AndroidHealthClinic

Wat tilt een man gemiddeld (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

reiweez

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
43
Waardering
0
Is daar iets van bekend? Het gaat me nu niet om wat iemand kan tillen die zeer sterk is, maar meer wat de doorsnede van de bevolking kan.

En dan bedoel ik gezonde mannen tussen de 18 en 65 jaar.
 
48,27 kg om precies te zijn

bron : cbs.nl
 
hoe tillen, optillen? of gewoon lopen met een gewicht ???
 
Ik heb ooit eens horen zeggen

60kg bench
70kg squat

gemiddelde ongetrainde man
 
Yes ik ben bovengemiddeld!! :D
 
Is toch hoog vind ik, heb toevallig 2 gemiddelde sportmensen laten beginne traine dit jaar en beiden begonnen rond de 45 kilo bij bench.
Beiden 19.

Gaat wel snel omhoog, eentje zat na half jaar al op 70. (nog steeds weinig maar +25 op 6 maand als je in je eerste training al 1 RM doet is toch best netjes)
 
Zoiets kan je toch nooit weten. Sommige mensen zullen ook sterker zijn dan andere vanwege werk of andere sporten die ze hebben beoefend.
 
gaat het over banken dan ? nee toch of wel?????
 
Als een beginner(sorry als topicopener dit niet is) vraagt 'wat tilt iemand' bedoelt hij meestal banken hoor :D.
 
ja das waar maar beginner of niet . iemand van 39 zal toch iets slimmer zijn lijkt me. die jochies die je tijdens uitgaan vragen wat je kan tillen hehehehehe
 
Als een beginner(sorry als topicopener dit niet is) vraagt 'wat tilt iemand' bedoelt hij meestal banken hoor :D.

lijkt me toch juist dat er dan bedoeld word TILLEN en niet duwen :D hahaha
 
Is daar iets van bekend? Het gaat me nu niet om wat iemand kan tillen die zeer sterk is, maar meer wat de doorsnede van de bevolking kan.

En dan bedoel ik gezonde mannen tussen de 18 en 65 jaar.

:orly:


ot : geen idee, vraag is ook redelijk vaag.
 
40 bench maar dan zeker niet mooi in een lijk en squat kunnen ze vaak de beweging niet eens goed laat staan met 70 kg op hun nek, die komen nooit meer overeind :P
 
Ik denk dat gemiddeldes hoger liggen.
Van een man wordt uitgegaan dat ie 1maal zijn lichaamsgewicht kan beuren. Dat is redelijk reëel. Je hebt uitschieters naar boven en onder.
Een beginner maakt reps met 40kg!
Ik denk dat 1RM bedoeld wordt.

Een mannelijke gorilla-aap "zilverrug" is bijna 10x zo sterk als een gemiddelde volwassen man.
Nemen we even Zydrunas Zavickas, de allersterkste mens op de wereld zal +/- 5 à 6x zo sterk zijn als een gemiddelde volwassen man.

Ehhhhmmm komt nog niet echt in de buurt van die zilverrug hè?
 
Ik denk dat gemiddeldes hoger liggen.
Van een man wordt uitgegaan dat ie 1maal zijn lichaamsgewicht kan beuren. Dat is redelijk reëel. Je hebt uitschieters naar boven en onder.
Een beginner maakt reps met 40kg!
Ik denk dat 1RM bedoeld wordt.

Een mannelijke gorilla-aap "zilverrug" is bijna 10x zo sterk als een gemiddelde volwassen man.
Nemen we even Zydrunas Zavickas, de allersterkste mens op de wereld zal +/- 5 à 6x zo sterk zijn als een gemiddelde volwassen man.

Ehhhhmmm komt nog niet echt in de buurt van die zilverrug hè?

Wtf heeft een aap hiermee te maken?
 
Wtf heeft een aap hiermee te maken?

Hahaha....ja eigenlijk helemaal niks.
Laatst naar de apenheul geweest en me daar laten vertellen hoe sterk zo'n zilverrug nu eigenlijk is.
Dat kwam gelijk bij me op.
Vergeet het maar, anders is het niet leuk meer....;) :D
 
Inderdaad wtf heeft die aap er mee te zien, maar toch een leuk weetje :D
 
Ik denk dat gemiddeldes hoger liggen.
Van een man wordt uitgegaan dat ie 1maal zijn lichaamsgewicht kan beuren. Dat is redelijk reëel. Je hebt uitschieters naar boven en onder.
Een beginner maakt reps met 40kg!
Ik denk dat 1RM bedoeld wordt.

Een mannelijke gorilla-aap "zilverrug" is bijna 10x zo sterk als een gemiddelde volwassen man.
Nemen we even Zydrunas Zavickas, de allersterkste mens op de wereld zal +/- 5 à 6x zo sterk zijn als een gemiddelde volwassen man.

Ehhhhmmm komt nog niet echt in de buurt van die zilverrug hè?

Toen ik begon met trainen woog ik 70 kilo. Nu 106. Mss dat ik ertussen ergens ooit eens mijn eigen lichaamsgewicht gebenched heb, maar ik denk het niet :D. Vergeet niet dat we in een maatschappij leven vol met slightly overweight mensen die helemaal niet sterk zijn of hele dunne ectos die nog minder kracht hebben. (ik behoorde tot 1ste groep :D ik kon letterlijk niet 1x pompen tot ik begon met trainen)

Het gemiddelde dat een mens zijn BW kan benchen is echt heel zwaar overschat denk ik. Als ik kijk hoeveel mensen in mn gym hun bodyweight kunnen benchen, das al heel laag. Beginners al helemaal, en het is voor beginners altijd leuk om te 1 RMen op de bench int begin als ze een begeleider hebben, zie ik vaak genoeg. Sterker nog, vriend van me die zwarte band karaté heeft(dus verondersteld om "sterk" te zijn) haalt na 7 jaar karaté en 3 jaar gym erbij ook nog altijd niet zn eigen bodyweight in bench. En hij heeft laag % in vet(in tegenstelling to mij :P)

Denk dat jij gewoon teveel gewoon bent om met sterke mensen om te gaan :D

(ik heb nu wel geen idee wat je bedoelt met "beuren", als het niet bench is, ignore this post)
 
Toen ik begon met trainen woog ik 70 kilo. Nu 106. Mss dat ik ertussen ergens ooit eens mijn eigen lichaamsgewicht gebenched heb, maar ik denk het niet :D. Vergeet niet dat we in een maatschappij leven vol met slightly overweight mensen die helemaal niet sterk zijn of hele dunne ectos die nog minder kracht hebben. (ik behoorde tot 1ste groep :D ik kon letterlijk niet 1x pompen tot ik begon met trainen)

Het gemiddelde dat een mens zijn BW kan benchen is echt heel zwaar overschat denk ik. Als ik kijk hoeveel mensen in mn gym hun bodyweight kunnen benchen, das al heel laag. Beginners al helemaal, en het is voor beginners altijd leuk om te 1 RMen op de bench int begin als ze een begeleider hebben, zie ik vaak genoeg. Sterker nog, vriend van me die zwarte band karaté heeft(dus verondersteld om "sterk" te zijn) haalt na 7 jaar karaté en 3 jaar gym erbij ook nog altijd niet zn eigen bodyweight in bench. En hij heeft laag % in vet(in tegenstelling to mij :P)

Denk dat jij gewoon teveel gewoon bent om met sterke mensen om te gaan :D

(ik heb nu wel geen idee wat je bedoelt met "beuren", als het niet bench is, ignore this post)

Ik had het over de squat, maar nu ik het teruglees is dat niet duidelijk af te leiden uit mijn post.
Ik dacht dat men als men sterk is je eigen lichaamsgewicht kunt benchen.

Bij mijn oude gym waren er in het verleden best wel veel jongens die gelijk hun eigen gewicht konden benchen, of dat nu 60 of 80kg was.
Of dit mogelijk met hun boeren-achtergrond te maken heeft weet ik niet, maar dacht dat het vrij normaal was. :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven