AndroidHealthClinic

hulp nodig voor beginner

Bezoekers in dit topic

Ano_1989_64

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 aug 2007
Berichten
14
Waardering
0
Hallo beste mensen van DBB,

Sinds anderhalf jaar ben ik lid van een sportschool bij een stad van ongeveer 22 km hier vandaan van thuis(woon zelf in een dorp). Nu ben ik sinds vorig jaar september gaan studeren in een andere stad en heb sindsdien niet vaak naar de sportschool kunnen gaan. Mijn abonnement van de sportschool die tot volgend jaar januari loopt zal ik dan ook waarschijnlijk niet verlengen.

Ik heb geen eigen vervoer en met de fiets naar de sportschool zou kunnen maar dan wordt het denk ik te lastig aangezien ik bijna een uur heen en een uur terug nodig heb en nog op z'n minst 2-3 uur nodig om te sporten/omkleden etc en dat 3 keer per week wordt nogal moeilijk om vol te houden. Ik ben nu niet op kamers en daarom lijkt het me om beter thuis oefeningen te doen.

Nou is mijn vraag of het mogelijk is om thuis oefeningen te doen om aan gezond en fitte lichaam te werken. Ik weet niet of het gaat lukken met alleen oefeningen zoals sit-ups, push-ups, optrekken en voor conditie buiten lopen/rennen dus zal waarschijnlijk ook wat moeten aanschaffen.

Het doel bij de sportschool was een betere conditie, misschien wat gespierder, een betere postuur bij de lichaam en de instructeur maakte een schema met vooral krachttraining. Weten jullie welke toestellen ik nodig zou hebben? Aangezien ik niet erg breed heb graag niet te duur en liever niet wat eigenlijk niet nodig is.


Alvast bedankt voor je tijd,

groetenn :hedbang:
 
Hangt er een beetje vanaf hoeveel je wil uitgeven, maar als je iets koopt is een degelijke barbell wel het eerste en belangrijkste.
Als je nog meer wil uitgeven kan je je ook nog een power rack aanschaffen, zodat je deftig kan squatten.
Als je een powerrack kan kopen, dan zal een bankje ook nog wel gaan, en dan heb je al een volledige homegym.

Pushups, optrekken en varianten erop zijn al zeker goed. Misschien niet om veel massa te kweken of om echt sterk te worden, maar wel voor algemene fitheid.
Dips tussen 2 stoelen of zo zijn ook nog een goed idee, die zijn zwaarder.

Maar wat het onderlichaam betreft kan je zonder gewicht veel minder doen. Eventueel kan je pistol squats doen, bodyweight lunges en dergelijke, maar daar groei je al snel uit, omdat je benen nu eenmaal groot en sterk kunnen worden.

Met een barbell is de squat de beste oefening, maar zonder powerrack is het lastig. Hier een artikel er over: http://stronglifts.com/ways-to-squat-when-you-dont-have-a-squat-rack/
Zercher squats zouden ook kunnen als je geen rack hebt.
Natuurlijk kan je altijd nog deadliften, power cleans en varianten er op doen (romanian deadlift, snatch grip deadlift, sumo deadlift, high pulls, hang clean...), wat ook goed voor de benen is.

Dus als je enkel een barbell koopt, dan zou je je schema kunnen opbouwen rond deadlift, snatch grip deadlift, powerclean, barbell rows, pullups, pushups, dips, overhead press,..
Wat nog steeds een mooie lijst is.

Sorry voor de wat onordelijke post, ik typ maar wat in me opkomt.
 
okee erg bedankt voor je reactie, ik weet het nu een stuk beter :).
zijn bijvoorbeeld halters ook nodig? en heeft iemand anders misschien nog ideeén?
 
Laatst bewerkt:
okee erg bedankt voor je reactie, ik weet het nu een stuk beter :).
zijn bijvoorbeeld halters ook nodig? en heeft iemand anders misschien nog ideeén?
Een barbell is een halter. Maar als je kleine halters bedoelt, dan niet, dat is geen prioriteit.
 
Back
Naar boven