Fitness Seller

HG Tilburg 9 augustus 2008

Bezoekers in dit topic

Kan ik niet op makkelijkere manier in de A klasse komen?
 
Is er een makkelijke weg in topsport ?

Je moet toch ergens een grens leggen toch... Dit zijn gemiddelde afstanden die gegooid moeten worden om bij de A-klasse te komen. je kunt moeilijk met minder gaan.. je zou ook voor aap staan. Zie het anders, het is een streefdoel dit te gooien om hogerop te geraken.

Als je maar 100kg kun deadliften moet je ook niet verwachten dat je de voorrondes voor de sterkste man van Nederland zult halen.

Begrijp me niet verkeerd, dit is geen arrogantie maar wil je een sport als Highlandgames maar ook Strongman op een hoger niveau tillen en internationaal ook meekunnen dan moet je de lat op een bepaalde hoogte leggen...

en 24M met een zware hamer is geen afstand hoor, op gemiddelde wedstrijden in Amerika en Scotland gaan ze over de 30m en toppers over de 35M
 
Is er een makkelijke weg in topsport ?

Je moet toch ergens een grens leggen toch... Dit zijn gemiddelde afstanden die gegooid moeten worden om bij de A-klasse te komen. je kunt moeilijk met minder gaan.. je zou ook voor aap staan. Zie het anders, het is een streefdoel dit te gooien om hogerop te geraken.

Als je maar 100kg kun deadliften moet je ook niet verwachten dat je de voorrondes voor de sterkste man van Nederland zult halen.

Begrijp me niet verkeerd, dit is geen arrogantie maar wil je een sport als Highlandgames maar ook Strongman op een hoger niveau tillen en internationaal ook meekunnen dan moet je de lat op een bepaalde hoogte leggen...

en 24M met een zware hamer is geen afstand hoor, op gemiddelde wedstrijden in Amerika en Scotland gaan ze over de 30m en toppers over de 35M

Hey ik maakte maar een grapje. Ik doelde meer hier nog op.
Vaseline doet wonderen daar zoals hars bij de hamer..
En die posts ervoor.
 
Wrong reaction dan.... toch nog steeds gevleid door je lieve woordjes hoor....

de hars is onderweg, correctie vaseline..
 
Hey ik maakte maar een grapje. Ik doelde meer hier nog op.

En die posts ervoor.

:roflol:

ik denk dat je hiervoor bij Lub moet zijn...

RRRRRRRRRRRRRRRRRRauaaaaaaghjj ;)
 
:roflol:

ik denk dat je hiervoor bij Lub moet zijn...

RRRRRRRRRRRRRRRRRRauaaaaaaghjj ;)

In dat geval doet Ivo het gewoon voor niks hoor. Hij kruipt met alle plezier tussen Lub en zijn vrouw in.....:D
 
:laugh:
 
komt helemaal in orde met jullie , ik hoor het al.....
 
Hmm ik kreeg al meerdere mailtjes van hem of ik in de winter kom trainen. Zal is vragen wat voor trainingen hij in gedachte heeft.
 
Op 9 augustus is het weer SCOTFEST in Tilburg (www.scotfest.nl) podium voor de 8e voorronde van het NK Highland Games.

DEFINITIEVE DEELNEMERS:

HEREN A:

1 Arend van Oord
2 Pieter Karst Bouma ?
3 Arnold Waschebalie
4 Eddy Cardol

HEREN B/C:

1 Johan Bruinsma
2 Marco van Asselt
3 Johny de Zutter
4 Harry Bergsma
5 Wybe Zijlstra
6 David de Vos
7 Tom Mestdagh (jun)
8 Mischa Dekker
9 Mart Stijvers (jun)
10 Godfried Kleinmeijer
11 Pietro Daamen
12 Marco Nafzger

DAMES:

1 Heleen van Dommelen
2 Margreet Bergsma
3 Anneke Bouma
4 Martine van Leeuwen
5 Mika Stam
6 Esmiralda Veensma
7 Anja van Laarhoven
8 Loes Kulk

AANVANG 11:00 UUR officiele opening 12:00 uur

ONDERDELEN DEFINITIEF
- Zware Hamer (ook dames)
- Lichte WFD
- Open Zware steen
- Hooggooien (ook 25 kg B-klasse)
- Cabertoss

as zaterdag dus :)
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De eerste twee edities van het evenement Scotfest werden georganiseerd samen met de viering van Koninginnedag in het Leijpark. Met het oog op het succes van Scotfest 2007 heeft de organiserende stichting besloten om vanaf dit jaar op eigen benen te staan, om de band tussen Schotland en de stad nog meer op de Tilburgse kaart te kunnen zetten. De derde uitgave van het festival wordt gehouden op zaterdag 9 augustus in het Tilburgse Leijpark. De toegang is gratis.

Het organiseren van Schotfest is dit jaar overigens niet het enige wapenfeit van de Stichting Scotfest. "We hebben het gepresteerd om Tilburg een eigen tartan ofwel Schotse ruit te geven. Daar zijn we best trots op", zegt voorzitter Alastair Gillespie van Scotfest. "Deze tartan is op 18 april door Brian Wilton van de Scottish Tartan Authority officieel overhandigd aan burgermeester Ruud Vreeman. De impact hiervan is reeds te zien in het Tilburgse straatbeeld, omdat al veel mensen de speciale sjaals gekocht hebben. De tartan is op 9 augustus als sjaal en als kilt te zien."


Games
Tijdens Scotfest 2008 worden opnieuw Highland-games gehouden onder leiding van "sterke man" Wout Zijlstra. Een internationaal gezelschap van atleten, waaronder Belgisch kampioen Tommy de Bruin (red. Stah: 'NOT !'), zal in de arena strijden om het felbegeerde kampioenschap. Evenals afgelopen jaar is er ook een wedstrijd voor dames, die naar verwachting nog harder zullen strijden om de titel. In het kader van de Highland-games wordt er met boomstammen geworpen (caber toss). Verder vliegen de stenen (Braemar stone) en hamers u om de oren. Maar wees gerust, uw veiligheid is niet in het geding.
Scotfest heeft vanaf het allereerste begin de grootste Highland dancecontest in huis op het vaste land van Europa. Deze wedstrijd vindt plaats onder toezicht van speciaal jurylid Yvonne Allan, die speciaal overkomt uit Schotland.


Muzikaal is er ook meer dan genoeg te zien op 9 augustus. Er is een verscheidenheid aan pipebands ofwel doedelzakbands te zien en te horen. Op het podium wordt weer plaats ingeruimd voor een internationaal gezelschap uit Schotland.


De initiatiefnemers van Scotfest hebben ook aan de kinderen gedacht. Zo zijn er o.a. zes grappige springkussens, die gratis beschikbaar zijn. Ouders kunnen hun kinderen hier veilig laten spelen, terwijl zij zelf van een hapje en een drankje genieten.


Reis
Wat de innerlijke mens betreft kunt u in Schotse sfeer blijven, want er zullen fish & chips, haggis en square sausage te verkrijgen zijn. "Kent u dit niet?", lacht Alastair Gillespie. "Geen nood, want we hebben ook aan de Nederlandse eetgewoontes gedacht. Wel wil ik u uitdagen om zélf eens wat Schots te eten, want 4,4 miljoen Schotten kunnen zich toch niet vergissen als het om eten gaat."


Tijdens Scotfest 2008 wordt een speciaal programmaboekje aangeboden voor slechts 1,00 euro. Kopers van dit boekje worden niet alleen uitstekend geinformeerd, maar maken bovendien kans om een reis te winnen naar de Schotse hoofdstad Edinburgh. Deze reis wordt aangeboden door DFDS Seaways en reisbureau Disma in Tilburg.


Belangstellenden kunnen voor meer informatie over Scotfest terecht op website www.scotfest.nl
 
GOED NIEUWS:

Tommy de Bruijn én Dirk van Oord doen gewoon mee in Tilburg.
De wedstrijd in Letland, die gelijktijdig zou zijn, is uitgesteld....

Goed voor het niveau in Tilburg en voor het publiek !
 
GOED NIEUWS:

Tommy de Bruijn én Dirk van Oord doen gewoon mee in Tilburg.
De wedstrijd in Letland, die gelijktijdig zou zijn, is uitgesteld....

Goed voor het niveau in Tilburg en voor het publiek !

Dat kan zeker geen kwaad! Wel jammer voor hun dat Letland is uitgesteld.
 
Ondanks wat familie-verplichtingen toch acte de presence kunnen geven, helaas geen tijd gehad om even met jullie te komen babbelen, maar wel weer genoten van de strijd die zich voor mijn ogen ontvouwde. Hier wat foto's die ik kon maken voordat mijn batterijen het begaven, uiteraard net toen ik eindelijk een redelijke plaats had bij het Weight for Height event:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Cheerio!

PS: Eventuele hoge resolutie versies hiervan op verzoek via de e-mail :)
 
Toch leuk dat je ook nog een foto van mij hebt gemaakt terwijl ik niet meedeed. ;)
 
Ik was vandaag ook van de partij. Heb de HG voor de eerste keer live gezien en moet zeggen dat ik er van genoten heb. Knap werk heren :thumbs:
 
Mjah, het mental coaching team moest er toch ook even op, he? ;)
 
Is ook belangrijk he, haha!

Best wel vervelend om toe te moeten kijken. :(

Aha dus zo ziet the viking er in real life uit, ik zag jou nog lekker een frikandel speciaal naar binnen werken :p
 
nice pics ! (mijn sponsor zal blij zijn.....) ;)
mijn email: wulbert@highlandgamesfederatie.org
Volgend jaar weer échte actie foto's van mij....

Uitslag Top - 3

A-klasse:
1 Tommy de Bruijn
2 Eddy Cardol
3 Dirk van Oord

B-Klasse:
1. Ivo -
2. Johan Bruinsma
3. Marco van Asselt

Dames:
1. Heleen van Dommelen
2. Anneke Bouma
3. Margreet Bergsma

rest volgt morgen
 
Back
Naar boven