AndroidHealthClinic

1000kcal dieeten, wat te verwachten

Bezoekers in dit topic

je thyroid zorgt nog steeds voor een relatief hoog kcal aantal he, die hormonen dalen 50% ofzo de 1e week (laat staan in week 2). komt ook bij dat je insuline gevoeliger wordt, en je weet zelf ook wel wat te gevolgen daarvan zijn.

ik slik zoiezo al thyroid hormoon, dus dat gaat dan niet op!
 
je slikt leptin?

lees dat boek gewoon, daarin wordt het uitgebreid besproken..
 
Ben de laatste tijd veel verschillende manieren van dieeten aan het uitproberen (met succes want sta nu op een ECHTE 7%)

wat zou je kunnen verwachten van een 1000kcal dieet? met bijvoorbeeld 200gram eiwit en verder wat carbs en vetten?

na het lezen van veel van MacB zijn posts lijkt het erop dat 'spaarstand' niet zo snel voorkomt?

Dan blijft er weinig meer over.

200gram eiwit= 800Kcal.;)
 
ja dat weet ik, maar dat zijn niet de grootste hormonen , leptin is dacht ik nog meest bepalend.
 
1000kcal dieet, tering wat een hel lijkt me dat zeg.. Zit nu op 4000 en heb soms nog honger..:p
 
Hebben jullie een refeed (volledig) of een koolhydraten refeed? bij deze 1000 kcal dagen of is het 3 weken doorhalen.

en mensen die denken dat je honger hebt, gewoon volume inbouwen, groente veel matriaal, minimale calorieen en vaak nog 'negatieve calorieen' ook ( om ze te verteren heeft je lichaam meer energie nodig dan dat deze voedingsstoffen bevatten.)
 
natuurlijk heb je honger, ook al eet je veel groente en dat soort shit.
 
maar dat boek kon ik dus niet lezen! heb het uitgepakt, maar mn PC herkende het niet ofzo...
 
Begin morge met het dieet, en doe het maar 10 dagen! ben nog steeds aan het bekijken hoe ik de kcals in ga bouwen!
Want de afgelope 2 dagen ben ik er dus niet in geslaagd me eraan te houden!

1: 25gram whey +1banaan 220kcal
trainen
2: 25gram whey 100kcal
3: 200gram kip 200kcal
4: kwark 240kcal
5:kwark 240kcal

kan de banaan ook vervangen door een eetlepel (13ml) olijfolie!

verder 2 kg groene groentes verspreid over de dag!

tussen maaltijd 3,4 en 5 zit steeds 6uur! (12uur, 6uur en middernacht!)
 
Laatst bewerkt:
kan je dit als supplement kopen?

en hoegaat het trouwens met je IF vasten?

je kan leptin kopen, alleen is dit onbetaalbaar voor de non-miljonair.

ik doe nog steeds IF alleen gecombineerd met een lowcarb/keto achtig 1500kcal dieet.
 
kzou die olijfolie skippen en vervangen door 6 caps visolie/omega 3 per dag.
 
je kan leptin kopen, alleen is dit onbetaalbaar voor de non-miljonair.

ik doe nog steeds IF alleen gecombineerd met een lowcarb/keto achtig 1500kcal dieet.

en gaat het snel? hoeveel%staje nu?
 
heb afgelopen maandag ochtend gemeten met huidplooi op 12.nogwat % , verlies +-200gr per dag, dus +-5 dagen 1% . hoop NA volgende week rond de 10% te zitten. (dus nog 8 dagen te gaan. waarvan 1 dag refeed)
 
ik vind trouwens IF wel veel meerwaarde hebben als je laag in de kcal zit, omdat je dan stuk minder honger hebt en dus makkelijker (en ook langer) volhoud (zonder te cheaten)
 
Maar dan eet je dus 16 uur niets en in dat raam van8 uur wel! zou bij mij mooi wezen omdat ik dan alles rond de training kan doen (ochtend)

maar theoretisch zou ik in 10 dagen dus 3 kg vet moeten verliezen uitgaande van 3100onderhoud!
is dit in de praktijk dan ook zo?
 
ik vind trouwens IF wel veel meerwaarde hebben als je laag in de kcal zit, omdat je dan stuk minder honger hebt en dus makkelijker (en ook langer) volhoud (zonder te cheaten)

stel ik zou he 20 dagen volhouden, heb ik mn metabolisme dan niet behoorlijk verziekt? en wat valt er overmijn spiermassa te zeggen?
 
20 dagen durf ik niet te zeggen, ik weet alleen dat als je in cat. 1 valt (<15%) je het maar 10-13 dagen "mag" doen, waarschijnlijk omdat je anders je lichaam teveel verdoet, niet alleen je metabolisme, maar waarschijnlijk ook je immuumst. ezno.
 
Back
Naar boven