MuscleMeat

voorarmen trainen

Bezoekers in dit topic

mtn

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 apr 2008
Berichten
376
Waardering
0
in men nieuw schema dat ik aan het opstellen ben zitten wrist curls en reverse wrist curls, ik zou 3x15 van beide doen
is dit degelijk of teveel? te weinig?

ik heb deze vroeger nog gedaan maar minder reps+meer gewicht en dat had weinig of geen effect, ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe je het best je voorarmen traint :p
 
Wristcurls vind ik k*t, ik geef de voorkeur aan reversed barbelcurls knallen die voorarman zo vol!

Deze is ook echt goed [Link niet meer beschikbaar]

Compounds pakken die krengen imo ook flink aan ;)
 
zo'n reverserd barbell curl kan wel in men nieuw schema eigenlijk, en heb nog ergens zelf gemaakte wrist roller liggen denkik

hoeveel sets/reps raad je aan? het is natuurlijk moeilijk voor jullie om te weten hoe ik moet trainen maar een richtlijn zou handig zijn, wat is teveel, te weinig...
 
De normal Wrist Curl is wel lekker, maar dan moet je niet echt op reps gaan mikken. Je onderarm spieren worden de gehele dag veel gebruikt. Het zijn namelijk de spieren die je handen doen bewegen;)

Dus gewoon flink veel reps doen tot je het goed voelt.

Hier een plaatje hoe je onderarm zo ongeveer qua spier in elkaar zit :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar ook de oefening die sanca aangeeft werkt goed. Dus 1 of 2 oefeningen die je onderarm verschillend aanpakken moet de truc doen;)
 
zo'n reverserd barbell curl kan wel in men nieuw schema eigenlijk, en heb nog ergens zelf gemaakte wrist roller liggen denkik

hoeveel sets/reps raad je aan? het is natuurlijk moeilijk voor jullie om te weten hoe ik moet trainen maar een richtlijn zou handig zijn, wat is teveel, te weinig...

Bij reveverse curls wel goed opletten voor de ellebogen.
 
je kan ook nog pinch lifts doen
 
Waar moet je dan precies op letten? En waarom?

Overbelasting.
Zijn pezen die nogal eens snel lastig durven doen bij heel lange herhalingen ofwel bij korte zware herhalingen.

Een goed evenwicht is +- 10 herhalingen.
 
afgelopen vrijdag de preacher curl met omgekeerde greep gedaan.. óók wel lekker voor de onderarmen moet ik zeggen :)
 
De normal Wrist Curl is wel lekker, maar dan moet je niet echt op reps gaan mikken. Je onderarm spieren worden de gehele dag veel gebruikt. Het zijn namelijk de spieren die je handen doen bewegen;)

Dus gewoon flink veel reps doen tot je het goed voelt.

Je zegt het zelf al, Je onderarm spieren worden de gehele dag veel gebruikt. Als je dan uit gaat van high rep training, hoeveel reps zou je dan wel niet moeten maken willen je onderarmen een extra impuls krijgen (om te groeien) ? ? ?

Denk zelf eerder dat je ze heel zwaar met relatief lage reps moet pakkken, want (zoals jezelf ook aangeeft) high rep training krijgen ze de gehele dag al met "normaal" gebruik
 
Denk zelf eerder dat je ze heel zwaar met relatief lage reps moet pakkken, want (zoals jezelf ook aangeeft) high rep training krijgen ze de gehele dag al met "normaal" gebruik

idd
 
Je zegt het zelf al, Je onderarm spieren worden de gehele dag veel gebruikt. Als je dan uit gaat van high rep training, hoeveel reps zou je dan wel niet moeten maken willen je onderarmen een extra impuls krijgen (om te groeien) ? ? ?

Denk zelf eerder dat je ze heel zwaar met relatief lage reps moet pakkken, want (zoals jezelf ook aangeeft) high rep training krijgen ze de gehele dag al met "normaal" gebruik

was ook mijn logica.. ik kan het alleen niet onderbouwen.
 
Ik train ze eigenlijk niet eens gericht.
Je traint ze automatisch met vele oefeningen mee, ze liggen bij mij perfect in verhouding met de rest.
 
Wristcurls vind ik k*t, ik geef de voorkeur aan reversed barbelcurls knallen die voorarman zo vol!

Deze is ook echt goed [Link niet meer beschikbaar]

Compounds pakken die krengen imo ook flink aan ;)

zo denk ik er ook over, ik train ze dan ook niet apart..
 
Back
Naar boven