XXL Nutrition

1000kcal dieeten, wat te verwachten

Bezoekers in dit topic

dareal

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2006
Berichten
4.136
Waardering
25
Ben de laatste tijd veel verschillende manieren van dieeten aan het uitproberen (met succes want sta nu op een ECHTE 7%)

wat zou je kunnen verwachten van een 1000kcal dieet? met bijvoorbeeld 200gram eiwit en verder wat carbs en vetten?

na het lezen van veel van MacB zijn posts lijkt het erop dat 'spaarstand' niet zo snel voorkomt?
 
Clean of ?

1000kcal is moeilijk vol te houden en erop trainen is bijna onmogelijk. Je gaat er iig vet mee kwijtraken, spiermassa raak je niet zo snel kwijt als je blijft trainen en op de juiste tijdstippen je koolhydraten neemt.

Probeer iig hoogwaardige eiwitten en zoveel mogelijk onverzadigde vetten binnen te krijgen, en een klein gedeelte van je kcal uit koolhydraten. Voor de rest veel vezels en water. Neem er ook een multivitamine bij en kijk het 14 dagen aan.

Succes
 
Ik heb vroeger, voor ik hier begon te lezen getraind op -1000 kcal.

Dag in, dag uit:
30gr muesli met water
1 evergreen
1 granny koek
andere evergreen van het pakje
avond eten (1 stukje aardappel, klein stukje vlees, en wat groenten)

Je ziet, bijna allemaal carbs, en geen eiwitten.

Resultaat:
na 2 jaar trainen, 82kg op 11% (1m72) (kwam van 113 +30%)
5x per week 48min cardio gevolgd door 45min kracht

Conclusie: het werkt wel, maar ik heb mijn metabolisme er finiaal mee om zeep geholpen.
 
eEyy de inspiratie :D lol
 
Conclusie: het werkt wel, maar ik heb mijn metabolisme er finiaal mee om zeep geholpen.

meh... gewoon meer gaan eten, trekt je metabolisme wel weer bij.

ULC (ultra low calorie) dieten zijn hooguit geschikt voor tijdelijk, niet voor langdurig.
 
meh... gewoon meer gaan eten, trekt je metabolisme wel weer bij.

ULC (ultra low calorie) dieten zijn hooguit geschikt voor tijdelijk, niet voor langdurig.

Not really ... metabolisme wil niet meer denk ik soms :p

Ben gestaag aan het vermeerderen en wordt tegenwoordig al vet van 2200kcal.
En dat is met 5 a 6 keer uurtje cardio per week + 45min KT
 
Hehe, **** dat. Dan doe ik liever wat meer cardio.
 
Not really ... metabolisme wil niet meer denk ik soms :p

Ben gestaag aan het vermeerderen en wordt tegenwoordig al vet van 2200kcal.
En dat is met 5 a 6 keer uurtje cardio per week + 45min KT

Probeer dit dan eens?

  • 40% eiwit
  • 10% Carb
  • 50% vet
 
Ben de laatste tijd veel verschillende manieren van dieeten aan het uitproberen (met succes want sta nu op een ECHTE 7%)

wat zou je kunnen verwachten van een 1000kcal dieet? met bijvoorbeeld 200gram eiwit en verder wat carbs en vetten?

na het lezen van veel van MacB zijn posts lijkt het erop dat 'spaarstand' niet zo snel voorkomt?

je moet niet vergeten trouwens, dat als je dieet grotendeels uit eiwit bestaat, je al 20-30% van je calorien kan wegschrijven aan TEF( termische waarde). dus als je 1500eet( zoals ik) hou je eigenlijk nog maar zo een 1000-1200 aan het energy over.
 
Clean of ?

1000kcal is moeilijk vol te houden en erop trainen is bijna onmogelijk. Je gaat er iig vet mee kwijtraken, spiermassa raak je niet zo snel kwijt als je blijft trainen en op de juiste tijdstippen je koolhydraten neemt.

kijk, dat durft bijna niemand toe te geven, men denkt altijd dat je om het minste al spiermassa verliest, al zit ik 2 weken lang in een feestoort met drank (en de rest) zolang ik blijf trainen, verlies ik eigenlijk niets (een getrainde spier geeft zijn eiwit niet zo snel af voor energie)

maar om even terug te komen op het topic, zou dan iets van 150 gram eiwit eten, 50 gram carbs en 26 gram vetten oid

zal het vetverlies veel beter wezen dan wanneer ik gewoon doorga op 2200kcal?
 
Goh kerel ... dat is wel héél erg laag ... ja, je kan het natuurlijk altijd proberen.
En in het begin zal je zeker sneller vetverliezen. Helaas komt daar ook weer een
eind aan na een tijdje. Ik zou het gewoon even doen als een crashdieet. En nadien
weer een tijdje op 2200kcal gaan staan.

Ik heb toen ook amper op kcal getraind. Moet er wel bijzeggen dat dat in een
healthgym was met veel apparaten. Dus eigenlijk moest je niet balanceren, hell,
zelfs niet nadenken als je aan het trainen was. Maar dan vliegt je vet er idd vanaf.

En spierverlies had ik ook amper. Zoals hierboven al gezegd: als je traint, maakt het
amper uit wat je ernaast doet. Je spieren verlies je niet zo snel. Tenzij, je een echt massamonster bent.
(kijk maar naar mijn voeding toen + alcohol & druggebruik in het weekend)
 
Wat te verwachten?? Spaarstand perhaps?
 
Tja, ik weet niet hoelang je al bezig bent met 'cutten' maar op een gegeven moment zal zelfs zoiets niet meer zo goed werken als wanneer je het in het begin zou hebben gedaan. 1000kcal per dag is iets wat je dan ook echt niet langer dan 7-10 dagen moet doen als je daarvoor gewend was om op 2200kcal te leven.

kijk, dat durft bijna niemand toe te geven, men denkt altijd dat je om het minste al spiermassa verliest, al zit ik 2 weken lang in een feestoort met drank (en de rest) zolang ik blijf trainen, verlies ik eigenlijk niets (een getrainde spier geeft zijn eiwit niet zo snel af voor energie)

maar om even terug te komen op het topic, zou dan iets van 150 gram eiwit eten, 50 gram carbs en 26 gram vetten oid

zal het vetverlies veel beter wezen dan wanneer ik gewoon doorga op 2200kcal?

Maar je vraagt er wel om; weinig eten, feesten én spiermassa behouden gaat niet samen. Natuurlijk, iedereen overleeft een zuipvakantie van 14 dagen zonder al te veel verliezen, maar wat ik al zei, het ligt eraan hoelang je al bezig bent met vet kwijtraken. Op een gegeven moment trapt je lichaam op de rem en zal het liever spiermassa verbranden voor energie dan dat het 'kostbare' vetmassa verbruikt.
 
haha, dat ga je echt niet krijgen als je het gewoon met kennis/verstand doet.

je moet dat boek van lyle mcdonald maar s lezen, die gaat daar dieper op in (en heb geen zin omhet nu op te gaan zoeken :P)
 
Not really ... metabolisme wil niet meer denk ik soms :p

Ben gestaag aan het vermeerderen en wordt tegenwoordig al vet van 2200kcal.
En dat is met 5 a 6 keer uurtje cardio per week + 45min KT

spaarstand is fabeltje, dat mag toch onderhand wel duidelijk zijn.

MacB, dat zeg jij vaak, maar hoe verklaar je dan gevallen als die van robke, ken zat mensen die eigenlijk niets meer kunnen eten zonder flink te vervetten (of is dat dan meerendeels vocht?)

ga het 10 dagen een go geven die 1000kcal ED, hou zelf wel van een uitdaging! mijn verwachtingen zijn dus dat ik dan erg veel vet ga verliezen!
 
nog even iets wat ik me net herinner, heb een 4 jaar terug eens op 175mcg t3 ED gezeten met 300gram eiwit 4 weken lang (zonder AS) de eerste 3 weken trainde ik vreselijk hard, en verloor geen kracht of massa! (liep wel leeg omdat ik low carb at)

de 4de week plande ik een rustweek in, na die rustweek was het dramatisch! een met 30kg gedaalde bench onder andere!

dit is weer eens een bewijs dat getrainde spieren, niet snel als energie gebruikt zullen worden
 
Back
Naar boven