MuscleMeat

Blauwe plekken op rug

Bezoekers in dit topic

Rob S.

Contest Winner 09 & 11
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Lid geworden
23 dec 2007
Berichten
4.825
Waardering
410
Lengte
1m82
Massa
114kg
Vetpercentage
8%
Ik merk sinds langere tijd dat ik wat last heb van blauwe plekken/vlekken op mn rug (en achterkant schouder). Het is dus alleen op de bovenrug, nergens anders.

Zijn dit gesprongen adertjes? En trekt dit weer vanzelf weg na verloop van tijd? Bvd.
 
komt door het squatten met die zware stang
 
Dat zal het niet zijn....doe al een hele tijd alleen maar frontsquat, uitstappen etc.
 
Kan het slecht beoordelen zonder visual.
Steun je ergens tegen aan tijdens curlen of iets?
Kan er weinig meee zo.
 
Kan het slecht beoordelen zonder visual.
Steun je ergens tegen aan tijdens curlen of iets?
Kan er weinig meee zo.

Nee. Ik denk dat het er niks mee te maken heeft dat ik ergens tegenaan sta of ergens op lig. Denk dat dit een andere oorzaak heeft, wellicht pomp gerelateerd.
 
Tja man,denk maar even aan 1 ding.
Go see the doctor.
 
Tja man,denk maar even aan 1 ding.
Go see the doctor.

Zo snel ga ik dus echt niet naar de dokter hoor. Ik wacht eerst nog andere ervaringen af, want ik denk zomaar dat ik echt niet de enige zal zijn op dit hele forum.
 
Zo snel ga ik dus echt niet naar de dokter hoor. Ik wacht eerst nog andere ervaringen af, want ik denk zomaar dat ik echt niet de enige zal zijn op dit hele forum.


Even voor duidelijkheid,ik ga ook niet gauw naar de dokter de laatste keer dat ik de beste man gezien heb was 2 jaar terug voor vaccinatie voor Afrika.

Maar wat jij beschrijft kan ik niet plaatsen en schijnbaar jij ook niet dus waarom zou je dan een risico nemen?
 
Als je heel even logisch nadenkt kan het niks ernstigs zijn. Dit zullen gesprongen adertjes zijn dus die blauwe plekken zijn ws gewoon bloed. Als het goed is zal dit na verloop van tijd weer wegtrekken, maar ik wil dus weten wie dit ook heeft (gehad), waarvan het komt en hoelang het duurt voordat het wegtrekt. Mocht hier werkelijk NIEMAND zijn die dit weet, dan pas ga ik naar de dokter.
 
Als je heel even logisch nadenkt kan het niks ernstigs zijn. Dit zullen gesprongen adertjes zijn dus die blauwe plekken zijn ws gewoon bloed. Als het goed is zal dit na verloop van tijd weer wegtrekken, maar ik wil dus weten wie dit ook heeft (gehad), waarvan het komt en hoelang het duurt voordat het wegtrekt. Mocht hier werkelijk NIEMAND zijn die dit weet, dan pas ga ik naar de dokter.


Suit yourself dude,just trying to help.
 
Voelde je 's nachts geen rare prikken in je rug? Mss was het wel je buurman die met ze tampeloeri een bepaald gaatje zocht ;)
 
Heb het soms ok op m'n schouders als ik ze hard aanspan,rug ook soms. Ken ook iemand die het extreem heeft wanneer hij gepompt is en poseert, heel z'n rug ( borst ook )slaagt dan blauw uit!
Geen idee wat het percies is, allesinds niets kwaadaardig lijkt me.
 
Ik moet ook eens een keer kijken of het ik heb voordat ik aan de eerste oefening begin, eigelijk nooit op gelet. Gisteren viel het me pas echt op dat ik een stuk of 4 blauwe plekken op mn bovenrug had...maar ga vandaag nog eens checken voordat ik aan de training begin.
 
Niet door bankdrukken oid?
 
Heb het soms ok op m'n schouders als ik ze hard aanspan,rug ook soms. Ken ook iemand die het extreem heeft wanneer hij gepompt is en poseert, heel z'n rug ( borst ook )slaagt dan blauw uit!
Geen idee wat het percies is, allesinds niets kwaadaardig lijkt me.

idd ik heb juist hetzelfde op mijn schouder aan de zijkant
 
http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/blauwe-gele-plekken-30786/

Deze link gaat ook over over dit onderwerp. En volgens mij heeft het met de pomp en met zuurstof gebrek te maken op bepaalde plaatsen waar deze ''blauwe plekken'' ontstaan. Ook praten ze in dit topic over een leverprobleem. Als het veelvuldig ontstaat is een bezoek aan de doktor natuurlijk geen domme overweging.
 
heb 't ook vaker na bijv. dumbbell press. En aangezien jij op dezelfde banken presst ;) kan het wellicht daarvan zjin.
 
heb 't ook vaker na bijv. dumbbell press. En aangezien jij op dezelfde banken presst ;) kan het wellicht daarvan zjin.

Het ligt dus waarschijnlijk aan die oude bankjes bij ons in de gym niet? :D

Laatste tijd eigelijk niet meer op gelet of ik nog steeds die plekken krijg. Moet zometeen rug en achterkant schouders doen dus ga eens kijken of ik nog steeds een smurfenrug krijg haha.
 
Back
Naar boven