar. Ik werk bijna elke methode achter elkaar af en probeer onderweg te bkijken welke methode mij het meeste aanspreekt en waar ik de beste resultaten mee heb bereikt.

Ik zal eerst even uiteen zetten, hoe ik het komende jaar ga opbouwen.

Ik zal over 2 weken gaan beginnen met de eerste trainingsmethode, want ik ga de aankomende week mijn huidige schema nog afmkane en die week daarna neem ik een rustweekje, waarin ik alleen wat cardio zal gaan doen.

De eerste methode, waar ik mee ga beginnen, zal de 3-daagse split zijn. Ik zet de verdeling in eerste instantie op ma-wo-vr, maar wellicht wisselt dit nog gaandeweg. Hangt een beetje vanaf, wat voor baan ik straks zal hebben. Ik verdeel de spiergroepen in Benen, Rug/Biceps en Borst/Schouders/Triceps.
Ik wil nog 1-2 dagen cardio erbij gaan doen, waarbij ik tevens mijn buik/core zal gaan trainen.
De oefeningen en hoeveelheden sets/reps zal ik posten, wanneer ik daadwerkelijk start, bij elke verschillende trainingsmethode, evenals hoe lang ik het schema zal volgen en hoeveel rusttijd ik tussen de methoden aan zal houden.

De tweede methode zal de UB/LB-split worden, BB-style. Mijn doelstelling is M-UB, Di-LB, Do-UB, Vr-LB te gaan trainen.

De derde methode zal ik de split gaan verdelen in Push/Pull. Ma-Push, Wo-Benen, Vr-Pull.

De vierde methode zal ik HST gaan doen. Ik wil de Ma, Wo en Vr gaan trainen.

De 5e methode zal ik Max-OT gaan doen op Ma, Di, Wo, Do, Vr.

De 6e methode wil ik Heavy Duty gaan doen. Op welke dagen ik train, post ik dan wel.

De 7e methode ga ik German Volume doen op Ma, Di, Do, Vr.

De 8e en laatste methode wil ik Doggcrap gaan doen.

Mocht ik het tegen die tijd nog leuk vinden, wil ik ook Squats 'n'Milk, Rippetoe en Bill Star gaan proberen.

Met sommige methodes heb ik nog geen ervaring, met andere wel in meerdere of mindere mate.
Ik ben enorm benieuwd, wat het voor me gaat doen. Ik ben iig verzekerd van voldoende schema's, de komende tijd.:D
 
ikzelf train volgens UB/LB zoals je tweede methode, ben benieuwd wat je daarvan zult vinden. Als je wil kan ik je anders eens mijn schema doorsturen op het moment dat je met de tweede methode aanvat, laat maar iets weten als je dit wil.

Succes
 
Very nice, zo heb ik ook een tijd getraind. Hield alles, maar ook echt alles bij in Excel en zag zo duidelijk in de grafieken dat Fullbody mijn ding is.
Misschien ook handig voor jou om te doen, succes de komende tijd :)
 
VEEL succes!
 
En wanneer komen de AAS? :D
 
Goed idee bro, misschien moet ik dat ook eens doen om te zien wat me het best ligt. Ik ben er in feite al wat mee bezig want ik ben nu voor het eerst HIT aan het proberen.


Veel succes verder.
 
Goed idee, maar volgens mij zal het succes van een schema er ook van afhangen wanneer je deze juist doet. Zo ga je met rippetoe misschien minder succes boeken als je dit na al je voorafgaande schema's doet in plaats van als eerste schema.

Maar succes ;)
 
Veel succes. Wat zijn je stats?
 
Erg veel succes!
 
Succes ouwe :wl:
 
Thanx all. Ik doe nu overigens FB, 3 x per week en dat bevalt me ook goed. Ik ben, na lange tijd niks gedaan t hebben, sind een maand of 3 weer begonnen en het gaat weer lekker. Ik ben alweer 4 kilo gegroeid van 112 kilo naar 116 kilo. Vet percentage weet ik niet en boeit me ook niet zo. Ik schat, dat het nu rond de 17-18% zit. Ik ben meer iemand, die zijn vooruitgang meet aan mijn spiegelbeeld icm de weegschaal.
Mijn stats staan ook in mijn sig, die ik ook regelmatig zal updaten.:D
AAS zal ik nooit gebruiken, denk ik. Ik heb het, tot nog toe, niet nodig gehad om snel spiermassa te pakken en ik heb ook niet de ambitie om wedstrijden te doen of heel erg droog te gaan staan.

Mocht ik hulp nodig hebben met schema's, oid, zal ik jullie zeker om info vragen.
Thanx!
 
De bedoeling is, dat ik de aankomende week ga beginnen met mijn eerste schema. Vandaar, dat ik deze week een rustweekje heb, waarin ik alleen wat cardio doe. Dat houdt in 2-3 keer per week een uurtje cardio.

Ik ga waarschijnlijk zaterdag beginnen, omdat ik zondag en maadag de hele dag aan het werk ben. Ik begin met de 3-daagse split, zoals in de planning.
Ik zal deze methode voor een periode van 4-6 weken gaan volgen, gevolgd door een week rust/rustiger aan. Het aantal weken laat ik afhangen van de progressie, die ik boek en hoe leuk ik het vind om het schema te volgen.

Ik heb het schema als volgt ingedeeld:

Ma: Benen

Squat 3 x 6-8
Leg Press 2 x 8
Leg extension 2 x 8
Leg curl 2 x 8
SLDL 3 x 6
Calf Raise 3 x 6-8
Seated Calf Raise 2 x 6-8

Wo: Rug/Biceps

Deadlift 3 x 6-8
Pullups 3 x 6-8
BOR 3 x 6-8
DB Row 2 x 6-8
Shrugs 3 x 6-8
BB Curl 3 x 6-8
DB Incl. Curl 3 x 6-8
Hammer Curl 2 x 6-8

VR: Borst/Schouders/Triceps

Bankdrukken 3 x 6-8
Incl. DB Press 3 x 6-8
Dips 2 x 6-8
MP 3 x 6-8
Side Lateral Raise 2 x 6-8
Rear Lateral Raise 2 x 6-8
Triceps Extensie 3 x 6-8
CGBP 3 x 6-8

Ik wil hierbij op de rustdagen minimaal 2 keer 1 uur cardio doen, waarbij ik tevens wat Core-werk doe.
 
Mijn eerste training met de 3-daagse split. Lekkere korte training en ook behoorlijk gesloopt nu. Leg Press is defect, dus die kon ik niet doen.

Squat:
8 x 90
8 x 110
6 x 120

Leg extension:
8 x 30
8 x 50

Leg curl:
8 x 35
8 x 45

SLDL:
3 x 6 x 70

Calf Raise:
8 x 130
8 x 160
5 x 180

Seated Calf Raise:
2 x 8 x 60

Klaar!:D
 
De bedoeling is, dat ik de aankomende week ga beginnen met mijn eerste schema. Vandaar, dat ik deze week een rustweekje heb, waarin ik alleen wat cardio doe. Dat houdt in 2-3 keer per week een uurtje cardio.

Ik ga waarschijnlijk zaterdag beginnen, omdat ik zondag en maadag de hele dag aan het werk ben. Ik begin met de 3-daagse split, zoals in de planning.
Ik zal deze methode voor een periode van 4-6 weken gaan volgen, gevolgd door een week rust/rustiger aan. Het aantal weken laat ik afhangen van de progressie, die ik boek en hoe leuk ik het vind om het schema te volgen.

Ik heb het schema als volgt ingedeeld:

Ma: Benen

Squat 3 x 6-8
Leg Press 2 x 8
Leg extension 2 x 8
Leg curl 2 x 8
SLDL 3 x 6
Calf Raise 3 x 6-8
Seated Calf Raise 2 x 6-8

Wo: Rug/Biceps

Deadlift 3 x 6-8
Pullups 3 x 6-8
BOR 3 x 6-8
DB Row 2 x 6-8
Shrugs 3 x 6-8
BB Curl 3 x 6-8
DB Incl. Curl 3 x 6-8
Hammer Curl 2 x 6-8

VR: Borst/Schouders/Triceps

Bankdrukken 3 x 6-8
Incl. DB Press 3 x 6-8
Dips 2 x 6-8
MP 3 x 6-8
Side Lateral Raise 2 x 6-8
Rear Lateral Raise 2 x 6-8
Triceps Extensie 3 x 6-8
CGBP 3 x 6-8

Ik wil hierbij op de rustdagen minimaal 2 keer 1 uur cardio doen, waarbij ik tevens wat Core-werk doe.

Wtf lekkere rustdagen heb je dan met 2uur cardio :eek::eek::eek:
 
Vette squat bro' :wl:
 
Back
Naar boven