Fitness Seller

problemen wervels door shoulder-press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rita74

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 aug 2008
Berichten
19
Waardering
0
Mijn schouders train ik op een shoulder-press-apparaat. Nu heb ik voor de tweede keer dat er een wervel in mijn rug scheef schiet. Gevolg: een naar gevoel op de plek tussen de onderkant van mijn schouderbladen. Wanneer ik op de grond lig en mijn rug afrol, tijdens sit-ups, voel ik een stekende pijn. Nadat de fysio de wervel weer op zijn plek heeft gezet, is het snel over.
Hoe kan het dat er een wervel scheefschiet bij de shouder-press. Span ik mijn buik niet goed aan, misschien? Of maak ik mijn rug te hol? Of moet ik teveel kracht zetten? Echt heel zwaar doe ik deze oefening niet aangezien ik niet zo heel sterk ben in mijn schouders.
 
Mijn schouders train ik op een shoulder-press-apparaat. Nu heb ik voor de tweede keer dat er een wervel in mijn rug scheef schiet. Gevolg: een naar gevoel op de plek tussen de onderkant van mijn schouderbladen. Wanneer ik op de grond lig en mijn rug afrol, tijdens sit-ups, voel ik een stekende pijn. Nadat de fysio de wervel weer op zijn plek heeft gezet, is het snel over.
Hoe kan het dat er een wervel scheefschiet bij de shouder-press. Span ik mijn buik niet goed aan, misschien? Of maak ik mijn rug te hol? Of moet ik teveel kracht zetten? Echt heel zwaar doe ik deze oefening niet aangezien ik niet zo heel sterk ben in mijn schouders.

Je zegt niet welke wervel het is of op welke plek van je rug?
Als je oefeningen op een apparaat doet wordt je lichaam sowieso in een bepaalde houding/stand gezet.
Wil helemaal niet zeggen dat dit voor jou goed is.
Het geldt eigenlijk voor alle oefeningen dat je beter losse gewichten kunt gebruiken. Zo kun je ook de natuurlijke beweging van jouw armen/benen etc. aanhouden, plus dat het beter is om spieren te bouwen.
Bij het gebruik van losse gewichten gebruik je veel meer spieren dan alleen de spieren die je denkt te trainen omdat je jezelf constant moet stabiliseren:)
 
een wervel die 'scheef schiet'?

Niet om het een of het ander, maar dat lijkt me een bijzonder serieuze blessure. Iig niet een die vraagt om shoulder presses.

Heb je je fysiotherapeut al eens opgezocht in het BIG register? :D
 
Back
Naar boven