MuscleMeat

Fitness tijdens de Ramadan

Bezoekers in dit topic

Een echte bodybuilder doet niet aan ramadan :p

Maar goed, zoveel mogelijk eten wanneer dat kan. Brinta melk en eieren als je opstaat, en voor de training snelle koolhydraten, en een blik tonijn (na de training mag je ook eten nog toch?) dan gewoon flink wat eiwitten en koolhydraten, en direct gaan slapen.

Nou weet ik niet of de eiwitten in tonijn snel worden opgenomen, en dus nuttig zijn voor de training, maar zou zou ik het iniedergeval doen. overdag proberen zo weinig mogelijk te verbranden.

thnx man.. dit zijn de reacties waar k op zit te w8e :P.. ja overdag ben ik niet zo actief ivm ramadan dus komt goed..
 
alvast succes Inva.
 
Ik zou er zelf niet snel voor kiezen, maar in elk geval veel succes. Je zal het nodig hebben. :D
 
thnx man.. dit zijn de reacties waar k op zit te w8e :P.. ja overdag ben ik niet zo actief ivm ramadan dus komt goed..

Als je de mogelijkheid hebt om (even) te slapen overdag. zou ik dat zeker doen.

(bijvoorbeeld van 4 uur tot kwart voor 9)
 
*zucht* @ dit topic..

Zuchtend moeite doen om toch te reageren! :cool:


Inva succes hoor met je Ramadan. Inderdaad overdag rustig aan doen en bulken wanneer je kan eten. Dit jaar wordt extra moeilijk voor jullie heh? Succes nogmaals.
 
Als je de mogelijkheid hebt om (even) te slapen overdag. zou ik dat zeker doen.

(bijvoorbeeld van 4 uur tot kwart voor 9)

jaa dat doe ik altijd wel tijdens de ramadan.. een "middagdutje" van min 1,5uur :P
 
Zuchtend moeite doen om toch te reageren! :cool:


Inva succes hoor met je Ramadan. Inderdaad overdag rustig aan doen en bulken wanneer je kan eten. Dit jaar wordt extra moeilijk voor jullie heh? Succes nogmaals.

bedankt he, het valt wel mee.. ditjaar mogen we alleen wat later eten.. zo rond 20.45uur.. maar ik red me prima hoor :P
 
ik zie geen probleem in de rammadan, ik vast zelf ook 16-18 uur per dag (sinds paar maanden) en leef nog steeds. probeer wel je training zo te plannen dat je er na kan eten (dus savonds trainen OF NIET)

op www.leangains.com is wel wat info te vinden over een soortgelijke vast periode.
 
je bent nie verplicht om te poste bro

Oké.. wat ik zou doen in jouw plaats, als ik dan tóch aan de rammadan mee zou doen: op de momenten dat je mag eten, zou ik dus ontiegelijk bulken.. hoog in koolhydraten, eiwitten en eventueel vetten.. net voor het moment dat je moet stoppen met eten zou ik een hele bak kwark naar binnen werken.. voor de langzame eiwitten, aangezien je daarna geen eiwitten meer tot je kunt/mag nemen..trainen zou ik op een matige intensiteit doen, puur om de boel bij te houden, en jezelf niet over te trainen.maar om even realistisch te blijven: je hoeft niet aan vooruitgang te denken, eerder schade te beperken. je voeding is immers je belangrijkste bouwsteen.succes bro'
 
Oké.. wat ik zou doen in jouw plaats, als ik dan tóch aan de rammadan mee zou doen: op de momenten dat je mag eten, zou ik dus ontiegelijk bulken.. hoog in koolhydraten, eiwitten en eventueel vetten.. net voor het moment dat je moet stoppen met eten zou ik een hele bak kwark naar binnen werken.. voor de langzame eiwitten, aangezien je daarna geen eiwitten meer tot je kunt/mag nemen..trainen zou ik op een matige intensiteit doen, puur om de boel bij te houden, en jezelf niet over te trainen.maar om even realistisch te blijven: je hoeft niet aan vooruitgang te denken, eerder schade te beperken. je voeding is immers je belangrijkste bouwsteen.succes bro'

thnx man !
 
vlees = beter dan kwark als je trage eiwitten wilt.
 
ik zou sowieso minder trainen aangezien je ook minder kan eten, maar dat lijkt me dus ook logisch.

Je kunt niet alles geven en stukken minder eten, of dat goed is voor je spieren lijkt me niet.
 
ik zie geen probleem in de rammadan, ik vast zelf ook 16-18 uur per dag (sinds paar maanden) en leef nog steeds. probeer wel je training zo te plannen dat je er na kan eten (dus savonds trainen OF NIET)

op www.leangains.com is wel wat info te vinden over een soortgelijke vast periode.

Is toch weleen verschil tussen met name 's nachts vasten en gedurende de hele dag.

Maar goed.

lichet maaltijd
trainen
zware maaltijd
slapen
grote maaltijd
vasten

Had je hier maar een 24-fitness dan had je iets ruimer de keus.

Afgezien daarvan past trainen eigenlijk uberhaupt wel in het concept ramadan ?
 
Back
Naar boven