MuscleMeat

Nederlanders positiever over moslims (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Niet moeilijk als je logisch nadenkt. Het aantal buitenlanders neemt toe binnen Nederland. Buitenlanders zijn vaak zelf moslims, logisch dat ze positief tegenover moslims.
G
 
Gelukkig maar, dat is het idee van een coalitie min of meer. De VVD is natuurlijk net zo goed gedwarsboomd.


Oh natuurlijk, dat spreek ik ook niet tegen. Wil alleen zeggen dat de rechtse partijen meer invloed hebben gehad wat betreft beleid dan de linkse partijen. Valt natuurlijk over te discusseren maar als je het CDA en de VVD (of de partijen waaruit deze twee zijn voortgekomen) als enigszins rechts omschrijft dan zou je dit moeten erkennen.

Zelfs het hele sociale stelsel zoals we die kennen is vooral werk van de confessionelen en rechts, desalnietemin onder invloed van de linkse wind die door de Westerse wereld waaide na de tweede wereldoorlog.
 
Toch denk ik dat je wel kunt zeggen dat de politiek de laatste 40 jaar gemiddeld wel iets links van het midden is geweest naar huidige maatstaven. In ieder veel te links naar mijn maatstaven. Als de VVD groter was geweest was dat beter voor het land geweest, daar ben ik van overtuigd. :)

Ja echt die jaren CDA/VVD waren de topjaren voor Nederland. Hoe kan een beleid nou centrumlinks zijn als de partijen die meedoen aan de diverse kabinetten vooral rechts of centrumrechts waren? Was de PvdA dan zo dominant de keren dat ze mee hebben gedaan?
 
Ja echt die jaren CDA/VVD waren de topjaren voor Nederland. Hoe kan een beleid nou centrumlinks zijn als de partijen die meedoen aan de diverse kabinetten vooral rechts of centrumrechts waren? Was de PvdA dan zo dominant de keren dat ze mee hebben gedaan?

Mensen gaan vaak op VVD stemmen als het economisch slecht gaat in de hoop dat het daar beter van wordt.

Maar goed, het blijft een welles nietes spelletje. Rechts of linksheid is ook moeilijk echt te meten. Nogmaals, ik vind dat naar huidige maatstaven de afgelopen decennia een vrij links beleid hebben gekend. De VVD was wellicht ook relatief links 30 jaar geleden, dat was nu eenmaal de tijdsgeest. Gelukkig zijn alle partijen sindsdien wat wijzer, dus rechtser geworden.

Het is toch algemeen bekend dat de jaren '70 het (extreem) linkse gedachtegoed zijn hoogtepunt beleefde.
 
Ik ga je even laten zien hoe slecht jouw types veelal geinformeerd zijn, of zich in ieder geval tamelijk vaak laten beinvloeden door zelfverzonnen, op onderbuikgevoelens gebaseerde cijfers of verzonnen door andere marginalen die hetzelfde gedachtengoed koesteren;

Protestantse christenen vormen de harde kern van kinderrijk Nederland. In allochtone gezinnen neemt het kindertal sterk af. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Tien jaar geleden was het aantal allochtonen met grote gezinnen nog vijf keer zo groot als het aantal autochtonen; nu is dat verschil nagenoeg verdwenen.

Het aantal gezinnen met vier of meer thuiswonende kinderen is de afgelopen tien jaar fors afgenomen, ook in de zogenaamde biblebelt .

Maar het CBS maakte een kaart waarop blijkt dat grote gezinnen het meest voorkomen in die regio's met een klassieke, protestants-christelijke achterban: Flevoland, Overijssel, de Veluwe, Utrecht, Zuid-Holland en Zeeland. En niet in de grote steden met hun hoge concentraties allochtonen.

De tijd van het kinderrijke rooms-katholieke zuiden is allang voorbij, meldt het CBS. ,,In de overwegend katholieke delen van Nederland zijn de gezinnen al lange tijd kleiner dan gemiddeld.''

Vooral de zeer grote gezinnen nemen in aantal af. Zo ligt het aantal gezinnen met vier kinderen nu acht procent lager dan tien jaar geleden. Het aantal gezinnen met acht kinderen is zelfs bijna gehalveerd (een daling van 41 procent). Op 1 januari 2007 waren er 1384 gezinnen met acht of meer kinderen, tien jaar daarvoor waren het er nog 2290.

Inmiddels zijn zulke grote gezinnen ook onder Marokkanen uitzonderlijk. Tien jaar geleden telde 1,6 procent van de Marokkaanse gezinnen acht kinderen of meer, nu is dat minder dan 0,2 procent. Onder Turken, Surinamers en Antillianen komen zulke grote gezinnen zelfs minder vaak voor dan onder autochtonen.

De CBS-publicatie verklaart de daling van het kindertal niet, maar bekend is dat allochtone vrouwen die hier geboren zijn, veel meer op hun Nederlandse leeftijdgenoten lijken dan hun moeders: ze gaan langer naar school en beginnen later aan een gezin. Voor het gezinsinkomen zijn ook niet meer veel kinderen nodig, zoals vanouds in hun landen van herkomst. Overigens is ook in landen als Turkije en Marokko zelf het kindertal de afgelopen jaren gedaald.


Leuke nieuwsberichten allemaal, maar hoezo zou ik dit geloven als er al nieuws verspreid word over nederlanders die positiefer denken over moslims....

Maar het zal best zijn dat er iets minder kinderen worden genomen door de enorme prijzen maar dan nog blijft het meer dan bij de autochtonen.

Je moet gewoon lezen wat ik zeg en dat is de waarheid, en ook jou ogen zullen dat misschien nog gaan zien, al wil je het zelf niet graag geloven.
 
Mensen gaan vaak op VVD stemmen als het economisch slecht gaat in de hoop dat het daar beter van wordt.

Maar goed, het blijft een welles nietes spelletje. Rechts of linksheid is ook moeilijk echt te meten. Nogmaals, ik vind dat naar huidige maatstaven de afgelopen decennia een vrij links beleid hebben gekend. De VVD was wellicht ook relatief links 30 jaar geleden, dat was nu eenmaal de tijdsgeest. Gelukkig zijn alle partijen sindsdien wat wijzer, dus rechtser geworden.

Het is toch algemeen bekend dat de jaren '70 het (extreem) linkse gedachtegoed zijn hoogtepunt beleefde.

Ja de jaren 70 waren extreemlinks tot en met. De RAF zat nog net niet in de regering hier.

De jaren 70 waren zelfs niet eens links te noemen, buiten dan Den Uyl die de wind tegen had en toch nog redelijk de tekorten binnen de perken hield.

Als je puur kijkt naar bepaalde zaken van het beleid is er misschien een links beleid gevoerd maar migratiepolitiek alleen is niet exemplarisch voor het algeheel gevoerde beleid.

Waarom zouden er nou juist in de jaren 70 en beginjaren 80 nou zoveel extreemlinkse splintergroeperingen hebben bestaan? Omdat ze zo blij waren met het gevoerde extreemlinkse beleid zeker? Het was eigenlijk een eerbetoon van de radicalen aan het beleid waar ze het totaal mee eens waren.
 
Door te herhalen dat je de waarheid in pacht hebt maakt het nog niet waar, beste Arnoldfan.

Ik lees wat je zegt Arnoldfan. Je zegt continue allerlei dingen die niet op feiten gebasseerd zijn en daarbij komt het over dat je ook niet bepaald het type bent dat zich objectief laat informeren over maatschappelijke zaken. De enige feiten die jij ziet zijn losse gebeurtenissen die je altijd in je raamwerk van vooroordeel plaatst. Selectief zaken belichten dat vervolgt wordt 'zie je wel, alle moslims zijn k*t'. Ik wil je niet direct weer voor klapmongool uitmaken ofzo maar ik heb van jou nog nooit een logische beredenering mogen lezen. Het rammelt altijd aan alle kanten en is altijd gestoeld op emotie en vooroordeel. Als iemand je redelijkerwijze in het ongelijk stelt of denkt te stellen dan is jouw enige repliek altijd in de trent van 'je zult het vanzelf wel zien' en 'links is k*t'.
 
Door te herhalen dat je de waarheid in pacht hebt maakt het nog niet waar, beste Arnoldfan.

Ik lees wat je zegt Arnoldfan. Je zegt continue allerlei dingen die niet op feiten gebasseerd zijn en daarbij komt het over dat je ook niet bepaald het type bent dat zich objectief laat informeren over maatschappelijke zaken. De enige feiten die jij ziet zijn losse gebeurtenissen die je altijd in je raamwerk van vooroordeel plaatst. Selectief zaken belichten dat vervolgt wordt 'zie je wel, alle moslims zijn k*t'. Ik wil je niet direct weer voor klapmongool uitmaken ofzo maar ik heb van jou nog nooit een logische beredenering mogen lezen. Het rammelt altijd aan alle kanten en is altijd gestoeld op emotie en vooroordeel. Als iemand je redelijkerwijze in het ongelijk stelt of denkt te stellen dan is jouw enige repliek altijd in de trent van 'je zult het vanzelf wel zien' en 'links is k*t'.

Je zult het wel zien is het enige wat ik nog tegen mensen als jullie kan zeggen want de plaat voor jullie hoofd is te groot om die nog weg te halen.

Ik moet toegeven dat je mooie stukjes tekst neer kan zetten met de juiste woorden, respect daarvoor.Maar dat wil niet zeggen dat je gelijk hebt, sterker nog, je zit er dik langs.
 
Kan je nog wel slapen, Arnoldfan?
 
Ja de jaren 70 waren extreemlinks tot en met. De RAF zat nog net niet in de regering hier.

De jaren 70 waren zelfs niet eens links te noemen, buiten dan Den Uyl die de wind tegen had en toch nog redelijk de tekorten binnen de perken hield.

Als je puur kijkt naar bepaalde zaken van het beleid is er misschien een links beleid gevoerd maar migratiepolitiek alleen is niet exemplarisch voor het algeheel gevoerde beleid.

Waarom zouden er nou juist in de jaren 70 en beginjaren 80 nou zoveel extreemlinkse splintergroeperingen hebben bestaan? Omdat ze zo blij waren met het gevoerde extreemlinkse beleid zeker? Het was eigenlijk een eerbetoon van de radicalen aan het beleid waar ze het totaal mee eens waren.

De acties van linkse groeperingen waren natuurlijk tegen de minder linkse 'uitwassen' van de VVD bijvoorbeeld. Ik heb me niet verdiept in het precieze regeringsbeleid van de jaren '70 maar ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat die erg links waren. Succes was in die tijd vies, het bedrijfsleven schuldig aan van alles en nog wat tot het tegendeel bewezen werd en ga zo maar door.

Eigenlijk ben ik lichtelijk verbaasd dat je ontkent dat tijdsgeest destijds behoorlijk links was. Ik denk niet dat veel mensen dat met je eens zijn. Er zijn toch een hoop linkse zaken uit die tijd waarop men terug heeft moeten komen. Denk aan hoge uitkeringen, studiefinancieringen, allerlei subsidies, allemaal zaken die niet meer te betalen waren omdat steeds meer immigranten er buitensporig gebruik van maakte. En de hoge staatsschuld komt ook voor een aanzienlijk deel uit die tijd.

Welles, nietes. :)
 
De acties van linkse groeperingen waren natuurlijk tegen de minder linkse uitwassen. Ik heb me niet verdiept in het precieze regeringsbeleid van de jaren '70 maar ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat die erg links waren. Succes was in die tijd vies, het bedrijfsleven schuldig aan van alles en nog wat tot het tegendeel bewezen werd en ga zo maar door.

Eigenlijk ben ik lichtelijk verbaasd dat je ontkent dat tijdsgeest destijds behoorlijk links was. Ik denk niet dat veel mensen dat met je eens zijn. Er zijn toch een hoop linkse zaken uit die tijd waarop men terug heeft moeten komen. Denk aan hoge uitkeringen, studiefinancieringen, allerlei subsidies, allemaal zaken die niet meer te betalen waren omdat steeds meer immigranten er buitensporig gebruik van maakte. En de hoge staatsschuld komt ook voor een aanzienlijk deel uit die tijd.

Welles, nietes. :)

Geen welles, nietes omdat de groei van de staatsschuld vooral een CDA/VVD fenomeen is en niet door de regering Den Uyl tot stand is gebracht. Kan wel weer de grafiekjes van stal halen maar dat heeft volgens mij weinig zin.

Hoge uitkeringen werd al in gesnoeid door Ruding en co in 1982 d.m.v. het bestek 82. Nu waren die uitkeringen niet eens extreem veel hoger dan nu overigens maar Ruding en de regering vond het nodig om in Nederland weer eens echte armoede te zien.

Studiefinanciering is ook iets uit de jaren 80 overigens, de tijd van CDA/VVD. Subsidiepotten heb ik minder zicht op maar dan nog zal dat niet in die orde zijn geweest dat daardoor de zaak uit de hand liep.

Nu was ik maar een klein Ericje maar in de jaren 70 en begin jaren 80 was eerder een reactieve tijdsgeest dan een linkse tijdgeest. Mensen waren de woningnood zat, de werkloosheid door massa ontslagen zat etc. Dan krijg je vanzelf activisme te zien, althans toen wel. Dat kan je een linkse tijdsgeest noemen maar dan is het o zo wonderbaarlijk dat de CDA en VVD binnen no time de touwtjes in handen kregen voor vele jaren.
 
Ik moet toegeven dat je mooie stukjes tekst neer kan zetten met de juiste woorden, respect daarvoor.Maar dat wil niet zeggen dat je gelijk hebt, sterker nog, je zit er dik langs.

Hoe voelt dat nou, gevangen in je eigen wijsheid, eenzaam door je unieke capaciteit om de werkelijkheid te doorgronden, maar zonder het vermogen deze pijnlijke waarheden over te doen brengen aan ons, ongelovigen.

Je hebt meer gemeen met de door jou gehate moslimfundamentalist dan je lief is ;)
 
voor de geschiedkundig onderlegden:

Is de hele maatschappelijke ontwikkeling in 'het westen' (****ing belachelijke term eigenlijk) na WOII niet eigenlijk onwijs liberaal en individualiserend (=rechts?) te noemen? De totalitaire regimes waarvoor angst, haat en afgrijzen steeds dieper kwam te zitten (Nazi-Duitsland, en de 'Commies'). Als reactie erop is men de andere kant op gegaan: als we nu gewoon zorgen dat we zo min mogelijk met elkaar te maken hebben lossen we problemen ook op. Geld werd de 'social fabric', van alles was overvloed. De overheid zorgde voor de verkommerlingen en de markteconomie voor ons geld. Binnen de VN verklaarden we elkaar allemaal souverein en met de EU wordt de trend eigenlijk verder gezet. Een van oudsher economisch verbond dat zich ontwikkelt tot een supermacht met centraal bestuur, waarin de mensen rondzweven in het geld. (een bel die soms kan knappen...).
Nu echter lopen we tegen de beperkingen aan: olie kan op, water blijkt eigenlijk vrij schaars, de bio-industrie blijkt niet mee te ontwikkelen met onze ethische standaard en het aardse ecosysteem blijkt grondig verziekt te zijn. Het 'systeem' echter, lijkt daar weinig boodschap aan te hebben. Nederland komt steeds meer in de greep van een Allochtoon verschijnsel, dat zich in diens ontwikkeling bijzonder moeilijk naast de Europese geschiedenis laat leggen.

Lijkt me in het geheel zo rechts (al is die term te vaag voor woorden) als de pest?

Or am I talking bullocks? :D
 
Je begrijpt het niet BuilderB. Links heeft in de weinige jaren dat ze aan de macht waren zo'n stempel op het beleid gezet dat de rechtse partijen daarna niet teveel durfde af te wijken van het eerder gevoerde beleid. Daarbij moesten die rechtse partijen vele jaren reparatiewerk doen aan wat links binnen 1 tot 4 jaar stuk had gemaakt.

Kijk naar dat prachtige zorgstelsel dat rechts heeft ingevoerd, dan zie je toch mooi hoe goed rechtse oplossingen werken. We betalen bijna het dubbele aan premie, krijgen niks meer terug aan no-claim en de geleverde zorg is ook nog eens van een matige kwaliteit. Toppie. Wel een beetje off-topic overigens, maar ach dat is standaard in deze sectie.

Links is k*t, rechts doet alles goed, rechts moet!

(en nu ga ik gewoon weer karma krijgen voor die laatste opmerking :roflol:)
 
Je begrijpt het niet BuilderB. Links heeft in de weinige jaren dat ze aan de macht waren zo'n stempel op het beleid gezet dat de rechtse partijen daarna niet teveel durfde af te wijken van het eerder gevoerde beleid. Daarbij moesten die rechtse partijen vele jaren reparatiewerk doen aan wat links binnen 1 tot 4 jaar stuk had gemaakt.

Kijk naar dat prachtige zorgstelsel dat rechts heeft ingevoerd, dan zie je toch mooi hoe goed rechtse oplossingen werken. We betalen bijna het dubbele aan premie, krijgen niks meer terug aan no-claim en de geleverde zorg is ook nog eens van een matige kwaliteit. Toppie. Wel een beetje off-topic overigens, maar ach dat is standaard in deze sectie.

Links is k*t, rechts doet alles goed, rechts moet!

(en nu ga ik gewoon weer karma krijgen voor die laatste opmerking :roflol:)

:D
Het zorgstelsel... tja, wat zal ik zeggen... Maak iedere dag weer pareltjes mee :thumbs:
 
Back
Naar boven