Fitness Seller

Deadliften en Squatten als beginner gevaarlijk?

Bezoekers in dit topic

Dayuum

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 aug 2006
Berichten
548
Waardering
16
Ik ging vorige week voor het eerst naar de sportschool en ik mocht niet deadliften/squaten omdat het "te gevaarlijk" was voor een beginner en dat je een hernia kon krijgen. Ik zie niet echt hoe het gevaarlijk is als je gewoon niet te zwaar begint en de goeie techniek gebruikt (Ik oefen al 2 weken dmv youtube filmpjes)
 
als je het goed doet (en goed opbouwt ) niet.
 
Kunnen ze je beter goed uitleggen hoe moet....ipv het te verbieden...
Verkassen uit die gym !!
 
Kunnen ze je beter goed uitleggen hoe moet....ipv het te verbieden...
Verkassen uit die gym !!

Ik ga het vanmiddag nog 1x vragen en anders doe ik het gewoon zonder toestemming(Ze controleren toch nooit). Newb vraag:Hoe herken je een squat/deadlift rack?
 
powerrack.jpg
 
Hoe zou je dan ooit moeten beginnen als het te gevaarlijk is als beginner? ???
 
Als je niet weet hoe je de oefening uitvoerd kan het best een blessure opleveren, zou daarom eerst goed uitzoeken wat de uitvoering van de oefeningen is. Het is niet moeilijk, maar je moet het even doorhebben. Het beste post je een duidelijk filmpje hier op het forum.
Hier een filmpje van een goeie squat:
http://www.youtube.com/watch?v=FVKEl4Wxoqc&feature=related

Zou het boek starting strenght lezen, daarin wordt de squat goed uitgelegt:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Waar train je nu?
 
Ik ga het vanmiddag nog 1x vragen en anders doe ik het gewoon zonder toestemming(Ze controleren toch nooit). Newb vraag:Hoe herken je een squat/deadlift rack?

Deze vraag nomineer ik voor de meest leuke van vandaag!!!!
 
Om te deadliften heb je geen rack nodig, een barbell en gewichten zijn voldoende.
 
gwn benen voldoende breed, tenen iets naar buiten wijzen, bar op je spieren leggen, kont naar achter drukken zodat onderrug rechtblijft en diep genoeg gaan. Heupen bewegen eerst, dan pas de rest.
Beginnen met laag gewicht.
Meer moet je als beginner niet weten toch :D?(over squat heb ik het nu)
 
Maar ik had het over vandaag he:P
 
Als je niet weet hoe een squatrek eruit ziet, betwijfel ik of je wel voldoende aandacht hebt besteed aan die joetoep filmpjes waar je jezelf naar eigen zeggen mee hebt opgeleid. Bovendien is zien hoe anderen het goed doen geen garantie om te herkennen wanneer je zelf iets niet goed doet. Ik vind persoonlijk dat de eerste keren squat en deadlift onder begeleiding moeten, vnl. gezien je leeftijd en (gemis aan) ervaring met de sport.
 
Kom net trug van de sportschool en er was niemand dus ik kon gewoon m'n gang gaan. Was makkelijker dan ik dacht. Moet je dezelfde bar gebruiken waar je ook mee squat bij het deadliften?

En waar moet je de bar vastpakken bij het squatten/deadliften? bij het gladde gedeelte?
 
hier heb je filmpje van hoe het moet:
[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven