Fitness Seller

Zzp

Bezoekers in dit topic

Steelpan

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 okt 2006
Berichten
5.828
Waardering
3.486
Lengte
1m80
Massa
94kg
Hallo,

Ik had een vraagje of hier mensen zijn de ZZP in de bouw zijn en wat je ongeveer verdiend.

Ik zit al langere tijd te denken om voor mezelf te beginnen maar moet er natuurlijk wel op vooruit gaan.
 
Hallo,

Ik had een vraagje of hier mensen zijn de ZZP in de bouw zijn en wat je ongeveer verdiend.

Ik zit al langere tijd te denken om voor mezelf te beginnen maar moet er natuurlijk wel op vooruit gaan.

Wij hebben ongeveer 100 zzp-ers lopen voor ons bedrijf.
Verdienste zijn afhankelijk of ze het werk aannemer of dat ze op urengeld staan.

Gemiddeld vragen ze een 32,50 per uur bij ons.
Is dus een 260 euro per dag.
Brandstofkosten betalen ze wel gewoon zelf.

Als ze het werk aannemen verdienen ze soms veel meer. Wij hebben monteurs lopen die altijd minimaal een 350 euro per dag hebben.

Wat doe je precies?
 
Verkijk je er niet op, hun verzekeringen etc zijn echt immens vergeleken een normale werknemer. (en andere onkosten, een dagje ziek is een dagje geen geld als je op regie werkt)

Maar idd, zo rond de 35 euro/u
 
Bedankt voor de reactie's.
Nu alles een beetje uitrekenen
 
Verkijk je er niet op, hun verzekeringen etc zijn echt immens vergeleken een normale werknemer. (en andere onkosten, een dagje ziek is een dagje geen geld als je op regie werkt)

Maar idd, zo rond de 35 euro/u

Verzekeren doen niet eens alle ZZP-ers. Sommige verzekeren maar een deel.
Maar ze houden ongeveer de helft netto (40-50%) over.
Veel gasten die voor ons werken boeren toch best aardig. Nieuwe 5 series zie ik hier geregeld het terrein op draaien en dan komt er een timmerman met klompen aan uit:D
 
Ik ken iemand die het doet, verdient aardig goed. Alleen zoals iemand al zei, ziekte & vakanties etc.. krijg je niet door betaald
 
Ik ken iemand die het doet, verdient aardig goed. Alleen zoals iemand al zei, ziekte & vakanties etc.. krijg je niet door betaald

Ziekte kun je voor verzekeren, alleen de meeste kiezen dan dat de 1e 2 weken voor eigen rekening zijn. Plus vakanties is vrij normaal. Bouwvakkers hadden vroeger hun vakantiebonnen, maar kregen de vakantiedagen ook niet uitbetaald.

Zelfstandig is leuk echte rmoet je een aantal dingen in gedachte houden.
Transport
Brandstof
Verzekeringen/pensioen
Kleding
Gereedschap
Materieel
Moet je op papier meerdere werkgevers per jaar hebben (valt wel simpel te regelen natuurlijk:D)
Moet er redelijk werk in je branche zijn.
 
Ziekte kun je voor verzekeren, alleen de meeste kiezen dan dat de 1e 2 weken voor eigen rekening zijn. Plus vakanties is vrij normaal. Bouwvakkers hadden vroeger hun vakantiebonnen, maar kregen de vakantiedagen ook niet uitbetaald.

Zelfstandig is leuk echte rmoet je een aantal dingen in gedachte houden.
Transport
Brandstof
Verzekeringen/pensioen
Kleding
Gereedschap
Materieel
Moet je op papier meerdere werkgevers per jaar hebben (valt wel simpel te regelen natuurlijk:D)
Moet er redelijk werk in je branche zijn.

Ik heb voor een zzp-er gewerkt, hij vertelde dat hij rond de 37,- p u vroeg en ik werkte er niet echt witjes:p dus dat zal wel niet aangemeld zijn?
Ook betaalde hij dat dan zelf, zonder meer te kunnen vragen (het werk gaat er natuurlijk wel iets sneller door, niet zo veel sneller:p)
 
Ik heb voor een zzp-er gewerkt, hij vertelde dat hij rond de 37,- p u vroeg en ik werkte er niet echt witjes:p dus dat zal wel niet aangemeld zijn?
Ook betaalde hij dat dan zelf, zonder meer te kunnen vragen (het werk gaat er natuurlijk wel iets sneller door, niet zo veel sneller:p)

Wij hebben ook een enkeling die richting de 40 euro per uur vraagt, echter moet deze het dan wel waard zijn. Als wij er niks aan verdienen houd het op.
Misschien heeft hij jou wel op een aangenomen klus meegenomen. Dus dat hij gewoon m2 afgerekend krijgt ofzo.
 
Verzekeren doen niet eens alle ZZP-ers. Sommige verzekeren maar een deel.Maar ze houden ongeveer de helft netto (40-50%) over.
Veel gasten die voor ons werken boeren toch best aardig. Nieuwe 5 series zie ik hier geregeld het terrein op draaien en dan komt er een timmerman met klompen aan uit:D

Hmm koppelbaasjes :D

Hahah klopt, liepen er twee op de bouw rond (rond de 40) nieuwste E-klasse mercedes beide... 45 euro EXCL. reiskosten (ze hadden woon-werk afstand van 100km... namen beide 2 man mee (chauffeurstoeslag) haha echt niet normaal wat die lui erbij kregen, 4000netto oid).
 
Hmm koppelbaasjes :D

Hahah klopt, liepen er twee op de bouw rond (rond de 40) nieuwste E-klasse mercedes beide... 45 euro EXCL. reiskosten (ze hadden woon-werk afstand van 100km... namen beide 2 man mee (chauffeurstoeslag) haha echt niet normaal wat die lui erbij kregen, 4000netto oid).

Koppelbaasje? Kiezen hun zelf voor. Wij verzekeren hun niet hoor:D

Haha wij betalen niemand 45 euro per uur. En al helemaal geen reiskosten.
Chauffeurstoeslagen kennen wij ook niet.

Is gewoon een all in bedrag bij ons.
Of je neemt het op m2 aan of op uren.
 
Verzekeren doen niet eens alle ZZP-ers. Sommige verzekeren maar een deel.
Maar ze houden ongeveer de helft netto (40-50%) over.
Veel gasten die voor ons werken boeren toch best aardig. Nieuwe 5 series zie ik hier geregeld het terrein op draaien en dan komt er een timmerman met klompen aan uit:D

Je houdt als ZZP-er wel meer over dan de helft hoor. Als je het goed doet wel, tenminste en dan ben je nog goed verzekerd ook.
Het nadeel met de meeste ZZP-ers is, dat ze alleen maar kijken naar wat ze in hun handje krijgen en daarvan gaan leven. Vandaar, dat ze vaak failliet gaan. De belastingdienst komt namelijk pas later om de hoek.;)
 
Je houdt als ZZP-er wel meer over dan de helft hoor. Als je het goed doet wel, tenminste en dan ben je nog goed verzekerd ook.
Het nadeel met de meeste ZZP-ers is, dat ze alleen maar kijken naar wat ze in hun handje krijgen en daarvan gaan leven. Vandaar, dat ze vaak failliet gaan. De belastingdienst komt namelijk pas later om de hoek.;)

Als ze een dikke 5 serie rijden, 200 km per dag rijden, pensioen/verzerekingen, afschrijving gereedschappen enz enz dan komen ze ongeveer op 40-50%. Tenminste dat zeggen de betere jongens bij ons (dus jongens die al tig jaar meelopen, elke dag goed geld verdienen, wel met de belastingdienst overweg kunnen (waar idd de meeste naar 3 jaar ineens geen vrienden meer mee zijn;)).
De betere draaien 1500 bruto in de week, is toch een 3000 schoon in de 4 weken. Verdienen de meeste niet bij een baas als timmerman (zitten dan denk ik op een 1500-1600 per maand netto). Plus rijden nog eens een dikke auto, kunnen kiezen voor wie ze willen werken enz enz.
 
Als ze een dikke 5 serie rijden, 200 km per dag rijden, pensioen/verzerekingen, afschrijving gereedschappen enz enz dan komen ze ongeveer op 40-50%. Tenminste dat zeggen de betere jongens bij ons (dus jongens die al tig jaar meelopen, elke dag goed geld verdienen, wel met de belastingdienst overweg kunnen (waar idd de meeste naar 3 jaar ineens geen vrienden meer mee zijn;)).
De betere draaien 1500 bruto in de week, is toch een 3000 schoon in de 4 weken. Verdienen de meeste niet bij een baas als timmerman (zitten dan denk ik op een 1500-1600 per maand netto). Plus rijden nog eens een dikke auto, kunnen kiezen voor wie ze willen werken enz enz.

Oke, maar dan zit daar de lease van hun auto ook al bij in waarschijnlijk.
Dat verdienen ze in loondienst zeker niet.
 
Oke, maar dan zit daar de lease van hun auto ook al bij in waarschijnlijk.
Dat verdienen ze in loondienst zeker niet.

Idd, ik tel alles dan he;)
Plus als je als ZZP aan de deur staat is anders he. Alleen verzekering en belastingen en klaar.
Is andere koek:D
 
Idd, ik tel alles dan he;)
Plus als je als ZZP aan de deur staat is anders he. Alleen verzekering en belastingen en klaar.
Is andere koek:D

Vergis jezelf niet qua verzekeringen , ikzelf werk free-lance en die verzekereingen zijn peperduur !! een redelijke verzekering met 70% dekking en 4 weken wachttijd betaal je al snel 500-600 eurie in de maand.

Zit je in een risicogroep ( erfelijke ziektes e.d. ) dan wordt je verzekering nog duurder. Het is ook daarom dat meer dan de helft vd free-lancers en zzp-ers onverzekerd werken.

http://www.mkb-benefits.nl/artikel82.php
 
Vergis jezelf niet qua verzekeringen , ikzelf werk free-lance en die verzekereingen zijn peperduur !! een redelijke verzekering met 70% dekking en 4 weken wachttijd betaal je al snel 500-600 eurie in de maand.

Zit je in een risicogroep ( erfelijke ziektes e.d. ) dan wordt je verzekering nog duurder. Het is ook daarom dat meer dan de helft vd free-lancers en zzp-ers onverzekerd werken.

I know, maar tov kleding, gereedschap enz, valt dat nog mee;)
 
I know, maar tov kleding, gereedschap enz, valt dat nog mee;)

is wel zo , maar die zijn beter aftrekbaar ( middelen om het werk uit te kunnen voeren zijn aftrekbaar ) en bovendien (vaak) eenmalig.
De verzekering niet en komt iedere maand terug.

U kunt de premie aftrekken van uw inkomstenbelasting, wij adviseren u in de meeste gevallen dat niet te doen. Als u een uitkering krijgt van de polis terwijl u de premie aftrekbaar heeft gemaakt dient u over de uitkering belasting te betalen. U kunt er ook voor kiezen om de premie niet fiscaal aftrekbaar in Box 1 te laten verrekenen: dan is uw uitkering ook onbelast. Veza zal belastingaftrek in overleg met u wel of niet adviseren.

Ofwel de kosten voor middelen was je iig kwijt geweest aan de belasting, en die kort je gewoon door deze dingen aan te schaffen.
 
is wel zo , maar die zijn beter aftrekbaar ( middelen om het werk uit te kunnen voeren zijn aftrekbaar ) en bovendien (vaak) eenmalig.
De verzekering niet en komt iedere maand terug.



Ofwel de kosten voor middelen was je iig kwijt geweest aan de belasting, en die kort je gewoon door deze dingen aan te schaffen.

Gereedschap is veel terugkomend. Autokosten natuurlijk ook.

Stukje tekst slaat nergens op.
Tuurlijk moeten ze het aftrekken. Die enkele keer dat je ziek bent of wat dan ook, dat boeit toch niet. Als je zo vaak ziek bent blijf dan maar in loondienst:D
 
Gereedschap is veel terugkomend. Autokosten natuurlijk ook.

Stukje tekst slaat nergens op.
Tuurlijk moeten ze het aftrekken. Die enkele keer dat je ziek bent of wat dan ook, dat boeit toch niet. Als je zo vaak ziek bent blijf dan maar in loondienst:D

Niet ? en als je compleet arbeidsongeschikt raakt voor ( noem maar wat ) 3 jaar ofzo ??? Stel voor je bent verzekerd voor 3000 p/mnd , Dan betaal je dus over de 3000 uitkering een % van 42.5% wat erop neer komt dat je zon 1600 overhoud om je mee te redden :eek:

Ons gereedschap komt niet vaak terug hoor :D ,... enkel de oortjes :D
 
Back
Naar boven